אורי אלון, נועם דוברת (צילומים: תמונת פרופיל דף פייסבוק, אורן בן חקון)
אורי אלון, נועם דוברת (צילומים: תמונת פרופיל דף פייסבוק, אורן בן חקון)

דעה | הצהרת כוונות: הצירוף של דוברת מחזק את הפועל ואת המותג

החתמתו של הכשרון הגדול נועם דוברת מחזירה את הפועל לימים של אורי אלון, שבהם הקבוצה רצתה שהישראלים הבכירים ישחקו אצלה. דוברת הוא גם שחקן שיתרום מיידית וגם מדגיש את שינוי הגישה של ראשי הפועל

פורסם בתאריך: 6.1.22 16:14

כשבוחנים את הסגל של כל קבוצת כדורסל באשר היא, תמיד יבחנו זאת לפי עמדות, באילו יש שחקנים מספיק טובים, איפה צריך לתקן, מה צריך לשנות. בקבוצות כדורסל בישראל אוהבים לעשות את ההבחנה המתבקשת בין "סגל הזרים לסגל הישראלים. בהפועל של השנים האחרונות יש הסכמה די רחבה שבכל הקשור לסגל הישראלים – יש מגמת היחלשות ברורה.

חלק ייחסו זאת לעזיבה של הבעלים הקודם אורי אלון, שהשפיעה לא רק תקציבית אלא בהתנהלות שלו שכיוונה הכי גבוה גם מבחינת הישראלים כשאלון שאף שהבכירים ביותר מהשחקנים המקומיים ילבשו אדום ואף הצהיר זאת לא אחת, חלק ייחסו זאת להחלטה טקטית של ההנהלה להשקיע פחות בסגל הישראלי ברגע שהופסק החוק הרוסי, ויש חובה לישראלי אחד בלבד על הפרקט. בשורה התחתונה – הסגל הישראלי הקיים לא מספיק טוב.

זה התחיל בחוסר היכולת לשמור על שני ישראלים מצוינים שהיו פה – נמרוד לוי ועידן זלמנסון – שהגיעו יחד להפועל ב-2019 תוך כדי שינוי תפיסה באותה עונה שבה האדומים החתימו את הישראלים הצעירים “החמים” של אותם ימים (בתוספת תמיר בלאט שהיה עוד שנה קודם לכן), וכבר אז חשבתי שהם צריכים להיות כאן שנים רבות. בזמנו הם היו הישראלים המובילים בליגה בעמדות 4 ו-5 וזה לא השתנה גם היום כשהשניים בולטים מאוד בקבוצותיהם. זה המשיך בכך שלא הביאו מחליפים ראויים, ומעונה לעונה נראה שהישראלים המובילים נמצאים בקבוצות אחרות (לא רק במכבי תל אביב). בסגל הנוכחי יש שחקני הגנה טובים מאוד (וורקמן ושגב) ושחקנים שמוסיפים איום מבחוץ (אריאל וגרשון), אבל בסך הכל מדובר ברול פליירס שלא הובילו קבוצות ובטח לא בסדר גודל של הפועל ירושלים.

הנקודה הכי משמעותית היא שנראה שבשנים האחרונות הפועל כל הזמן באיחור. הכוונה היא בטיימינג שבו הקבוצה צריכה לקחת את השחקן הנכון בזמן הנכון, באיתור כשרונות צעירים רגע לפני שהם פורצים. לפי התקשורת, בקיץ הפועל עשו מאמצים לתפוס שניים כאלו – יובל זוסמן ונועם דוברת. הראשון כידוע חתם באלבה ברלין למרות הצעה נדיבה מראשי האדומים, לפחות לפי כלי התקשורת. השני, דוברת שהמשא ומתן איתו בקיץ לא צלח בעיקר בגלל התעקשותו של יושב ראש מכבי ראשל”צ יצחק פרי שלא לשחרר את הכשרון הצעיר. עכשיו, בסבב הגיוס השני של הטאלנט הוא הגיע. הצטרפותו של דוברת היא לא רק עזרה גדולה במיידי, אלא אמירה חזקה שהשחקנים הישראלים הכי טובים צריכים לשחק בהפועל ירושלים.

לא להתבלבל עם התקופה הלא טובה שלו בראשל”צ – נועם דוברת הוא אחד הכשרונות הכי גדולים שצמחו פה בשנים האחרונות. כשמדברים על שחקנים שיובילו את נבחרת ישראל הרבה שנים קדימה, קודם כל מזכירים את דני אבדיה וים מדר, דוברת מייד אחריהם. סט יכולות מגוון בהתקפה, שחקן הגנה מצוין, בגרות מרשימה לגילו הצעיר (בן 19 בלבד). דוברת נפצע בסוף העונה שעברה ועד כה הוא עובר עונה רעה, אבל הפוטנציאל הגדול עדיין שם. אם הפועל תדע איך להתנהל איתו, יהיה כאן שיתוף פעולה ארוך-טווח ומוצלח מאוד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר