520 דירות חדשות במקום 111 ישנות. הפרויקט בנווה יעקב (הדמיה: אלקי דייטש)
520 דירות חדשות במקום 111 ישנות. הפרויקט בנווה יעקב (הדמיה: אלקי דייטש)

"הבנייה בירושלים שונה מהבנייה בערים אחרות ולא מתאימה לכל קבלן ויזם"

כדי לבנות בירושלים, צריך להכיר את מורכבותה וייחודיותה של העיר. חברת "טֶרא (התחדשות)", המקדמת בעיר בנייה של יותר מ-7500 דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית, מכירה את העיר היטב, והדבר ניכר בקידום תהליכים ובבנייה איכותית ומקצועית. לדברי יונה גרין, מבעלי החברה והמנכ"ל בפועל, המוטו של הוא החברה הוא ההבנה, כי הדרך לשיפור איכות החיים של הדיירים צריכה להיות קלה ונעימה בכל שלב בתהליך עד לאכלוס

פורסם בתאריך: 24.4.22 15:04

ירושלים זוכה בשנים האחרונות לפריחה נדל"נית מחודשת, ומי שאחראית על כך לא מעט היא "טֶרא (התחדשות)", חברה יזמית הפועלת בתחום ההתחדשות העירונית. החברה, בבעלות היזמים יונה גרין וברוך בלוי, נחשבת לאחת החברות הגדולות בעיר ומובילה את הבנייה בירושלים עם תכנון של יותר מ-7500 יחידות דיור במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית.

"הבנייה בירושלים שונה מהבנייה בערים אחרות ולא מתאימה לכל קבלן ויזם", אומר גרין, מנכ"ל החברה בפועל, "כשבונים בעיר הבירה או לחילופין במטרופולין העסקים של המדינה, המשמעות היא שונה. לירושלים יש מורכבות ייחודית בתהליכי פינוי-בינוי בגלל הצפיפות, הרכבת הקלה או בניית חניות על ידי חציבות בתוך ההר. הניסיון שלנו כחברה המקדמת ובונה מספר רב של פרויקטים בעיר מסייע בקידום תהליכים וכמובן שהוא ניכר בבנייה איכותית ומקצועית".

מהי מדיניות ראש העירייה משה ליאון ואיך הצוותים בעיריית ירושלים מסייעים לקדם ולזרז את תהליכי הבנייה?

"בשנתיים האחרונות העירייה ביצעה מהפכה בתחום ההתחדשות העירונית בעיר. היא החליטה על פטור מהיטלי השבחה למיזמי פינוי-בינוי במספר שכונות, וזאת מתוך ראייה שהתחדשות עירונית היא הפתרון לעתיד המגורים ולהגדלת היצע הדיור. העירייה מקדמת ודוחפת תוכניות של התחדשות עירונית לצד השמירה על השטחים הפתוחים והירוקים. היא מסייעת בכל מה שניתן בקידום התוכניות מול מהנדס העיר והגורמים המקצועיים ובעיקר מבינה את הצורך בבניית דירות על מנת להשאיר את הצעירים בירושלים".

"בעבודה מאומצת יצרנו לנו שם טוב". יונה גרין, בעלים משותף ומנכ"ל "טרא - התחדשות" (צילום: יח"צ)

"בעבודה מאומצת יצרנו לנו שם טוב". יונה גרין, בעלים משותף ומנכ"ל "טרא – התחדשות" (צילום: יח"צ)

חברת "טֶרא (התחדשות)" בונה מספר פרויקטים בעיר שמיועדים הן לציבור הכללי והן לציבור החרדי והדתי. אחד הפרויקטים, אותו היא מקדמת בימים אלה, הוא הפרויקט בשכונת נווה יעקב, שכונה שהפכה להיות מאוד מבוקשת הן על ידי יזמים ומשקיעים והן על ידי הדיירים. בפרויקט בנווה יעקב ייבנו במקום 111 דירות ישנות 520 דירות חדשות בשמונה בניינים. הפרויקט יכלול קומפלקסים מודרניים עם שטחי ציבור ומסחר בסמיכות לרכבת הקלה ויציע תמהיל דירות מגוון של שניים-שישה חדרים.

מה הסטטוס של הפרויקט?

"הפרויקט נמצא בשלבים מתקדמים, ואחרי לא מעט שנים בוועדות התכנון. שיווקו יחל לקראת חודשי הקיץ והחגים. מדובר בפרויקט מאוד מאתגר שישנה את פני השכונה כולה. בשנות ה-90 הציבור החרדי גילה את השכונה ורכש במקום דירות, בעיקר דירות שיכון קטנות, ובשנים האחרונות אופי השכונה תופס כיוון חדש לחלוטין".

פרויקט נוסף של "טֶרא (התחדשות)" הוא "אגריפס 92", הממוקם בסמוך לשוק מחנה יהודה ומרכז העיר. בפרויקט זה מתוכננת הריסה של בניין קיים עם 22 דירות ובניית בניין מגורים חדשני עם 70 דירות שיתפרשו, על פי התוכנית, על 20-18 קומות, עם חניון תת קרקעי וקומות מסחר.

גרין: "מדובר באזור מיוחד שמאוד אהוב על קהלים רבים בירושלים, במיוחד על תושבי חו"ל המעוניינים בדירות במרכז העיר. הפרויקט ישדרג את האזור כולו במסגרת מתיחת הפנים שהוא עובר. אני מקווה שבתוך שנה נוכל לצאת לשיווק".

בניין מגורים חדשני עם 70 דירות חדשות. "אגריפס 92" (הדמיה: אלקי דייטש)

בניין מגורים חדשני עם 70 דירות חדשות. "אגריפס 92" (הדמיה: אלקי דייטש)

חברת "טֶרא (התחדשות)" הוקמה בשנת 2013. גרין, אדריכל במקצועו, שמשמש כיום שותף בכיר ומנכ"ל בפועל, הגיע לישראל משוויץ. את דרכה החלה החברה בתמ"א חיזוק (38/1) ולאט-לאט נכנסה לתחום ההתחדשות העירונית עם עשרות פרויקטים של פינוי-בינוי, בשלבי תכנון וביצוע שונים, משכונת גילה בדרום העיר ועד נווה יעקב בצפון, דרך ארמון הנציב, עם מתחם מתוכנן של כ-2500 דירות, דרך בית לחם-תלפיות, הגבעה הצרפתית, קרית משה ועוד.

 

 

הצוות המוביל את חברת "טרא (התחדשות)" מורכב ממיטב אנשי המקצוע בתחום הנדל"ן והבנייה בישראל. כולם בעלי ניסיון רב בייזום ובניית פרויקטים גדולים ומורכבים בארץ ובחו"ל ומתמצאים לעומק בחוקי הרישוי, בעבודתן של ועדות בנייה מקומיות ואזוריות ובעבודה מול משרדי ממשלה ורשויות.

גרין: "בשנים האחרונות, החברה שלנו הפכה לאחת החברות הגדולות והמקצועיות בעיר, ומשכך, לא מעט חברות ארציות מבקשות לקיים איתנו שיתופי פעולה. הן מבינות את היכולות וההיקפים בהם אנחנו עובדים".

קיימים שיתופי פעולה בין יזמים?

בהחלט. בעבודה מאומצת יצרנו לעצמנו שם טוב עם מוניטין מכובד וחברות מובילות וציבוריות מעוניינות בשיתוף פעולה איתנו. כבר היום יש לנו שותפויות במספר פרויקטים עם חברת 'רוטשטיין' ואנחנו מקדמים פרויקטים נוספים בשיתוף פעולה עם החברות 'בוני התיכון', 'אלקטרה' וחברות נוספות. אנחנו יודעים לקדם תהליכים בעירייה ובוועדות התכנון השונות, כמו גם לעבוד עם האוכלוסייה הירושלמית, ששונה מתל אביב והמרכז. זו אוכלוסייה שיש לה את הצרכים שלה, והעבודה מולה היא יותר אישית ורגשית".

לדברי גרין, המוטו של "טרא (התחדשות)" הוא ההבנה כי הדרך לשיפור איכות החיים צריכה להיות קלה ונעימה. "אנחנו מקפידים על מתן שירות נגיש ונעים לאורך כל התהליך. בכל פרויקט שאנו מובילים, אנו שמים דגש על הרצון לשפר ולהשביח את סביבת המגורים תוך מתן הפתרונות הטובים והמתאימים ביותר לכל דייר עד לאכלוס".


טרא התחדשות, בית יהב רחוב ירמיהו 80, ירושלים, טל': 3117*

דוא"ל: [email protected]

לאתר האינטרנט של טרא התחדשות >>>

לדף הפייסבוק של טרא התחדשות >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דרישה

    כפיה על תושבים מבוגרים לפנות את הדירה לשלוש שנים ולחזור למגדל מכוער היא אסורה בהחלט. ראש העיר השיג הטבות למי שימכור את הדירה בתוך 5 שנים, למרות שההטבות של הבניה הן רק למי שיגור שם

  2. עץ שנשרף

    הריסת השכונות קרית משה וגבעת שאול לטובת בנייה של מגדלי עסקים שיהיו פתוחים בשבת וכבישים ענקיים אינם טובת העיר ירושלים. לא מתאימים לרעידת אדמה ולא לשריפות ענק מהצתות ביער ירושלים בסמוך. עקירת עצים ותיקים היא פשע

  3. שמואל

    עברנו מי הקמת מדינת ישראל לחידוש מדינת ישראל ואיו לנו ברירה אחרת אלה להתרומם לגובה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר