מאבדים אותו בכנף? - קונט (צילום: אורן בן חקון)
מאבדים אותו בכנף? - קונט (צילום: אורן בן חקון)

"קונט הוא המגן הכי טוב בליגה ואולי אפילו הזר הכי טוב בארץ"

המגן הימני של בית"ר, שהצטרף בינואר האחרון, הפך מהר מאוד לקונצנזוס: "ההחתמה שלו היא מציאה יוצאת מן הכלל"

פורסם בתאריך: 13.6.17 11:37

ב־31 לינואר, רגע לפני שחלון ההעברות באירופה נסגר, הנחית אלי טביב בבית וגן את המגן/בלם הצרפתי אנטואן קונט.

הרבה מאוד גבות הורמו לאחר ההחתמה, שכן קונט הגיע מקבוצת ניס מהליגה הצרפתית השנייה ולאחר שלא שיחק במשך למעלה מחודשיים, לאחר שהיה מעורב לכאורה בתקרית אלימה בצרפת והואשם כי תקף נער באלת בייסבול.

 

אלא שמהר מאוד התברר שקונט הוא גניבת השנה, לא רק בבית"ר אלא בליגה כולה. שבוע לאחר הגעתו ערך קונט את הופעת הבכורה שלו, במשחק הראשון ברבע גמר הגביע נגד עירוני קרית שמונה, חרך את האגף הימני והוכיח שלא מדובר בחתול בשק אלא בכישרון גדול.

מאז אותו משחק התקבע קונט על עמדת המגן הימני בבית"ר, שהיתה מאוד בעייתית עד להגעתו עם לא פחות מחמישה שחקנים שנוסו בה (שניר משען, עוז ראלי, טל בניש, דוד קלטינס ואריק סאבו). מהר מאוד הפך קונט לעוגן הגנתי מהמעלה הראשונה, כשבנוסף הוא עשה עבודה התקפית משובחת והיווה אופציית מסירה כמעט בכל התקפה של הקבוצה.

עוד החתמה מצוינת - אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

עוד החתמה מצוינת – אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

 

בסיום העונה מיהר טביב לממש את האופציה שהיתה לו על המגן, רכש אותו תמורת כחצי מיליון יורו והחתים אותו לשלוש עונות, כשבבית"ר מאמינים כי המגן עשוי להכניס לקופת המועדון סכום הרבה יותר גבוה במכירה עתידית.

"אין ספק שקונט הוא שחקן ברמה מאוד גבוהה", אומר גורם בבית"ר. "הוא נתן לנו הרבה בעונה האחרונה ואנחנו בטוחים שהוא ייתן הרבה מאוד גם בעונה הקרובה".

קונט, בן 23 וחצי, מתנשא לגובה של 1.80 מטר, וניחן באתלטיות ובמהירות מתרפצת אדירה. "בית"ר עשתה פה עסקה מצוינת", מנתח אלון חרזי, מגן הנבחרת בעבר וסקאוט בהווה. "בתחום איתור שחקנים יש מונח שנקרא איתור מציאות, ואין ספק שההחתמה שלו היא מציאה יוצאת מן הכלל. הוא מגן נהדר ואתלט מצוין. אמנם לא הכל אצלו מושלם, למשל משחק הראש שלו לוקה בחסר, אבל אני חושב שהוא המגן הכי טוב בליגה ואולי גם השחקן הזר הכי טוב בארץ. אין לי ספק שהוא עוד ייתן הרבה מאוד לבית"ר".

מגן העבר אורי אוזן מוסיף ומציין כי "אין בכלל ספק שההחתמה של קונט היא הכי טובה שהיתה בחלון ההעברות של ינואר ואולי אפילו של כל העונה האחרונה. זו גניבה אמיתית. הוא מגן מעולה ולדעתי יש לו את כל הנתונים להיות גם בלם מצוין. הוא טכני, מהיר, חזק והכי חשוב, מבין את המשחק היטב. מבחינתי אין בכלל ספק שהוא אחד הזרים הכי טובים שנחתו בארץ בשנים האחרונות".

בעקבות עזיבתו של חסוס רואדה ומאחר שבית"ר עדיין לא החתימה בלם איכותי, בקבוצה ישנן מחשבות להסיט את קונט לעמדת הבלם. "יהיה לבית"ר קשה למצוא מחליף ברמה של רואדה", מוסיף אוזן ומנתח, "אבל אני חושב שהוא יכול להיות בלם פנטסטי. יש לו נתונים מדהימים, קרוס טוב והוא יודע להניע היטב את הכדור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר