יותם הלפרין, עודד קטש (גלעד תדהר, ניר קידר)
יותם הלפרין, עודד קטש (גלעד תדהר, ניר קידר)

דעה | סוגיה לא פתורה: למרות הניצחון המרשים על חולון – הפועל זקוקה למאמן

פיטוריו של אורן עמיאל היו מתבקשים לאור חוסר החיבור. החלפתו ביותם הלפרין יכולה להכניס שקט למערכת, אבל הלפרין הוא רק מאמן זמני. מאז לכתו של עודד קטש, אין יציבות על הקווים, ואולי המאמן לשעבר הוא הפיתרון?

פורסם בתאריך: 4.11.21 09:49

רבות דובר על הכדורסל האנרגטי, הפיזי והאינטנסיבי בו דוגל קואץ’ אורן עמיאל. ניסיון אירופי? צ’ק. יכולת בנייה של קבוצה הגדולה מסך חלקיה? צ’ק. חיבור למועדון? צ’ק. בפועל, הרומן המבטיח נעצר כעבור תשעה משחקים רשמיים בלבד, כשהקבוצה משחקת כדורסל רע, עם השתוללות התקפית חסרת רסן ותיאום הגנתי לוקה בחסר (בכל זאת, הסגל הושלם רק באמצע ספטמבר) ועם לא מעט סימנים קודמים מדאיגים.

מלכתחילה בשחקני הפנים הזרים שהונחתו בשלהי הפגרה. בנט ומייקר, שני פרוספקטים מוכרי מנויים על הנייר, הינם חסרי הבנה בסיסית בכדורסל אירופי, כשגם האחרון מביניהם יועד לשחק כסנטר (לטעמי, העמדה הכי חשובה בכדורסל, למעט הרכז), כשברור שאינו מתאים פיזית לתפקיד. כשהפאוור פורוורד הבכיר (כביכול) אנתוני בנט, עושה הכל חוץ מלשחק בתוך הצבע וה”סנטר” לא קיים התקפית, הפועל שיחקה עם סלים פרוצים, בלי שיטה ועם כמות זריקות מוגזמת מקשת השלוש.

ניהול המשחק של עמיאל גם כן לא נתן לו נקודות זכות. החלטות תמוהות הכוללות ייבוש שחקני מפתח כחלק מסדרת חינוך, חוסר ניצול מיס-מאצ’ים ברורים, חילופים תכופים שעוצרים מומנטומים וריצות וכן לא מעט דקות בהם הפורוורד (גייטס) מתופקד כסנטר ועמית גרשון הקלעי כמוביל כדור. תוסיפו לזה גם חוסר רישום של השחקן הגבוה בקבוצה למשחק נגד ה”נמסיס” מתל אביב בעלת היתרון הפיזי המובהק בצבע ותקבלו הפסדים מתסכלים, כאבי ראש ופיטורי המאמן בתום סיבוב ראשון (וכושל במיוחד) במסגרת האירופית.

פיטוריו של עמיאל י91יאו לחריגה תקציבית באם ימונה מאמן קבוע אחר. יותם הלפרין, שחקן עבר ענק וסמל אדום יכול להכניס מעט שקט, ולו זמני, לסיר המבעבע בירושלים. הניצחון המוחץ על חולון הראה כי להלפרין יש השפעה על השחקנים, הבנה בניהול משחק וקביעת ההרכבים נכונים. צריך לומר גם כאן, הפועל זורקת יותר מדי שלשות ואת הניצחון השיגה בזכות אחוזים נהדרים מעבר לקשת. לפעמים זה עובד. העוזר הליטאי דונאלדאס קייריס ודאי יביא ערך מוסף מניסיונו האירופי, אולם הפועל, שלא התייצבה מאז לכתו של קטש באמצע העונה שעברה, טרם מצאה מועמד שינווט אותה כראוי. קטש הוא אופציה טובה לחזרה לעמדת המאמן הראשי, הן בזכות הישיגיו (שני גביעי מדינה) והן בהיכרותו עם המערכת.

מילה אחרונה על ההנהלה. לפני כשלוש עונות קבעו מקבלי ההחלטות כי קבוצתנו האהובה תשחק תחת ליגת האלופות של פיב”א. אין ספק שהמפעל מתחזק מעונה לעונה אולם הפועל ירושלים, כארגון, לא יכול להרשות לעצמו לא לעבור את השלב הראשוני במסגרת האירופית בעונה מסוימת, בטח שלא בשתי עונות ברציפות, בטח ובטח כשהקבוצה הישראלית השנייה במפעל מתחילה לתקוע יתד בליגה הזו. ביורוקאפ הפועל היתה מוותיקות המפעל ולא נעלמה מעיניהן של מנהלי היורוליג, אולם רצף החלטות רעות בהווה וחלילה בעתיד עלול לגרום לה נזק תדמיתי ומקצועי שיהפוך אותה ללא רלוונטית, נקודה. ולא רק ליורוליג.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר