הדמיית פרויקט פינוי-בינוי במתחם המקשר (הדמיה: אדריכל בועז ביטמן)
הדמיית פרויקט פינוי-בינוי במתחם המקשר (הדמיה: אדריכל בועז ביטמן)

לראשונה: נחתם היתר בנייה לפרויקט פינוי-בינוי בירושלים

מדובר על פרויקט מתחם המקשר בקרית משה, שבו יוקמו שני מגדלים בני 24 קומות ו-230 יחידות דיור

פורסם בתאריך: 28.11.17 09:14

אתמול, שני, נרשמה היסטוריה בענף הבנייה בירושלים, עם חתימת היתר הבנייה הראשון לפרויקט פינוי-בינוי בעיר. מדובר על פרויקט 'מתחם המקשר' בשכונת קרית משה, שממוקם בין שדרות הרצל לבין רחובות קרית משה וחיים פיק. הפרויקט, שקודם על ידי עיריית ירושלים והמינהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה בשיתוף חברת נאות המקשר, כולל שני מגדלים בני 24 קומות כל אחד, שבהם 230 יחידות דיור, אשר יוקמו במקום שישה בניינים קיימים שיהרסו.

יצוין כי בשלב הראשון ניתן היתר הבנייה על ידי עיריית ירושלים להקמת המגדל הראשון מבין השניים, שבו 126 יחידות דיור חדשות, כשההיתר כולל גם עבודות פיתוח של תשתיות. בשלב השני יתווספו לפרויקט עוד 104 יחידות דיור. התכנית כוללת גם פיתוח פארק רובעי, גני שעשועים, הקמת שלוחת מתנ"ס חניון תת-קרקעי, מבני ציבור והסדרת תנועה וחנייה ברחובות הסמוכים.

"הנתונים מספרים את הסיפור כולו. לפני 3 שנים היו בירושלים כ-900 יחידות דיור זמינות בתכניות מאושרות להתחדשות עירונית ומספר יחידות הדיור בכלל הפרויקטים בתהליך לא עלה על 3,000", נמסר על ידי עיריית ירושלים. "בתוך 3 שנים עלינו ליותר מ-3,300 יחידות דיור בתכניות זמינות לביצוע ומעל 13,000 יחידות דיור בתהליכי פינוי בינוי. הפוטנציאל הוא לפחות להכפיל את הכמות הזו. את כמות יחידות הדיור שהממשלה מבקשת להוסיף בשכונות שינה מחוץ לעיר – אנחנו נוכל להכפיל ולבנות בתוך העיר בצורה חכמה וחסכונית יותר".

עוד נמסר מהעירייה: "התכנית מצויה על ציר שדרות הרצל-הרכבת הקלה, המאפשר על פי תכנית המתאר החדשה, בנייה לגובה והיא משתלבת בתכנון המחודש של רובע הכניסה לעיר. התכנית מציעה בנוסף לדירות שטחים המיועדים לצרכי ציבור: כ- 2.3 דונם עבור שטח ציבורי פתוח, 2.1 דונם שטח פרטי פתוח עם זיקת הנאה לציבור ושטח בנוי של כ- 1,000 מ"ר במגרש של כ- 880 מ"ר עבור מבנים ומוסדות ציבור, בהם גם גני ילדים".

 

הדמיית המגדל הראשון במתחם המקשר (הדמיה: אדריכל בועז ביטמן)

הדמיית מתחם המקשר (הדמיה: אדריכל בועז ביטמן)

ראש העיר ניר ברקת מדגיש כי "המפתח להצלחה של פרויקטים ב'פינוי-בינוי' הוא התארגנות התושבים. כאשר היוזמה באה מהשטח זו חובה שלנו כמערכת העירונית לתת לתושבים את כל התמיכה שהם זקוקים לה, על מנת שהפרויקט ייצא לפועל. ירושלים היא העיר הראשונה בה הוקמה מינהלת התחדשות עירונית ומקודמות בה תכניות פינוי בינוי. לפני 3 שנים היו בירושלים כ-900 יחידות דיור זמינות בתכניות מאושרות להתחדשות עירונית ומספר יחידות הדיור בכלל הפרויקטים בתהליך לא עלה על 3,000. בתוך 3 שנים עלינו ליותר מ-3,300 יחידות דיור בתכניות זמינות לביצוע ומעל 13,000 יחידות דיור בתהליכי 'פינוי בינוי' והפוטנציאל הוא לפחות להכפיל את הכמות הנ"ל. בדרך זו נוכל להשאיר את הזוגות הצעירים בירושלים".

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה: "אנו מברכים על החתימה של היתר הבנייה לפרויקט מתחם המקשר ורואים בכך צעד חשוב בקידומו של הפרויקט כולו. המודל של מנהלת התחדשות עירונית העובדת בשיתוף פעולה צמוד עם היזמים והתושבים מוכיח את עצמו במימוש הפרויקט הראשון בעיר. בעידודו ובדחיפתו הרבה של ראש העיר ניר ברקת, תחום ההתחדשות העירונית בירושלים נמצא בתנופה אדירה וחברת מוריה שמחה להיות חלק חשוב בתהליך זה".

מ"מ וסגן ראש העיר מאיר תורג'מן, יו"ר הועדה לתכנון ובנייה, מוסיף: "זו גאווה ענקית עבורי להיות הראשון אי פעם שחותם על היתר בנייה לפרויקט פינוי-בינוי בירושלים. זו מהפכה בראש ובראשונה בתחום החברתי, לקחת תושבים שגרים במבנים לא ראויים, מבוגרים, קשיי יום ולתת מענה בדמות דירות חדשות, מרווחות ואיכותיות, פיתוח תשתיות סביבתיות הוספת מבני ציבור חניונים תת קרקעיים וגני שעשועים ומרחבים ירוקים. בנוסף אנחנו מייצרים אלטרנטיבה ליחידות דיור נוספות בעיר ומגדילים את ההיצע עבור משפחות וזוגות צעירים. אני שמח להיות ממובילי המהפכה יחד עם ראש העיר ואני סמוך ובטוח כי בשנים הקרובות נחדש את ירושלים ונצעיד אותה קדימה בתחום הזה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר