עמנואל טרי, עידן זלמנסון (צילומים: ניר קידר)
עמנואל טרי, עידן זלמנסון (צילומים: ניר קידר)

דעה | לשלוט בצבע: כדי לקחת אליפות הפועל צריכה את הגבוהים שלה בשיאם

בשבוע הבא, תפגוש הפועל ככל הנראה שתי קבוצות עם גבוהים טובים משלה וכדי לנצח אותן - טרי מוכרח להעלות הילוך, זלמנסון יהיה חייב לזרוק יותר ובריימו יצטרך להתחפש לתומאס

פורסם בתאריך: 23.7.20 10:01

הרבה אוהדי הפועל הרימו השבוע גבה וירטואלית בעקבות הידיעה שאלבה ברלין ובאיירן מינכן, קבוצות יורוליג בינוניות עד חלשות, מתעניינות בעמנואל טרי לעונה הבאה. הפליאה הקולקטיבית היתה מובנת: איך ייתכן שסנטר מוגבל שיודע לבצע טוב 3-2 פעולות לכל היותר (וגם בהן מפשל לא אחת), מבוקש בליגה הבכירה של אירופה? ובכן, אף קבוצה בגרמניה לא מתכוונת לבנות את ההתקפה שלה סביב טרי, אפשר להירגע. סביר יותר שהאיש מיועד למשבצת הגבוה השליש-רביעי של אלבה ובאיירן, וככזה הוא מתאים.

תשומת הלב הסקאוטינגית של קבוצות בשחקני היריבה יורדת בהתאם לחשיבותם ברוטציה, וטרי בהחלט יכול לתת 12 דקות לערב ביורוליג כשרק אחרי 8-7 מהן היריבה תיזכר שמדובר בהוא שמחפש שירימו לו לדאנק בכל התקפה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מה שכן, הסיפור הזה מפנה זרקור לבעיה העיקרית של הפועל לקראת הפיינל פור שיתקיים בשבוע הבא, כי בניגוד לגרמניות – ההתקפה של הפועל בהחלט רואה בטרי פקטור משמעותי. אין לה ממש ברירה, הוא הסנטר הפותח שלה.

רבות דובר על הפגיעה בקבוצה בעקבות עזיבת שני השחקנים הכי טובים שלה, ג'ייקובן ותומאס, אבל צריך לזכור שלפחות בגזרת ג'ייקובן – הפועל החתימה מחליף ראוי. פארגו אומנם אינו זהה לבראון והוא רכז פחות טוב ממנו, אבל בשני משחקי הפיינל פור המכריעים (בתקווה) ולאור יכולת הקליעה שהוא הפגין במשחק 2 מול נס ציונה – יש לו סיכוי לא רע לתת לקבוצה את המספרים שבראון נתן.

עם טרי המצב שונה –  הוא פשוט לא מהווה תחליף לתומאס,הוא פשוט שחקן אחר והרבה יותר מוגבל. לעומתו, תומאס מגוון וטכני יותר . מנגד, טרי יודע רק לסיים בהאלי הופ, ואומנם מגבה את זה ביכולת ריחוף מרשימה ובאטיטיוד חמוד, אבל בשורה התחתונה זה מוגבל וצפוי. האופן שבו מכבי אפשרו להפועל להרים לטרי כדורים שוב ושוב, רק כדי לגרום לו להתבלבל מרוב חוסר שמירה ובסף להחטיא את הדאנק, היא דוגמה לאיך משתמשים בפסיכולוגיה כדי להוציא את העוקץ והביטחון משחקן שהוא וואן טריק פוני.


עופר מתן (צילום: פרטי)

עופר מתן (צילום: פרטי)


בשביל לקחת אליפות, הפועל תצטרך לנצח פעמיים בתוך שבוע קבוצות עם גבוהים עדיפים משלה ואני מתקשה לראות את זה קורה, ודאי אם התפקוד הנוכחי של טרי בהתקפה ימשיך.

סולימאן בריימו חייב להיות מעורב יותר במהלכי פיק אנד רול, ולהוות כמעין תחליף לתומאס בצד ההתקפי, זה שנותן את המסירה הקטנה לטרי אחרי החסימה למוביל הכדור, ולא להפך. בריימו משחק נהדר מאז החזרה מפגרת הקורונה, נראה שהוא בהחלט מפנים את הפיכתו לבורג חשוב יותר מבעבר, ולקראת הפיינל פור הוא צריך לעשות קפיצה נוספת בהבנה הזו.

התרחיש היחיד שבו בריימו יכול לתפקד כגבוה השני שמקבל את המסירה, ולא זה שנותן אותה, הוא כשזלמנסון על המגרש. בשביל שזה יעבוד טוב זלמנסון חיייב, אבל ח-י-י-ב, לזרוק מחצי מרחק בכל פעם שהוא מקבל כדור באזור קו העונשין  כשהוא פנוי. בהיעדרו של תומאס, הזריקה הזו הפכה משוס התקפי נלווה לעמוד תווך של ממש. המודל לחיקוי של זלמנסון במובן הזה, דריל מונרו, יתייצב מולו למשחק חצי הגמר, ואין לי ספק שהוא ישחיל את הקליעות האלה מאזור העונשין בצרורות.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אריה

    כרגיל, אין לך מושג: טרי שחקן מעולה, הוא צעיר ובשנתו הראשונה באירופה ולכן טבעי שהוא לא בשיא היכולת האפשרית שלו ואת זה אלבה ובאיירן רואות. טרי לא פותח בחמישייה אף פעם, זלמנסון עולה תמיד, אז אפילו בעובדות אתה טועה. יאללה הפועל!

  2. שמריהו

    טרי טוב רק בשני פרמטרים: שמירה ודאנקים. מעבר לזה הבעיה העיקרית שלו וזו תכלית הכדורסל זה
    הקליעה. רמתו כאמור בקליעה מכול טווח ממש אם לדייק חלש ביותר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר