זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)
זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)

דעה | דווקא מול מכבי חיפה? זיו אריה צריך להעיז יותר כדי שנראה שער בכורה

הנעת כדור חסרת תכלית, שלושה בלמים וחוליית קישור הגנתית שעומדת כחומה בצורה, חוסר האמון של אריה בעידן שמש – חלק מהסיבות לחוסר המחץ בהתקפת הפועל. הגיע הזמן שהמאמן יתחיל להמר

פורסם בתאריך: 13.10.21 19:16

אוהדי הפועל ירושלים מצפים ומחכים בכיליון עיניים לשער הראשון המיוחל שעד כה לא הגיע מתחילת העונה וגורם לחששות ולתסכול רב. עד שהקוף הזה לא ירד מהגב שאלת “שער הבכורה” תרחף באוויר ללא הרף וזאת כמובן מבלי לגעת בסוגיה השניה – הנצחון. כידוע בלי לכבוש שער אחד לפחות אי אפשר לנצח.


הפועל סיימה כבר שלושה משחקים מתוך חמישה בתוצאה אפס אפס. יש לי חדשות עבורכם: הפועל מודל 2021-2022 תסיים עוד הרבה פעמים בתוצאה הזו. מה הסיבה לכך? שיטת המשחק של זיו אריה. ראשית, הקבוצה מחזיקה הרבה בכדור. הקישור וההגנה מחזיקים בכדור ומעבירים אותו מצד לצד וכך חולפות דקות ארוכות של אחזקת כדור סתמית ללא תכלית. שנית, להפועל הגנה יחסית חזקה. קשה מאד לחדור אותה. גוני, המזומן הטרי לנבחרת מוביל שלישית בלמים בתוספת שני מגינים ושלושה קשרים עם אוריינטציה הגנתית מובהקת (נומביל, אווקה וברסקי) וביחד הם עומדים כחומה בצורה, כפי שראינו בבלומפילד במשחק האחרון.

עד כאן אפשר להבין מדוע הפועל ספגה רק בשני משחקים העונה מתוך חמישה משחקים. ומדוע היא לא כובשת? שתי הסיבות הראשונות מובילות לכך שהקבוצה לא מחפשת ליזום יותר מידי ועושה את זה מעט מידי פעמים במהלך המשחקים. היה מדהים לראות נגד מכבי ת’’א את הדקות האחרונות של המשחק. בדקה ה85 המבצר של הפועל נפרץ ובמקום לצאת להתקפות מהירות בניסיון להשוות, המשיכה הפועל באותו משחק נסוג כאילו התוצאה היא אפס אפס. ככה זה כשהדי אן איי של הקבוצה הוא לשחק אחורה. צריך להוסיף לבעיות שהזכרתי את ההחמצות הרבות של אגדה מתחילת העונה ואת המשבר הג=D7ול בין עידן שמש לזיו אריה. בכלל נראה שהמאמן משלב את הכוכב של עונת העלייה, בגלל לחץ שמופעל עליו מסביב, אחרת קשה להסביר מדוע הוא החליף אותו במחצית נגד מכבי ת’’א.

אפרופו חילופים, נראה שהנושא הזה הוא לא הצד החזק של  אריה. מה עמד מאחורי הרעיון לתת לגל מאיו את הדקות הראשונות שלו העונה בליגה דווקא בדקות הסיום מול מכבי ת’’א, כשברור שמכבי תפעיל מכבש עצום על שערה של הפועל בדקות האחרונות? החילוף המוזר הזה עלה בשער שהפועל ספגה  באשמתו הישירה של מאיו. ונשאלת עוד שאלה לגבי החילופים: איפה דוואשה, שאלוג’ה ושאמי, שלושת שחקני הרכש שלא רואים כמעט דקות משחק? אם לא מאמינים בהם אפילו כמחליפים פה ושם ומעדיפים עליהם שחקני צעירים שגדלו במועדון מדוע לא משחררים אותם?

בשבת תגיע לטדי האלופה הלחוצה שתרצה להוציא את כל העצבים שלה על הפועל. מה יעשה זיו אריה? האם יעלה לנסות להוציא תיקו אפס נוסף או שהפעם ינסה להעז ולהפתיע? אני ממליץ לו לבחור באפשרות השנייה כי תיקו נוסף נטול שערים לא יוריד מהלחץ שיש במילא על הקבוצה ורק יחמיר את המשבר. הגיע הזמן להמר קצת הפועל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר