זיו אריה, שי אהרון (צילומים: אורן בן חקון, דפי ספונר - באדיבות הפועל ירושלים מועדון אוהדים)
זיו אריה, שי אהרון (צילומים: אורן בן חקון, דפי ספונר - באדיבות הפועל ירושלים מועדון אוהדים)

דעה | ערכית או תחרותית? הפועל צריכה לשאול את עצמה מה היא רוצה להיות

זיו אריה עסוק בדמותו המתפתחת והמעניינת ובכל מיני פרמטרים נחמדים אחרים, אבל בסופו של דבר, עם כל  הכבוד לדברים הנוספים והמיוחדים שיש בהפועל, מועדון מקצועני בליגת העל צריך להביא נקודות ולנצח

פורסם בתאריך: 27.1.22 13:27

בעיצומו של מרוץ הישרדות קשה וארוך, הפועל שוקעת במחוזות הרומנטיקה ושוכחת שבכדורגל – נקודות הן המטרה. בסיום משחקה של הפועל במוצאי שבת האחרון בסמי עופר, נגד מוליכת הטבלה, מכבי חיפה, השארתי את הטלוויזיה דולקת כדי לחכות למנה העיקרית של הערב – הגיגיו השבועיים של זיו אריה. הפינה הקבועה עם זיו אריה הפכה כבר מזמן לשיחת היום בעולם הכדורגל, כשהמאמן הירושלמי מודע לעניין ונראה כמי שנהנה מאור הזרקורים ומהחיקוי בתוכנית המערכונים בערוץ הספורט ״בובה של לילה״, כפי שסיפר בראיון. לצער האוהדים, הפינה השבועית עם אריה מעניינת יותר מאשר לא מעט ממשחקי הקבוצה השנה, שלהבדיל מסגנון המשחק התיאטרלי של מאמנה, מציגה הקבוצה כדורגל פחדני, חסר מעוף ועניין לציבור. לאחר מספר רב של משחקים העונה מצאתי את עצמי יוצא מן המגרש ומנסה להיזכר מה בעצם ראיתי במשך שעה וחצי ללא הצלחה.

אריה הוא מאמן שעבר כברת דרך בכדורגל הישראלי עד למשרה הנחשקת בליגת העל. אין לי ספק שהוא מחויב ונאמן כולו למועדון ולמטרותיו, ואת זה אף גדולי מתנגדיו יגידו. הבעיה עם אריה היא אחרת. כמו כל הפועל ירושלים נראה שגם הוא עצמו שכח את המטרה עיקרית לשמה התכנסנו – להביא נקודות ואם אפשר כמה שיותר.

אלמנטים כמו שליטה במשחק, ניצחון בפרמטרים, שיתוף שחקני בית צעירים ולחץ גבוה הם נחמדים לחובבי הסטטיסטיקה, אך לא רלוונטיים אם קבוצתך מסרבת בתוקף לנצח משחק תחרותי. בראיון לאחר ההפסד הכואב למכבי תל אביב שבוע לפני כן, ציין המאמן את העובדה שהמועדון משחק עם מספר רב של שחקני צעירים שסיימו גיל נוער. סיבה זו נכונה, אך לא אמורה להוות תירוץ. שיתוף שחקנים צעירים ופיתוח שחקני נוער אמורים להיות חלק מהדרך של הקבוצה אך לא המטרה הסופית. אם השחקנים הצעירים אינם מספיק טובים ברמתם לליגה הבכירה, האשמה היא על מי שהרכיב אותם בסגל ובנה סביבם קבוצה. מועדון שמתגאה בהיותו חדשני ומחזיק בשורותיו סקאוטרים ואנליסטים, מתקשה להביא חיזוק לקבוצה בחלון העברות ומעלה בהרכב שחקנים שהיו בשנה שעברה בינוניים מינוס בליגה השנייה.

הפועל מזכירה לי את הסיפור על הילד שפתר את כל התרגילים במבחן במתמטיקה עם דרך נכונה והסבר בכתב יד נקי ומפורט, אך טעה לבסוף בסימון התשובה הנכונה.

לסיום, מילה נוספת לגבי המנהל המקצועי שי אהרון, שקולו נדם בחודשים האחרונים, ונראה מהצד כמי ששולח את אריה להקריב עצמו פעם אחר פעם.

אהרון נראה כמי שהתאהב בתפקיד ובפוזיציה. רק בישראל מנהל מקצועי, שם מכובס לסידור עבודה מנופח וריק מתוכן לרוב שמיועד לגמלאי המועדון, מקבל חסינות מקצועית למרות אחריות עקיפה למחדלים שאירעו במשמרת שלו ותחת אחריותו.

הפועל ירושלים, מועדון מיוחד ובולט לטובה בנוף הכדורגל הישראלי, צריך לקבל החלטה מי הוא ומה הוא רוצה להיות – מועדון ערכי וחביב המגדל צעירים ויורד ליגה או מועדון ספורט הישגי ותחרותי שמגיע במטרה לנצח כל משחק.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. צרכן כדורגל

    טוב אחי.אקצר למשפת אחד:כל מילה בסלע .אתה יודע אני מחזיק בדיטק באותה דעה וכבר חשבתי שאני בין הבודדים ,אבל אתה מפיח בי את הרוח האמונה של צדקת דעתי.תודה רבה .כתבה מעולה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר