פרויקט מתחם המקשר ברחוב פיק בקרית משה, ירושלים (הדמיה: המטבחון/ביטמן בן צור אדריכלים)
פרויקט מתחם המקשר (הדמיה: המטבחון/ביטמן בן צור אדריכלים)

11 אחוזים מהבנייה החדשה בירושלים – פרויקטים של התחדשות עירונית

כך עולה מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. יחד עם זאת, ירושלים ממוקמת מתחת לשיעור הארצי שעומד על 20.6 אחוז

פורסם בתאריך: 3.7.18 08:46

ההתחדשות העירונית ממשיכה לצבור תאוצה בשוק הנדל"ן הישראלי, וכך גם בירושלים: מניתוח נתוני התחלות הבנייה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה – ניתוח שבוצע על ידי 'מגדילים', הפורום הישראלי להתחדשות עירונית – עולה כי 11 אחוזים מכלל התחלות הבנייה במחוז בשנה האחרונה הן התחלות בנייה במסגרת פרויקטים להתחדשות עירונית – תמ"א 38 מסוג 1, ותמ"א 38 מסוג 2 (פינוי־בינוי).


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

בהשוואה בין המחוזות נמצא מחוז ירושלים 'במקום טוב באמצע'. במחוז תל אביב מדובר על 52 אחוזים של התחלות בנייה במסגרת התחדשות עירונית מסך כל התחלות הבנייה בשנה האחרונה (בין אפריל 2017 למרץ 2018); במחוז חיפה – 18 אחוזים; במחוז המרכז – 13 אחוזים; במחוז הדרום – תשעה אחוזים; במחוז הצפון – שני אחוזים; ביו"ש – אפס אחוזים.

על פי הנתונים המלאים, ברבעון הראשון של 2018 החלה בנייתן של 1,911 דירות חדשות בפרויקטים להתחדשות עירונית בכל רחבי הארץ – 20.6 אחוזים מתוך כלל 9,290 הדירות שהחלה בנייתן במהלך הרבעון. במגדילים מציינים כי מדובר בנתח משמעותי, שהולך וגדל בשנים האחרונות. כך למשל, ב-2017 כולה עמד נתון זה על 16.5 אחוזים, ב-2016 על 13 אחוזים, ב-2015 על 12 אחוזים ובשנת 2014 על 11 אחוזים.

בפילוח לפי סוגי הפרויקטים ניתן לראות כי רוב הפרויקטים שיצאו לדרך ברבעון הראשון במסגרת התחדשות עירונית היו פרויקטים מסוג פינוי־בינוי. גם מבחינה זו ניתן לראות שישנה עלייה מתמדת מדי שנה, וכי בשני סוגי הפרויקטים להתחדשות עירונית הולך וגדל מספר התחלות הבנייה מדי שנה, בראייה ארצית.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני שבועיים נהרס הבניין הראשון בירושלים במסגרת פרויקט פינוי-בינוי. מדובר בפרויקט שברחוב פיק 1, בקרית משה (מתחם המקשר) – על ציר שדרות הרצל-הרכבת הקלה, במסגרתו ייהרסו 13 בניינים בני 82 שנה ובהם 68 דירות, ובמקומם יקומו שני מגדלים בני 25 קומות ובהם 260 יחידות דיור חדשות. זמן האכלוס המשוער של הפרויקט הוא כ-3.5 שנים.


הריסת בנייני מתחם המקשר בקרית משה - פרויקט פינוי-בינוי הראשון בירושלים

רחוב פיק, קרית משה, לפני כשבועיים



 

רוני צברי, בעלי חברת 'צברים' – מקימת פרויקט היובל, פרויקט התחדשות עירונית בקרית יובל בירושלים – מציין: "הנתונים מעידים על עלייה במספר הפרויקטים מסוג התחדשות עירונית באזור ירושלים בכלל, ובקריית יובל בפרט. למעשה, תב"ע 10038 שקודמה על ידי העירייה פתחה צוהר חדש בפני היזמים ושיפרה את הכדאיות הכלכלית של פרויקטים בתחום זה. העירייה הביאה לקיצור תהליכים מול רשויות התכנון. חברת מוריה והמנהלת להתחדשות עירונית, בניהולו של עמית פוני, יוצרות פלטפורמה שעוזרת ליזמים ולבעלי הדירות לקדם פרויקטים. אני שמח שירושלים נפתחה לפרויקטים מסוג זה, כפי שעשו ערים נוספות עד כה, שכן להתחדשות עירונית יש השפעות חיוביות לעיר ולתושביה, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה הבניה בירושלים כל כך נמוכה ביחס לערים אחרות?!?! שנים על גביי שנים עד שמשהו זז, העיר פשוט מוזנחת ונראת רע. חייבים ללחוץ על הגז ולהפוך אותה לעיר מודרנית ונקיה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קיבלנו הודעה שיש ישיבה בקטמונים על בניה של 5 מגדלים בני 30 קומות. תעדכנו אותנו בבקשה לאן הרוח נושבת 🙂

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר