גיא הראל, אייל חומסקי (צילומים: שרון בוקוב)
גיא הראל, אייל חומסקי (צילומים: שרון בוקוב)

דעה | אין לה את זה  – ללא שינויים, אין למה לצפות מהאדומים השנה

הגנה מחוררת, מחסור במנהיג ותרומה דלה של הישראלים. פתיחת העונה האירופאית של הפועל לא מבשרת טובות והעתיד נראה אפרורי מאוד

פורסם בתאריך: 28.10.20 23:42

ההפסד במשחק הבכורה בצ'מפיונס ליג של הפועל לטורק טלקום אנקרה רק חידד לי עוד יותר את מה שחשבתי עוד לפני המשחק – הפועל ירושלים היא קבוצה בינונית. אין בה שום ניצוץ, משהו שייתן תקווה להמשך, כזה שלמרות ההפסד, אוהד הפועל הממוצע יכול להגיד לעצמו שיש כאן קבוצה מצוינת כמו שחושב בעלי הפועל, אייל חומסקי. אז לא אדון חומסקי, אין פה קבוצה מצוינת, גם לא קבוצה טובה, פשוט בינונית. בינוניות לשמה. היא לא מצטיינת בשום דבר, היא לא מביאה עימה שום בשורה.



כבר דשתי בטוריי הקודמים על השינויים שהפועל צריכה לעשות וכמה עצוב, אך לא מפתיע לגלות שלא הרבה השתנה, ומה שהיה הוא שיהיה. קואץ' קטש וגם גיא הראל בנו קבוצה משעממת מאוד, נטולת כוכבים, כאלה שיוכלו להכריע משחקים ושתהיה אטרקטיבית ומעניינת. נותר לי רק לקוות שקטש עוד מאמין בקבוצה שלו ויוציא ממנה הרבה יותר ממה שהיא שווה. אני פסימי.

שתי בעיות בלטו וצרמו מאוד: הראשונה, היעדר בעל בית בקו האחורי. חסרונו של ג'ייקובן בראון הוא תירוץ מצוין לקברניטי המועדון וייתכן שאיתו הפועל הייתה מנצחת, אבל זה עדיין לא מבשר שהפועל גם איתו יכולה להגיע הכי רחוק שאפשר במפעל. טאריק פיליפ וכריס קרמר הם שחקנים דומים. מתאמצים בהגנה, משאירים הכל על המגרש ואפילו סחטו מעצמם כל אחד בתורו כמה פעולות התקפיות סבירות. זה לא הספיק. הם לא מושכים אש וגם לא מושכים קבוצה על הגב לאורך משחק שלם. בהיעדר שחקן משמעותי בקו האחורי, כל אחד לקח בתורו את המושכות. פעם פיליפ, פעם קרמר, קצת תמיר בלאט ומדי פעם מלקולם היל. האחרון, הוא לא תחליף לג'יימס פלדין. אין לו את האישיות של פלדין, את המנהיגות או את ה"קילריות" שאפיינה את הקלעי שעזב. הוא שחקן משלים, שחקן נחמד. לא מעבר.

הבעיה האקוטית השנייה, היא היעדר שחקן פנים. תקראו לזה סנטר, גבוה או ביג מן. איך שתרצו. לאדומים אין שחקן בצבע שיכול לעצור שחקני פנים מאיימים כמו מייקל אריק, הסנטר המפחיד של הטורקים או את קייל ווילצ'ר הנהדר או לחסום גארדים שחודרים כמו טיילר אניס. בלי גבוה שיכול לתת פתרון לשחקני הפנים של היריבה, אחד כזה שיפסיק את ההתעללות בריבאונד ברחבה של האדומים ולשדרג דרמטית את ההגנה המחוררת של קטש, להפועל אין סיכוי.


רמי מנדל (צילום: פרטי)

רמי מנדל (צילום: פרטי)


בגזרה הישראלית אין בשורה. בלאט הוא לכל היותר רכז שני, זלמנסון ואריאל מתקשים לתת תרומה. חבל שלא נבנה סגל ישראלי חזק יותר, כי בקיץ היו הרבה אפשרויות חיזוק. לחיוב אפשר לציין את טיישון תומאס וסולימאן בריימו הנהדרים שהחזיקו את הפועל לאורך כל המשחק, אבל הם לבדם לא יכולים ולא אמורים לסחוב את הקבוצה. מחר בערב, הפועל תשחק בחצי גמר גביע ווינר נגד הפועל חולון. הפועל לא הולכת ללקק דבש והיא ממש לא פייבוריטית, אך יש לקוות שבמפעלים המקומיים לפחות, הפועל תעשה את שלה ותעפיל לגמר.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר