סמל הפועל ירושלים (צילום: באדיבות הפועל ירושלים - מועדון אוהדים)
סמל הפועל ירושלים (צילום: באדיבות הפועל ירושלים - מועדון אוהדים)

דעה | שם ישן, מועדון אחר: הקבוצה הנוכחית היא לא הפועל ירושלים

יש לי המון כבוד לניהול של אנשי הפועל קטמון שעושים את המיטב - אך למרות שינוי השם, הקבוצה הזו לעולם לא תהיה הפועל ירושלים שעליה אני גדלתי ובה שיחקתי

פורסם בתאריך: 29.12.20 16:52

בקיץ האחרון הפכה הפועל קטמון להיות הפועל ירושלים, אחרי שזו האחרונה נפחה את נשמתה וחדלה מלהתקיים ובכך החל עידן חדש שבו קמה לה קבוצה חדשה לחלוטין.

אין לי חלילה דבר או חצי דבר נגד אנשי קטמון, להפך. אני אפילו מעריך מאוד את פועלם של אורי שרצקי ושי אהרון, שעושים רבות למען קבוצתם והם מנהלים אותה ביד רמה, ברמת ניהול גבוהה מאוד, ועל כך מגיע להם שאפו גדול.




שי אהרון, אורי שרצקי (צילומים: דאפי ספונר, הפועל ירושלים -מועדון אוהדים, יח"צ)

שי אהרון, אורי שרצקי (צילומים: דאפי ספונר, הפועל ירושלים – מועדון אוהדים, יח"צ)


לי באופן אישי קשה לקרוא לקבוצה המתיימרת להיות הפועל ירושלים בשמה הנוכחי, שכן זאת לא הקבוצה שעליה אני גדלתי ובה שיחקתי במשך שנים רבות. אני מצטער לקלקל את החגיגה למי שזה כן חשוב לו – אבל הקבוצה שאתם ראים השנה בליגה הלאומית אינה הפועל ירושלים, אלא הפועל קטמון ירושלים. אין בזה כל דבר רע.

מדובר במועדון שלפני 13 שנים קם בגלל מאבק האוהדים שמאסו בניהול של יוסי סאסי וזה בסדר גמור, אבל במשך השנים קטמון על גלגוליה השונים יצרה לעצמה זהות משלה וצברה אוהדים רבים חדשים, שחלקם לא הכיר את הדור שלי, את זה שאחרי ואת אלה שלפני ולמעשה לא גדלו על הפועל ירושלים המיתולוגית.

אי אפשר בכוח להמציא מועדון כדורגל חדש על חורבות מועדון אחר ולקרוא לו באותו השם. אם ניקח את מכבי ת"א למשל ויום אחד נשנה את שמה למכבי חיפה, היא לא תהפוך להיות מכבי חיפה. כך גם במקרה הזה, אני לעולם לא ארגיש שמדובר בהפועל ירושלים. אפשר לראות שגם לאנשי קטמון קשה להיפטר מהמותג שלהם עליהם הם עמלו כל כך הרבה ואני מבין אותם. על סמל הקבוצה יש את הכיתוב "מועדון אוהדים", שבעצם מזכיר לנו כל הזמן כי מדובר בקטמון או שמחלקת הנוער בכלל נשארה תחת השם של הפועל קטמון ולוועד המנהל יש סמל משל עצמו עם המילה קטמון. קשה לאנשיה להתנתק מכך, כי בעצם אז הם יאבדו את הזהות שלהם, כי זה מועדון אחר, עם מנטליות אחרת ושונה לחלוטין ממה שהיה בהפועל ירושלים.

אני עד כדי כך לא מרגיש שזו הפועל ירושלים, כאשר ביום שישי האחרון דיברתי עם חבר ושאלתי אותו "מה עשו הפועל קטמון?". זה כל כך נצרב בתודעה, עד שמאוד קשה להפריד ואני לא מסוגל לשקר לעצמי ולקרוא להם הפועל ירושלים.

באופן אישי אני חושב שהקבוצה הייתה צריכה להמשיך ולהיות תחת השם הפועל קטמון. היא נבנתה אחרת מהפועל שאני גדלתי עליה, שונה לחלוטין באופייה ואנשי קטמון לא היו צריכים להחליף בכוח את השם. 13 שנים זה לא צחוק. ילדים שהפכו לנערים עשו בר מצווה בזמן הזה.

אם באמת אנשי קטמון היו רוצים להיות הפועל ירושלים, הם היו צריכים לקחת אותה מהיכן שהיא הפסיקה – ליגה ג'. לשפץ את קרית יובל ולהתחיל משם הכל מההתחלה, מהיכן שהיא הפסיקה. מכיוון שזה קשה להם וכנראה לא ריאלי, הם היו צריכים לעזוב את זה ולתת למי שרוצה להזדהות עם הפועל ירושלים להתחיל משם את הכל מההתחלה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. אדום

    אלה אמנם שחקנים שיותר משחקים כדורגל ופחות נופלים כמו שחקני תיאטרון אבל זה הפועל ירושלים. אה… והיא ניצחה 3-0. יאללה דפדף…

  2. קטמון בלב

    גם שעון מקולקל מדייק פעמיים ביום….צודק יאיר, זה נכון.
    הפועל ירושלים מתה כבר בשנה שעברה כאשר לא פתחה עונה, זאת אחרי גסיסה ארוכת שנים.
    כפו עלינו שינוי שם,אבל זה חרטא. כל הטרמפיסטים הצבועים, ששנים קיללו אותנו ועכשיו פתאום יצאו מהחורים שלהם וחושבים שזה שלהם פה….הם משקרים קודם כל לעצמם. לא עשיתם כלום, לא תרמתם כלום, לא בניתם כלום….הקבוצה היא קטמון, ההנהלה היא קטמון, המדים הם קטמון. נתנו לכם קצת יותר מדי כבוד…גם זה יעבור.

  3. ירושלמי וותיק

    לא הבנתי מה הוא רוצה לומר במאמר הזה.
    הפועל קטמון היא סוג של הפועל ירושלים, ולהיפך.
    כל הניסיון הילדותי הזה ליצור איזה בידול או אבחנה הוא פאתטי.
    יש לי חדשות ליאיר אסייג : גדלתי בדור שלך והקבוצה ששיחקת בה לא הייתה מיתולוגית והייתה כושלת וירודה.
    הניסיון שלך להקים איזה מיתוס משום מקום הוא עצוב.
    פשוט מדהים איך אנשים כמוך מנסים בכח להפוך דור כושל של שחקנים לאגדות עבר.

  4. משה ט

    עצוב לי בשבילך יאיר. אכן יש ניהול, יש פעילויות חברתיות מרשימות, יש סדר, משלמים משכורות…אין סיכוי שזה הפועל ירושלים של 20 השנים האחרונות. אתה צודק לחלוטין. יש רוח חדשה, יש אוהדים ואוהדות וקביצת כדורגל נשים! חבל יאיר שלא מדבר אליך ושאתה מתגעגע דווקא לעשרות השנים העצובות.

  5. מחאיי

    צודק רון מעליי: נגמרה הפועל קטמון. יש הפועל ירושלים וזהו.
    מועדונים משתנים כל הזמן, אי אפשר לעצור את הגלגל.
    מי שלא מתחבר סבבה, אבל זאת הפועל ירושלים.

  6. אחד

    זה כמו שאדם ישב בשבת בצהריים ויתגעגע לצלחת חמין גרועה שאכל בעבר ,ובגללה חטף קלקול קיבה.
    הפועל ירושלים לשעבר היתה מועדון עני וכושל,עם מעט מאוד הישגים ורגעי נחת לאוהדים..
    להתגעגע לזה???

  7. ירושלמי אדום

    קטמון נחלת העבר עכשיו אנחנו הפועל ירושלים וזה מה שחשוב, קבוצה אחת קהל אחד מאוחד יאללה הפועל

  8. ברוך

    לכל המגיבים מגעיל- זאת לא דרכנו. יאיר חושב אחרת וזה בסדר. כבן גילו של יאיר עוד הספקתי לראות את הפועל המיתולוגית: סינגל, בן רימוז, מהטבי וכו ובאמת אז החלה ירידה, שהסתיימה בירידת ליגה מוחשית אחרי 22 שנים בליגה הראשונה. לא האמנו אז שאנחנו בדרך לשנות מדבר רבות. פה ושם היו עוד הבלחות כמו ניצחונות בדרבי והגעה חגמר גביע המדינה (איך דנינו פספס שער ריק בדקה 81, עד היום זה סיוט לילה בשבילי), אבל את הרוח לא לקחו וכשסאסי המנוול ניסה לחסל אותי הרוח התיישבה בקטמון וחיכתה לרגע הגדול של האיחוד. כן הפועל ירושלים המתחדשת היא אותה קבוצה שאהבנו כל השנים, כי את הרוח אי אפשר לשבות או לחסל. היא ליוותה את קטמון החל מראשית דרכה בליגה ג (ולא בימים של קטמון מבשרת אבו גוש) ותחזיר אותנו בשנה הבאה למקום הראוי. אני מאמין שב 5 שנים הקרובות נתבסס בחלק העליון של ליגת העל ומשם השמיים הם הגבול

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל מה שקורה בקבוצה הזאת הוא הפועל קטמון וכל ניסיון להדביק לה באופן מלאכותי את השם הפועל ירושלים הוא לא לעניין. הפועל ירושלים היתה קבוצה לוזרית ולהדביק לה איזה שהיא היסטוריה מכובדת היא מוזרה. יאללה הפועל קטמון.

  10. שאול נעים

    יאיר , תקשיב טוב , אתה מעולם לא שיחקת בקבוצה המיתולוגית , בן רימוז, סינגל ,עותמן, מהטבי וכו' אתה שיחקת תחת בעלי קבוצה שחפשו ממון ונדלן ,, והאוהדים שהריעו לך אז הם אותם אוהדים שהיה איכפת להם מאוד שלקחו להם את הקבוצה , ויקטור יונה וסאסי, נו יאיר עכשיו זוכר ?

  11. אדם

    במקומות שונים בעולם אחרי משברים גדולים בין חלקים של אותן עם פעלו וועדות "אמת ופיוס" קתרזיס שעקרו פתיחת דףתחדש ועתיד משותף.
    אי אפשר לםתוח דף חדש ונקי מבלי להכיר בכל האמת, לשים הכל על השולחן ולא לטאטא מתחת לשטיח. אחרת הדם הרע, החשדנות וחוסר האמון ימשיכו לצוץ עד כשלון התהליך.
    אין פיןס בלי האמת. ואוהדי המקורית צריכים להכיר באמת.
    אין הפועל בלי קטמון
    בזמן שהם לא עשו שום דבר פרודקטיבי אנשימקטמון הקימו מועדון לתפארת.
    הם טעו שנשארו עם סאסי ומשכו את תהליך ההתפרקות של הפועל לשווא.
    ברגע שהאמת הזו תאמר, יהיה קל יותר לכולם להגיע לפיוס.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נו באמת….
    יאיר אססיג הפתאט שהיה יותר נופל מאשר היה רץ….
    למה בדיוק אתה מתגעגע בהפועל שבא את שיחקת ?
    מה בדיוק עשיתם ולאן הגעתם ?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר