הדמיה הפרויקט ברחוב התקופה (צילום הדמיה: משרד ביטמן-בן צור אדריכלים)
הדמיה הפרויקט ברחוב התקופה (צילום הדמיה: משרד ביטמן-בן צור אדריכלים)

רסקו מתחדשת: דרגנועים לרכבת הקלה וכ-300 יחידות דיור חדשות

הוועדה המחוזית לתכנון אישרה שתי תוכניות התחדשות עירונית ברסקו – האחת ברחוב התקופה והשנייה ברחוב טשרניחובסקי. על פי התוכניות, דרגנועים יחברו את רסקו אל הרכבת הקלה העתידית ברחוב הרצוג

פורסם בתאריך: 15.11.21 12:29

מגדלי מגורים, הרחבת מדרכות, חזיתות מסחר ותעסוקה, גינה ציבורית ואפילו דרגנועים שיחברו בין הרחובות הפנימיים אל הרכבת הקלה העתידית ברחוב הרצוג. ברוכים הבאים אל העתיד הקרוב של שכונת רסקו.

הוועדה המחוזית לתכנון ירושלים אישרה בישיבתה האחרונה 2 תוכניות פינוי-בינוי בשכונת רסקו – האחת ברחוב התקופה והשנייה ברחוב טשרניחובסקי. במסגרת שתי התוכניות ייבנו כ-300 יחידות דיור חדשות, אשר יחליפו כ-140 יחידות קיימות – תוספת של כ-160 יחידות דיור.


התוכנית ברחוב התקופה, כך נמסר מהוועדה המחוזית, משתרעת על שטח כולל של כ-3 דונם, והיא ממוקמת בין הרחובות שמעוני, התקופה והרצוג. התוכנית מציעה הקמת 104 יחידות דיור ב-2 מבנים המשלבים בינוי בגובה 14 קומות כלפי רחוב התקופה ו-4 קומות תעסוקה ומסחר כלפי רחוב הרצוג.

בנוסף, התוכנית כוללת מרחב ציבורי איכותי ובו הרחבת מדרכות, מסחר ותעסוקה בחזיתות פעילות, גינה ציבורית ומעברים מהשכונה לציר הרכבת הקלה. כמו כן, 250 מ"ר יוקצו עבור שימושי תרבות וקהילה ו-250 מ"ר עבור בית כנסת.

יש לציין כי הבינוי המתוכנן יחליף 2 מבני שיכון ישנים בני 3 ו-4 קומות, שבהם 31 יחידות דיור, אשר יפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית הינה ביוזמת חברת "גלקופ", ונערכה על ידי משרד ביטמן בן צור אדריכלים.


הדמיה הפרויקט ברחוב התקופה (צילום הדמיה: משרד ביטמן-בן צור אדריכלים)

הדמיה הפרויקט ברחוב התקופה (צילום הדמיה: משרד ביטמן-בן צור אדריכלים)


שטח הפרויקט ברחוב טשרניחובסקי, כך נמסר מהוועדה המחוזית לתכנון, הינו 7 דונם, והוא ממוקם בין הרחובות טשרניחובסקי ושמעוני. התוכנית, שהוגשה על ידי עיריית ירושלים ונערכה על ידי משרד ביטמן בן צור אדריכלים, מציעה 4 מבנים בגבהים משתנים, שבהם כ-200 יחידות דיור. בקומות הקרקע של הבניינים יוקמו חזיתות מסחריות ושטחי ציבור לטובת גני ילדים, שימושים קהילתיים ובית כנסת.

גם התוכנית הזו כוללת מרחב ציבורי איכותי ובו הרחבה משמעותית של המדרכות, פיתוח מעברים בין הרחובות טשרניחובסקי ושמעוני על ידי דרגנועים להנגשת תחנת הרכבת הקלה לשכונת רסקו, ולקישור המשכי ורציף בין חלקי השכונה עד לציר הרכבת הקלה ותחנת הרכבת ברחוב הרצוג. כן מוצעת כיכר ציבורית ושטח ציבורי פתוח בין המבנים, המהווה המשך רציף של שטח פתוח שכונתי מרכזי.

יש לציין כי לטובת הפרויקט החדש יהרסו 2 מבני שיכון ישנים בני 3 ו-4 קומות, שבהם 108 יחידות דיור. בסך הכל מדובר על תוספת של כ-90 יחידות דיור חדשות.
בוועדה המחוזית מדגישים כי "שתי התוכניות ברסקו אושרו להפקדה בהתאם לתוכנית האב שאושרה לשכונה בחודש יוני השנה".

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון שירה תלמי: "התוכניות ממשיכות את תנופת ההתחדשות העירונית בירושלים ומציעות מעבר לתוספת יחידות דיור לעיר ושדרוג הרקמה הבנויה, גם שדרוג משמעותי של מרחב ציבורי, הנגשת תחנות הרכבת הקלה על ידי דרגנועים ושדרוג של רמת השירותים העירוניים. התוכניות כוללות עירוב שימושים המשלב בין מגורים ובין גני ילדים, מעונות יום, יחד עם שטחי תעסוקה ומסחר שכונתיים בחזיתות הרחוב ובכך מסייעות להפיכת הרקמה העירונית לפעילה מגוונת ומעניינת. זאת, בהתאם לחזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה, וזאת על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר תוך הימנעות מבניה בשטחים פתוחים ככל הניתן".

ראש העיר משה ליאון: "ירושלים עוברת בימים אלה מהפך ומאשרת אלפי יחידות דיור חדשות שעתידות להתווסף לעיר בשנים הקרובות, בדגש על התחדשות עירונית, וזאת בנוסף לבניית מתחמי תעסוקה ושדרוג התשתיות".

העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר