קובי מויאל (צילום: אורן בן-חקון)
קובי מויאל (צילום: אורן בן-חקון)

קובי מויאל: "היו דברים לא מקצועיים ולכן לא שיחקתי"

קובי מויאל נפרד מבית"ר ומתקשה להבין מדוע הוא לא קיבל יותר מדי קרדיט במהלך העונה: "שאלתי את שרון אם ההחלטה שלא אשחק היא שלו, זה היה הזוי". ראיון

פורסם בתאריך: 1.7.17 19:00

בקיץ שעבר חזר קובי מויאל לבית"ר אחרי שלוש עונות, אחת מוצלחת בשריף טירספול, שאיתה זכה באליפות מולדובה, ושנתיים במכבי חיפה, שם זכה בגביע.

 

מויאל, בן 30, שגדל במחלקת הנוער בבית וגן, ידע היטב שהוא מגיע לסיטואציה לא פשוטה ושלא יהיה לו קל להשתלב בהרכב, אך ספק אם גם הוא האמין שהוא ירשום בסך הכל 13 משחקי ליגה במדי בית"ר, מרביתם כמחליף.

כעת, עונה אחת בלבד לאחר חזרתו, הוא שוב ארז את המזוודות כשבשבוע שעבר הוא חתם לעונה וחצי בקבוצת ניו יורק קוסמוס מהליגה הצפון אמריקאית, השנייה בחשיבותה בארצות הברית לאחר ליגת ה־MLS.

"הכדורגל בארצות הברית מתפתח, ה־MLS היא ליגה חזקה מאוד, ארבע-חמש רמות מעל הליגה שלנו ויש בה שחקנים ששיחקו בספרד, באיטליה ובאנגליה", מדגיש מויאל בראיון עם "ספורט כל העיר". "גם בליגה הצפון אמריקאית, שהיא הליגה השנייה, יש קבוצות חזקות כמו ניו יורק קוסמוס, מיאמי וסן פרנסיסקו".

אתה לא חושש שהמעבר לארצות הברית יעלים אותך?
"היום אפשר לעקוב אחרי כל שחקן. הכל נגיש מאוד. אני קודם רוצה לחזור לכושר טוב ולשחק, ואם תינתן לי ההזדמנות לחזור לנבחרת זה יהיה פנטסטי עבורי".

קובי מויאל (צילום: אורן בן-חקון)

קובי מויאל (צילום: אורן בן-חקון)

ההתחלה של מויאל בבית"ר היתה מוצלחת מאוד. הוא שותף בשני הסיבובים הראשונים של הקבוצה במוקדמות הליגה האירופית וסייע לה להגיע להישג השיא – משחקי הפלייאוף על הכרטיס לשלב הבתים.

אלא שאז השלימה בית"ר את הסגל שלה עם צירופו של אריק סאבו ומויאל, למרות היכולת הטובה שהפגין במשחקים באירופה, מצא את עצמו על הספסל כשהוא מקבל דקות כמחליף (הוא פתח בשני משחקים בלבד בהרכב).

למרות זאת מויאל, כך נדמה, לא כועס בעקבות הסיטואציה שאליה נקלע. "היתה בקבוצה אווירה מדהימה", אומר מויאל ומוסיף ש"עשינו קמפיין מעולה באירופה ותוצאות טובות בליגה".

עד ששרון מימר החליף את רן בן שמעון הקבוצה לא הבריקה.
"נתקלנו בהרבה חוסר מזל. ברוב המשחקים עם רן שלטנו במגרש אבל לא הצלחנו לכבוש שערים. אני חושב שרן מאמן מצוין והצטערתי מאוד שהוא עזב בינואר. התחלנו מצוין את העונה וכולם ראו את זה באירופה. בליגה דברים פחות הסתדרו, משחקים ששלטנו בהם לא ידענו לנצח, אבל כולם אולי שוכחים שרן עזב אותנו במקום הרביעי ובסופו של דבר סיימנו במקום השלישי, כך שעלינו רק מקום אחד בטבלה".

מבחינה אישית, גם אצל בן שמעון לא קיבלת יותר מדי קרדיט. שוחחת איתו על כך?
"אני מהשחקנים שלא נכנסים למאמן ומבקשים תשובות. אני צריך להוכיח את עצמי על המגרש. אני יודע שפתחתי טוב במשחקים באירופה, ואז דברים התחילו ללכת קצת שונה. אני לא יודע מי הכתיב את הדברים ומי קבע אותם, אני יודע שמבחינתי עשיתי הכול בשביל להצליח. גם כשלא שיחקתי התאמנתי כפול, לא הורדתי את הראש. אצל רן פתחתי את העונה בהרכב ולאחר מכן ירדתי לספסל, אבל לפחות שותפתי כמחליף, להבדיל מהמאמן שהגיע בפברואר".

המאמן הזה שעליו מדבר מויאל הוא שרון מימר, שהצטרף לבית"ר ב־6.2. תחת הדרכתו של מימר ראה מויאל דשא בארבעה משחקים בלבד, בשניים מהם הוא נכנס בדקה ה־90, באחד הוא קיבל ארבע דקות בלבד ובמשחק האחרון של העונה, נגד מכבי תל אביב, הוא קיבל 16 דקות שלמות.

השאיר את מויאל על הספסל. שרון מימר (צילום אורן בן־חקון)

"בחור נחמד". שרון מימר (צילום אורן בן־חקון)

 

למה לדעתך לא שיחקת אצל שרון מימר?
"את זה צריך לשאול את שרון. דיברתי איתו פעם אחת לקראת סוף העונה, אחרי שעפנו מהגביע ולא קיבלתי הזדמנות. שאלתי אותו אם ההחלטה שלא אשחק היא שלו, כי זה היה הזוי. היו דברים לא מקצועיים שבגללם לא שיחקתי. אבל המשכתי להתאמן קשה, לצערי לא קיבלתי יותר מדי דקות".

אתה חושב שההחלטה שלא תשחק היתה של אלי טביב?
"בשנים האחרונות שמעתי כל מיני דברים, אבל אני לא רוצה להיכנס לזה. אני מתעסק אך ורק בכדורגל, אני רואה תמיד את טובת הקבוצה לנגד עיניי, אך אם יש אנשים שרואים את טובתם האישית, זו בעיה אחרת. חשבתי שדברים יתנהלו בצורה שונה, אבל אני לא מופתע מדברים שקורים, זה חלק מהכדורגל שלנו. בתחילת העונה מאוד נהניתי, במיוחד בזמן ששיחקתי. פתחתי בהרכב באירופה ובגביע הטוטו, אבל אז כאמור דברים השתנו ובמרבית המשחקים שותפתי כמחליף כדי לעזור לשמור על התוצאה. להיכנס 20 דקות לסיום, שהקבוצה כבר עייפה, או שהיא מובילה, יש לך רק מה להפסיד. לשמחתי בכל המשחקים שבהם שיחקתי בליגה ובאירופה הקבוצה לא הפסידה, למעט המשחק נגד הפועל קרית שמונה, שבו הוחלפתי במחצית. אבל אני רגיל שבמדינה שלנו לא מסתכלים בנתונים, אם היו מסתכלים על הסטטיסטיקה גם במשחק וגם בתוצאות, הייתי משחק יותר".

מה אתה חושב על שרון מימר?
"שרון בחור נחמד. הוא הפסיד 20 משחקים בכפר סבא, פוטר לאחר שהוביל אותה למקום אחד לפני הקו האדום, ובא לבית"ר להיות מאמן ראשי. אני חושב שהוא בחור מאוד נחמד ואני מאחל לו המון הצלחה בהמשך הדרך".

אתה כועס עליו?
"לא, הוא מאמן בתחילת דרכו ואני מאחל לו ולבית"ר הצלחה".

ועל אלי טביב אתה כועס?
אין לי שום כעס על אלי טביב, הוא בעל הבית, הוא זה שמחליט וזכותו לרצות את מי שהוא רוצה. אני מאחל לו ולבית"ר שהם יצליחו לעשות באירופה צעד אחד יותר מאשר ההיסטוריה שעשינו בעונה שעברה. אני אוהב את בית"ר, זה בית שגדלתי בו, וגם אם התנהגו אליי פחות יפה בסוף העונה, אני לעולם לא ארק לצלחת שממנה אכלתי. גם כשהיו דברים לא מקצועיים נשכתי שפתיים, כי לא רציתי להזיק לקבוצה".

מה לדעתך חסר לבית"ר כדי להתמודד על האליפות?
"זרים משמעותיים שידחפו את הקבוצה קדימה. צריך להביא שחקנים בנוסף לשלד שקיים, ישראלים טובים שיגרמו לקבוצה להיות בקדמת הבמה. בית"ר לא יכולה להסתפק במקום שלישי ורביעי. זה מועדון עם מסורת, עם קהל, כזה שצריך להיאבק על תארים. בנוסף, הדבר הכי חשוב לדעתי הוא לשקם את מחלקת הנוער, שהלכה אחורה בשנים האחרונות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר