שי אהרון, זיו אריה (צילומים: אורן בן חקון)
שי אהרון, זיו אריה (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | קיבלו השראה מפוטין? המלחמה המיותרת של ראשי הפועל נגד איגוד השופטים

כשהיכולת דלה וסכנת הירידה הולכת ומתגברת – בהפועל מצאו את האשמים והחליטו לצאת בכל הכוח לעבר קרב שכמעט ואין שום אפשרות לנצח בו. ורק כדי שיהיה ברור – היה פנדל | טור דעה

פורסם בתאריך: 6.3.22 08:58

1. אין בור או מלכודת שהפועל לא התרסקה אליהם העונה, אבל אם עד כה היה זה במהלך המשחקים או בהתנהלות השערורייתית בדמות שינה בעמידה במשך רוב חלון ההעברות, הפעם בחרו במועדון האדום לעשות זאת 48 שעות לפני אחד המשחקים הקריטיים העונה.

טעות הקלדה של לירן ליאני (שופט שטעות היא שמו האמצעי) הנוגעת לכרטיס צהוב של שוער הפועל חדרה רובי לבקוביץ, גרמה לאיגוד השופטים האדיש להענישו ולהוריד אותו משיבוץ המשחק הכל-אדום בין ירושלים לתל אביב – משהו שאמור להזיז לאנשי הפועל ירושלים בערך כמו מזג האוויר בהתמודדות בין נתניה לקרית שמונה.

אבל מה בחר טראסט המוחות לעשות? המועדון ששומר על דממת אלחוט בכל הנוגע לתקשורת, ומסרב דרך קבע לתת לאוהדיו הסברים על שערוריית גדולות בהרבה, כמו למשל מדוע עידן שמש כובש כעת בצרורות באדומה אחרת, שחרר מגילה הזויה ומחאה שלא היתה מביישת את זו של יוקר המחיה. בין השאר נכתב כי "נדהמנו לשמוע על ההחלטה", "עד היום הענקנו לאיגוד השופטים שקט" וכמובן גולת הכותרת לפיה "מבחינתנו השופט שובץ על ידי יריבותנו".

באמת, הפועל? אין לכם שום דבר אחר לעסוק בו בזמן שחצי קבוצה פצועה והחצי השני משקשק רק מהשם קובי רפואה? הרבה לפני השריקה הראשונה נתנה לעצמה הפועל לגיטימציה להפסיד בהתמודדות תוך זריקת רפש לכל הכיוונים. כבר נכתב לא מעט על העזרה לה זכתה הפועל העונה מאנשי המשרוקית, גם מול קבוצות גדולות, והדבר האחרון שאפשר להעלות על הדעת היא שהסיבה למיקומה הנוכחי קשורה לאיגוד השופטים. וכן, עם כל הצער שבדבר – היה פנדל. וגם אופסייד.

אם תרבות התירוצים אחרי הפסדים שהשתרשה כאן בחסות קלישאות כמו "שלטנו במשחק", "חסרנו רגל מסיימת" ושאר גניבות דעת עוד מחליקה איכשהו בגרון, זו של תירוצים יומיים לפני משחק מעוררת גיחוך מחד ומעלה תחושת קבס מאידך.

2. והנה הסיבה האמיתית בגינה הפסידה הפועל בפעם המי יודע כמה 3 נקודות יקרות מול קבוצה שהגיעה לשער פעם וחצי ב-90 דקות – משחק פחדני ומקומם באווירת כדורגל נפלאה מצד שני מחנות האוהדים. לא יתכן שיהונתן שאבי הוא האיש שנוגע הכי הרבה בכדור, רק כי שחקניו מתעקשים להחזיר אותו לאחור בכמויות מסחריות, ולא משנה אם זה מפינת ה-16 או מקו מחצית המגרש. ככל שחולף הזמן הולכת ומסתמנת ההבנה שמישהו פשוט הסביר לשחקנים שזה בסדר לשחק על 0:0 ואין שום סיבה להעז לתקוף במצב שכזה, ללא כל קשר לזהות היריבה. ובשתי מילים – אנטי כדורגל.

עצוב עוד יותר לראות מה קורה כשאותם שחקנים אוזרים אומץ ובניגוד לתרבות הבונקר של מאמנם מתחילים לתקוף "גלים-גלים", כפי שהיטיב להתנסח זוהיר בהלול. אשטה אווקה הראה ניצוצות נהדרים כשהצטרף להתקפה, אופק ביטון נייד ופעלתן, איתי זדה מסוכן, תמיד מחפש את השער וחייב לפתוח בהרכב, ואם רק יזכה אדוארדו גררו למעט סיוע ולא ייאלץ ללחוץ דרך קבע לבדו חוליה אחורית שלמה, יש סיכוי טוב לראות כדור ברשת, ואפילו יותר מפעם אחת. אגב, זה יכול היה בקלות לקרות גם אמש, אילולא גילו אותם שחקנים את המושג "התקפה" רק אחרי הדקה ה-80.

 

 

3. ובחזרה לשדרה הניהולית – כישלון קולוסלי מראשון עד אחרון – שבמקום להתכנס, להסיק מסקנות ולעסוק בהשלכות המתנות שיקבל הערב אבי לוזון מחברו ג'קי בן זקן, מיהרה לסגור מעגל מביך מאין כמותו ולצאת שוב לתקשורת במגילה שכל כולה בכי תמרורים על מר גורלה.

תואר שם במפורט כיצד דניאל בר נתן, שמן הסתם חרץ את גורלה של הפועל כפי שזו חזתה מראש, "התפרץ בברוטליות", "השתלח", ולא תאמינו – העז לפנות להוד מעלתו, כבוד המנהל המקצועי, ששמו הועלה אחר כבוד על הכתב בהודעה רשמית, במילים: "אתה לא תראה משחק עד 2030". לזיו אריה אמר, אליבא דהפועל: "אני ארחיק אותך עד סוף העונה" (פרס שרבים מהאוהדים מייחלים לו כבר חודשים, אך כבר איבדו תקווה), וכל זאת כשראשי האיגוד "הכניסו אותו (את בר נתן) בכוח לחדר השופטים ומנעו ממנו להסתער לעבר אנשי המועדון".

גם אם רק 10 אחוזים מתיאורי הבושידו הנ"ל אכן התרחשו במציאות (ספק גדול), טוב תעשה הפועל אם תחדל לצאת בהצהרות חסרות תכלית בסגנון "טעויות השיפוט המגמתיות נגדנו", ותעשה כל שביכולתה לשרוד בזכות כדורגל חיובי בשדה היחיד עליו היא רשאית לשחק. כל דבר אחר הוא בבחינת עלבון לאינטליגנציה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אופיר מרחבי העיר

    כל מילה בסלע מלבד אולי לפתוח עם איתי זדה -פה לא היתי ממהר .מעבר לזה תענוג של הכתבה קולעת הישר לאופי המקסים והמקצוענות שאין כמוהי של ההנהלת הפועל ירושלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר