סמלי הפועל ירושלים בהווה ובעבר (צילום: באדיבות הפועל ירושלים - מועדון אוהדים)
סמלי הפועל ירושלים בהווה ובעבר (צילום: באדיבות הפועל ירושלים - מועדון אוהדים)

דעה | הפועל לא שלי: השם נשאר זהה, אך המועדון שונה

לצערי, לא מדובר באותו מועדון – הפועל החדשה היא הפועל קטמון. בנוסף, הזלזול בשחקני העבר מרחיק אותם מהקבוצה, ובמקום להיות גורם מאחד זה רק גורם לי להתגעגע יותר להפועל של פעם

פורסם בתאריך: 17.2.21 21:54

כששמעתי על האיחוד בין הקבוצות לא התרגשתי יותר מדי. הסיבה העיקרית היא שאני לא מרגיש שמדובר באיחוד, אלא בהשתלטות על השם מצד הפועל קטמון על הפועל ירושלים. אין לקבוצה הנוכחית שמשחקת בליגה הלאומית לבין הקבוצה ההיא שאני שיחקתי בה ועליה גדלתי שום דבר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


יצא לי לצפות מדי פעם בקבוצה העונה, אבל לא התרגשתי לראות אותה משחקת ולא הרגשתי שום חיבור או קשר אליה. אני חייב להיות כנה – זה פשוט מועדון אחר לגמרי.

מרגיש לי שראשי המועדון וחלק נכבד מהאוהדים פשוט עשו את החיבור הזה מאילוץ ולא מאהבה. אני לא מרגיש שיש רצון לאנשי קטמון להיות הפועל ירושלים האמיתית, אלא לכל היותר להיות חיקוי של המקור בנוסח קטמון.

מגיל 6 אני בהפועל ופרשתי בגיל 31. 25 שנים בהן אני אדום. 25 שנים בהם ירדתי את הירידות מהחדר הלבשה בקרית יובל אל המגרש. חצי מהחיים שלי. היכן הימים של המשפחתיות בהם היינו, שחקני הבית, לובשים בגאווה את החולצה כשכסף לא עניין אותנו? לא חלמנו לשחק עבור מועדון אחר. במקום שאנשי קטמון, ינסו לשחזר את רוח המועדון, הם בנו מועדון אחר ומתנערים מההיסטוריה.

אני לא מתבייש להגיד – הלוואי ותמצא הדרך להפריד בין המועדונים. קטמון צריכה לחזור להיות בשם המקורי שלה שבו קבוצתם הוקמה ו"לשחרר" את השם הפועל ירושלים לאנשים אחרים. אני אישית מכיר ויודע על הרבה אנשים טובים הרוצים להחזיר את הפועל ירושלים המקורית ולהתחיל מליגה ג'.

אנשי קטמון מנסים בכל כוחם להשאיר את קטמון בתמונה, בין אם זה בסמל הקבוצה או בשם של קבוצת הנוער ועוד כל מיני טריקים כאלה ואחרים. לא מזמן, אפילו פגשתי איש צוות של המועדון ועל המעיל שלו עדיין היה הסמל של קטמון. אפילו לא מנסים להסתיר את זה. גם בפני חבריי אני עדיין מציין שמדובר בהפועל קטמון כשאנחנו מדברים על הקבוצה.

יש נושא אחד שאישית מאוד מאכזב וכואב לי – הפועל ירושלים המחודשת פשוט מתעלמת מסמלי העבר שלה. יש המון שחקנים שמזוהים עם הפועל ירושלים ויכולים לתרום למועדון בכל מיני תפקידים במועדון או אפילו להגיע ולהרצות בפני השחקנים ובכך לקרב את הצדדים. תיקחו את מישל דיין, אחד הסמלים הגדולים של הפועל – אני מבין למה הוא לא מרגיש שייך אליהם. איך ייתכן שדמות כמוהו לא נמצאת בתפקיד כלשהו בתוך המועדון?

ולא רק הוא. יש המון שחקנים שיכולים לעזור ולהרגיש שייכים לקבוצה. אנחנו מדברים לא מעט בינינו שחקני העבר והתחושה הכללית אצל רובם היא דומה מאוד. למשל, למה בהפועל המחודשת לא פנו לשחקנים כדי לתת להם "מנוי לכל החיים"?

לצערי, ראשי הקבוצה לא מבינים שהדרך לחבר בין כל האוהדים וליישב את המחלוקות היא לקרב את שחקני העבר, את ההיסטוריה של הפועל אל הקבוצה ואולי בכך לתת אפשרות שהאיחוד יהיה אמיתי ולא רק על הנייר או בשם.

אני מודה שאני פסימי בעניין. אני יכול מכאן רק לקוות שהפועל האמיתית עוד תחזור בעתיד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. אדום

    הפועל כבר כאן אייל – הפועל חזרה לחיים אין קטמון יש רק הפועל ירושלים

  2. אברהמי זה יניב

    זה שלא קיבלת תפקיד במועדון לא אומר שאתה צריך ללכלך. אתה מכתים את עברך.

  3. האיש עם המעיל

    משפחתיות? גאווה? כסף לא עניין אותך? כמה חרטא יא אייל אברהמי. ולמה שיתנו תפקיד לאחד כמוך? דוגמא למה אתה בדיוק? ומישל דיין – עוד כשלון חרוץ ש-14 שנה כבר לא עשה כלום. אף מועדון כדורגל עם שאיפות לא יעסיק אתכם. זה העולם האמיתי. כמה מרמור. עצוב.

  4. קטמון לנצח

    כבר במשפט הראשון אתה טועה, אין איחוד בין שתי קבוצות, היה מאבק של עשור בין שתי קבוצות, אחת נצחה (קטמון) ואחת הפסידה והתפרקה (סאדר) המנצחת לקחה את השם. זהו.
    אתה טוען שכסף לא מעניין אותך, ואז בוכה שלא מחלקים ג'ובים והטבות. פתטי.
    לא מחלקים פה ג'ובים כי "פעם היית שחקן" זה היה אולי בהפועל הישנה….ןראינו כולנו איך זה נגמר.
    אתה צןדק שזו קטמון גם היום.וזה באמת מגוחך שכל מני אנשים שבמשך שנים קיללו אותנו, קראו לנו בוגדים ושנאו אותנו קמו בוקר אחד, ראו שהקבוצה שלהם מתה ותפסו טרמפ על הקבוצה שלנו. אין ספק שמדובר באנשים קטנים, אבל הם הרבה פחות ממה שהם בעצמם חושבים.

  5. ירושלמי וותיק

    אתה צריך להודות לאנשים קטמון שהסכימו להתאחד עם הפועל ירושלים אחרי שזו פורקה.
    בכלל, הבכיינות של שחקני הפועל לשעבר והניסיון שלהם להפוך את הפועל ירושלים (ובעיקר את עצמם) לאיזה "מותג" יוקרתי הוא פשוט מגוחך וילדותי.
    הפועל ירושלים, ברוב שנותיה, הייתה קבוצה כושלת שלא הטביעה חותם ותמיד התאפיינה כקבוצת תחתית עם ניהול לא מקצועי שרק התדרדר עד הפירוק.
    אברהמי וחבריו, למעט חריגים שבחריגים, היו שחקנים בינוניים ומטה שהציגו כדורגל מזעזע בלי טיפת טכניקה ויכולת אידית.
    סתם בונקר משמים.
    אז עם כל הכבוד, תן קצת כבוד להפועל קטמון שהביאה לירושלים משב רוח שונה והסכימה להתאחד עם קבוצה שהעבר שלה רחוק מלהיות מזהיר.
    שבת שלום.

  6. קטמון❤️

    מה אתה או מישל עשיתם שמגיע לכם תפקיד במועדון מצליח? הייתם שחקנים? וואלה יופי. נגמרה (לצערך כנראה) השכונה של סאסי. מי שיקבל תפקיד הוא מי שיהיה ראוי תו

  7. ראובן

    אני ילד שגדל על משחקים של הפועל בקטמון סופג כבוגר את בניסיונות הניהול של "הבעלים המוצלחים " עד ירידה לליגה ג וגם שם לא הצלחתם ! אגב מי זה בכלל הכותב
    ???

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש כיף לקרוא את כל התגובות פה של אוהדים אמיתיים של הפועל ירושלים האחת והיחידה . יאללה הפועל ושימותו הקנאים והמתוסכלים

  9. לא מסכים שמסכים

    כל העניין של לתת ג'וב זה קצת מוגזם.אגב סמלים לשעבר מנהלים את המועדון ובונים אותו בצלם ובדמותם.כך הוא גם נראה.אין לי מושג למי הוא שייך בטוח לא לכל האוהדים וזה לא קשור לקטמון.טוב שיש איחוד והשאר?אולי ישתנה פעם.

  10. רמי פרץ

    בהפועל קטמון ידעו להעריך ולכבד סמלי עבר אמיתיים הרבה יותר ממה שהפועל "המקורית" שלך אי פעם עשתה.
    צבי סינגל, בן-בן, עלי עותמאן הגדול, אמיר גולה ואלי בן רימוז כולם זכו לטקס הוקרה מרגש בטדי מול קהל של ותיקים, צעירים וילדים.
    רשימה מכובדת שאתה וחבריך פשוט לא נכללים בה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר