יותם הלפרין, נועם דוברת (צילומים: אורן בן חקון, באדיבות הפועל ירושלים עמוד הפייסבוק הרשמי)
יותם הלפרין, נועם דוברת (צילומים: אורן בן חקון, באדיבות הפועל ירושלים עמוד הפייסבוק הרשמי)

דעה | תקן לקראת הפלייאוף: נועם דוברת הוא לא רכז – יש להחזירו לעמדה מספר 2

לאחרונה, יותם הלפרין מנסה את הגארד הצעיר בעמדת הרכז, שזרה לו. דוברת לא מבצע את התפקיד בצורה אפקטיבית והדבר פוגע בו אישית ובהפועל, מה שמזכיר ניסיונות דומים שנכשלו גם הם עם הלפרין בעצמו. יש להחזיר את הגארד הצעיר לעמדה 2

פורסם בתאריך: 12.5.22 16:00

יותם הלפרין עושה טעות עם נועם דוברת. הוא מתעקש לשחק איתו כרכז, למרות שזה לא התפקיד שדוברת צריך להיות מלוהק אליו, ועובדה שבתור רכז הוא מתקשה לאיים על הסל (כמעט לא זורק במשחקים האחרונים) או לנהל את ההתקפה של הפועל בצורה אפקטיבית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


ההתעקשות הזו שגארד ישראלי מבטיח יהיה רכז, למרות שזה לא יושב עליו טוב מרגישה מוכרת, לא? היה כבר אחד כזה שבתחילת הקריירה לא הרפו ממנו בדרישה שירכז והוא נאלץ להרחיק עד אירופה הקלאסית כדי להמציא עצמו, בניחותא, בתור שוטינג גארד. קראו לו יותם הלפרין. יכול להיות שהמאמן מתעקש לשחזר את הטראומה שלו עם דוברת? הוא אשכרה לא שם לב שבאופן מובהק, ממש טקסט בוק, הוא משחזר את הפגיעה בו והופך בעצמו לפוגע (מטאפורית כמובן)?
נועם דוברת הוא ההשקעה לטווח ארוך הכי חשובה שנעשתה בהפועל בשנים האחרונות. הוא בן 20, בנוי טוב, חכם, בעל יד טובה ושומר מצוין, ולפי פרסום של הפועל ברשתות החברתיות לאחרונה – הוא כל כך שמח כשהתקשרו להציע לו חוזה שפשוט השיב ב”כן, תודה”. הצלחה של דוברת בהפועל תהיה תרחיש שבו הוא מהווה עוגן ישראלי בחמישייה בליגה בשנים הקרובות, מה שיאפשר השקעה של כסף גדול בעמדות אחרות בכל הקשור להחתמת זרים. אבל זה לא יקרה בעמדת הרכז, דוברת לא יכול לרכז קבוצה מצמרת המפעלים המשניים ליורוליג שמנסה לקחת למכבי אליפויות. במקסימום הוא יוכל לתקוע יתד במשבצת הרכז
המחליף של הפועל, ואם בזה יסתכם בסוף כל ההייפ סביבו – זהו כשלון.
הלפרין גם מסרב לקרוא את המפה בהקשר של הנבחרת והכדורסל הישראלי כולו. תחשבו על הסגל המסתמן לאליפות אירופה בקיץ הקרוב – כמה רכזים פוטנציאליים יש שם: בלאט, מדר, זיו, מקל. וכמה שוטינג גארדים יש שם: דיברתולומיאו? זוסמן? גוט? קשה לחשוב על ישראלים בכירים בעמדה 2 מאז שפרש אחד בשם יותם הלפרין. לכן ויתור על ההתעקשות לשחק עם דוברת כרכז לא יעשה טוב רק להפועל, אלא גם לנבחרת ולדוברת עצמו. הזזה של מס’ 14 באדום לעמדה 2 עשויה להקפיץ אותו אפילו לחמישייה ביורובסקט, במקום לשלוח אותו להתחרות ב-4 רכזים טבעיים ומנוסים יותר ממנו.
המודל שהפועל צריכה לשאוף אליו עם דוברת זה הצבה שלו כמוביל כדור משני לצד רכז מוביל. כמו הלפרין לצד טפירו בשנים הגדולות שלהם בנבחרת, כמו פפי לצד עדי. כשדוברת מקבל מסירה לשלשה ועולה מהר זה נראה טבעי יותר מאשר כשהוא עולה לשלשה מכדרור, והסרת העול של ריכוז המשחק תוכל לפנות אותו גם לפעולות גארדיות נוספות כמו, למשל, להוריד שומרים נמוכים וחלשים ממנו עם הגב לסל. אבל מה שקורה נכון לעכשיו פשוט לא יכול להימשך, כי מרוב מאמצים לתפקד כמו רכז – דווברת שכח איך איך לקלוע והפך ללא מאוד רלוונטי התקפית. הפועל לא יכולה להרשות לעצמה שחקן חמישייה קבוע שלא עושה נקודות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר