עודד קטש, גיא הראל (צילומים: שרון בוקוב)
עודד קטש, גיא הראל (צילומים: שרון בוקוב)

דעה | הראל – אתה רוצה להיות מנהל מקצועי או מה?

בראיון שהעניק מנכ"ל הפועל לאתר "וואלה" בשבוע שעבר הוא הצר על כך שלא הקשיב מספיק לקטש ולהלפרין בבניית הסגל בקיץ. איפה הימים שהוא התיימר להציע עסקת חבילה של מנכ"ל ומנהל מקצועי באיש אחד?

פורסם בתאריך: 24.2.21 23:24

יש משהו תמוה באופן שבו גיא הראל רואה את המצב של הפועל. זה לא שהוא מהמנהלים שחיים בסרט ומספרים לעצמם סיפורים, להיפך – הוא מחובר למציאות ומכיר בזה שהיא "מעאפנה" בשלב זה. אבל מה שתמוה אצלו זה האופן שבו הוא רואה את התפקיד שלו. הראל מתחרט שלא הלך מספיק עם הראש אלא הקשיב ללב, כש"הראש" זו מילה נרדפת לעודד קטש שאמר להראל בקיץ שהוא "מרגיש שהקורונה טרפה את הכל ושצריך לבנות קבוצה מחדש" (הציטוטים מראיון שנתן הראל לאהרל'ה וייסברג מאתר "וואלה! ספורט" בשבוע שעבר).


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


יש משהו מוזר בזה שבעיני הראל, להתמסר לחלוטין לתחושות הבטן של קטש – אדם שמזה שנים מעיד על עצמו כמי שמונחה לא פעם על ידי אינסטינקטים ושהגישה הזו הביאה אותו לגבהים אבל גם לתהומות כמאמן – זה "ללכת עם הראש". הייתי צריך לקרוא את הציטוט הזה כמה פעמים כדי לוודא שלא טעיתי, כי בדרך כלל כשמנהלי קבוצות כדורסל מכים על חטא שהלכו עם "הלב" ולא עם הראש – הם מתכוונים שחבל שהקשיבו לתחושות הבטן של המאמן, במקום לפעול באחריות ובחוכמה המתבקשת ממי שרואה את התמונה הגדולה ומסתכל גם לטווח הארוך.

אבל מעבר לסמנטיקה, מה יש בקטש שבעיני הראל מצדיק ללכת אחרי תחושותיו בצורה עיוורת? אני מחבב ומעריך את קטש אבל אני לא חושב שהוא מאמן בסדר גודל שמצדיק גישה כזו. במקרה של סימונה פיאניג'אני, נגיד, הגישה הזו התאימה. מגיע אדם שלקח אליפויות באיטליה, אימן ביורוליג והגיע לפיינל פור ואומר "תנו לי לבנות קבוצה, יש לי שיטה". השיטה שלו הייתה מכוערת לפרקים אבל הוכחה כיעילה, ולראייה – הפועל שלו הגיעה לחצי גמר היורוקאפ. אבל לקטש, עם כל הכבוד, אין עדיין שיטה כוללת שמצדיקה מדיניות צ'ק פתוח שכזו. פיק אנד רול רפטטיבי אינו שיטה אלא סגנון, וסגנון שלא משתכלל מספיק במשך עשור הוא כזה שראוי לבחון אותו מחדש.

בשלב מסוים בראיון הראל הכה על חטא שלא הקשיב יותר ליותם הלפרין, והסביר שבתור מנכ"ל הקבוצה הוא לא מתיימר להיות המומחה הגדול באף תחום ולכן הוא סומך על אנשי המקצוע שלו. פה הוא כבר ממש איבד אותי. להלפרין אין עדיין רקורד מוצלח להצדיק את האמון הגדול הזה. יתכן שהוא עוד יהפוך ל- GM(מנהל מקצועי) דגול, אבל נכון להיום הכשלון של בניית הסגל הנוכחי של הפועל הוא רוב הניסיון המקצועי של הלפרין, אז באיזה קטע להראל יש צורך להתבטל לפניו?

כשגיא הראל קיבל את הג'וב בהפועל, נטען שהוא ישמש מין שילוב של מנכ"ל ו-GM, כששנותיו כסוכן שחקנים בסוכנות הגדולה ביבשת בזמנו (ייצג את וויצ'יץ כשחקן מול מכבי, למשל) אמורות היו לספק לו את הידע הדרוש לזה. בפועל, מסתמן מהראיון באתר "וואלה! ספורט" שהראל או לא מאמין ביכולותיו כ-GM או חושש מביקורת אם יתפקד ככזה. אני מציע שאם הוא מאמין בעצמו – שילך עם זה עד הסוף, ואם לא אז שיחתים מאמן בעל שיעור קומה ועם שיטה אמיתית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גיא הראל

    אין לי מושג מה הוא מבין בסקוט רק הפועל ירושלים יש למנהל מקצועי קביעות מדהים ממש עובד ממשלה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר