שחקני בית"ר והפועל (צילומים: ניר קידר, ברני ארדוב - מחלקת המדיה של הפועל ירושלים)
שחקני בית"ר והפועל (צילומים: ניר קידר, ברני ארדוב - מחלקת המדיה של הפועל ירושלים)

דעה | המאבק על ההגמוניה בעיר שב: הפועל לא הולכת לוותר בקלות לבית"ר

בהפועל נישאים על גבי הרוח החדשה הנושבת בתוך המועדון וינסו לצמצם את הפערים מהיריבה העירונית הבכירה. מנגד, בבית"ר ירצו להוכיח לאדומים שהם עדיין הקבוצה הטובה בעיר ללא עוררין

פורסם בתאריך: 19.5.21 23:19

בירושלים שכחו מה הוא טעמו של משחק הדרבי, בית"ר נגד הפועל. זה נשמע כמו חלום רחוק בזמן, כשעד לא מזמן הפועל ירושלים היתה עוד מסובכת במלחמות שליטה של האוהדים, אבל לאחר שהאיחוד התרחש בקיץ האחרון, השכילה הפועל לעלות ליגה לאחר 21 שנה ולהחזיר את הדרבי לעיר הבירה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הפעם האחרונה ששוחק משחק דרבי בירושלים היתה בעונה האחרונה של האדומים בליגה הבכירה בשנת 2000, ומאז ועד היום לא שיחקו הקבוצות באותה הליגה. הרבה מים זרמו בנהר מאז אותו משחק אחרון ויהיה מסקרן שוב לזכות ולראות את הדרבי הירושלמי.

בתחילת דרכן של הקבוצות היתה זו דווקא הפועל הקבוצה הבכירה בעיר ואף היתה הקבוצה הראשונה שהביאה תואר רשמי לעיר – גביע המדינה של 1973.

היריבות בין הקבוצות היתה מרה מאוד: בעוד שהצד האדום היה שייך להסתדרות ומזוהה פוליטית עם השמאל, הצד הצהוב של העיר מזוהה באופן מסורתי עם תנועת בית"ר והימין, כך שהעניינים הפוליטיים הסוערים עשויים לזלוג גם למשחקי הדרבי ולהוסיף לו עוד ממד מסקרן.

לקראת אמצע שנות השבעים ותחילת שנות השמונים ועם שתי זכיות בגביע המדינה, לקחה בית"ר את המושכות בעיר ולמעשה מחזיקה בהן עד עצם היום הזה.

לאחר שנים של דשדוש וסכסוך קשה בהנהלת הקבוצה מאסו האוהדים באדום במצב קבוצתם והחליטו לעשות מעשה ובשנת 2007 הקימו חלקם את קבוצת האוהדים "הפועל קטמון". לאורך השנים חזרו ואמרו אוהדיה של קטמון שהפועל ירושלים היא ביתם והשאיפה העיקרית היא להתאחד עם הקבוצה עליה הם גדלו. כשמצבה של הפועל המקורית החמיר, היה ברור שמדובר בעניין של זמן עד שהקבוצות יתאחדו.

מבט חטוף לעבר הסטטיסטיקה מגלה כי מאזן משחקי הדרבי בעיר שקפא בשנים האחרונות עומד על 23 ניצחונות לבית"ר, ומנגד להפועל יש רק 12 ו-21 משחקים הסתיימו בתיקו.

אך אם יש משחק שליגת העל מתגעגעת אליו כל כך זה משחק הדרבי בין הפועל לבית"ר. המשחק חסר לא פחות לרחוב הירושלמי – בעבר האוהדים היו חיים את היריבות בצורה עזה והמתח בעיר היה מורגש בשבוע שקדם למשחק. זו ההזדמנות לתת לדור האוהדים החדש שלא ידע משחקי דרבי מה הם, את ההתרגשות שידע הדור הוותיק במשחקים טעונים אלה משני צידי המתרס, טעם שלא מוכר כלל.

אין הרגשה טובה יותר להסתובב בעיר עם חולצה צהובה או אדומה לאחר ניצחון יוקרתי בין הקבוצות.

בית"ר, הקבוצה הבכירה בעיר ללא עוררין, לא ידעה נחת בעשור האחרון וסבלה מאי יציבות ניהולית ומיעוט בהישגים. נראה שבעונה הקרובה מעבר למטרה לחזור לצמרת ולהתמודדות של הבעלים עם ארגון הלה פמיליה, תרצה בית"ר לשמור על כבודה ולהמשיך להיות הקבוצה הבכירה בעיר מול האדומים שקוראים תיגר. אם בבית וגן בונים על 6 נקודות בטוחות מול היריבה העירונית, כפי שהיו התחושות במשחקי הדרבי בשנות התשעים, אז קל זה לא יהיה. הפועל ירושלים חוזרת גאה מתמיד לליגה הבכירה, עם קהל אוהדים תומך ומוטיבציה אדירה להראות שהם כאן.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר