טרנס קינזי, יוגב אוחיון, קרטיס ג'רלס, ליאור אליהו, ריצארד האוול, אלן אומיץ' (צילומים: ניר קידר, באדיבות הפועל ירושלים, שרון בוקוב, רמי שלוש, אורן בן-חקון, אלן אומיץ - באדיבות הפועל ירושלים)
טרנס קינזי, יוגב אוחיון, קרטיס ג'רלס, ליאור אליהו, ריצארד האוול, אלן אומיץ' (צילומים: ניר קידר, באדיבות הפועל ירושלים, שרון בוקוב, רמי שלוש, אורן בן-חקון, אלן אומיץ - באדיבות הפועל ירושלים)

"הפועל עבדה מאוד יפה, היא תלך חזק על כל התארים, גם ביורוקאפ"

ננו גינצבורג, דורון שפע וצביקה שרף מנתחים את הסגל של הפועל, מחמיאים לראשי הקבוצה וצופים עונה מרתקת

פורסם בתאריך: 31.8.17 23:00

הפועל, כידוע, החלה השבוע את האימונים לקראת העונה החדשה, ולמרות שבניית הסגל הושלמה באופן כמעט סופי (זר שישי עשוי להצטרף בהמשך), האימונים מתקיימים בסגל חסר וללא חמשת שחקני הנבחרת, שמתכוננים לאליפות אירופה.

האדומים עברו קיץ די שקט מבחינת החתמות, כשבניגוד לשנים קודמות לא בוצעה 'מהפכה בסגל', להיפך: שבעה שחקנים מתוך עשרה מהרוטציה הבכירה – קרטיס ג'רלס, ג'רום דייסון, טרנס קינזי, ליאור אליהו, יותם הלפרין, בר טימור וריצ'רד האוול – ממשיכים לעונה נוספת, כשאליהם צורפו אלן אומיץ', אוסטין דיי ויוגב אוחיון. הסיבה? ראשי הקבוצה היו מרוצים מהעונה החולפת, ורוצים לשחזר אותה בזירה המקומית – וללכת צעד אחד קדימה באירופה.

קרטיס ג'רלס (צילום: ניר קידר)

קרטיס ג'רלס (צילום: ניר קידר)

 

"הפועל עבדה מאוד יפה", אומר מאמן נבחרת צ'כיה ונימברוק, ננו גינצבורג, שמכיר היטב את הכדורסל בישראל וגם את היורוקאפ, ומחמיא לראשי הקבוצה. "היא תלך חזק על כל התארים, כמובן בליגה, אבל גם באירופה. ההשארה של האוול היא קריטית לליגה, והיא תאפשר לשחק עם שלושה גארדים זרים בו זמנית בליגה". גינצבורג מחמיא גם לרכש: "הפועל הביאה שלושה שחקנים שיכלו בקלות למצוא את עצמם באירופה. אוסטין דיי, אלן אומיץ' ויוגב אוחיון הם שחקנים ברמה גבוהה, בטח ליורוקאפ".

בדומה לגינצבורג, גם שחקן העבר דורון שפע חושב שהחתמתו של האוול היא קריטית, גם לעונה הזו. "השילוב של אליהו והאוול בחוק הרוסי הוא נהדר עבור הפועל, כי היא יכולה לשחק עם שלושה זרים". מצד שני, שפע מציין את 'כאב הראש' שיש לקציקאריס: "יהיה לא פשוט לתמרן בין הלפרין, טימור ואוחיון. מדובר בקו אחורי ובשחקנים שצריכים דקות משחק, וזה מצב עדין מאוד. יהיה מסקרן לראות איך המאמן ישלב את כולם וייתן לכולם בטחון".

אלן אומיץ' (צילום: מתוך אינסטגרם)

אלן אומיץ' (צילום: מתוך אינסטגרם)

 

גם שפע חושב שהפועל עשתה רכש טוב העונה: "אני מכיר את דיי, הוא טוב מפטרסון. זה שחקן ששיחק ביורוליג ויש לו יכולות. על פניו נראה שהפועל התחזקה, אבל לפעמים 'תפסת מרובה לא תפסת', וזו המשימה העיקרית של המאמן – לחבר בין כולם".

לצד כל אלו, שפע יתגעגע לשחקן אחד במיוחד: "אין שחקן בסגל שדומה ביכולותיו לאמארה סטודמאייר", הוא אומר, ומוסיף: "הוא אולי לא היה מפלצתי כמו שחשבו שיהיה, אבל היו לו לא מעט משחקים טובים ועזיבתו יכולה להיות חיסרון בצורה מסוימת".

טרנס קינזי (צילום: הפועל ירושלים)

טרנס קינזי (צילום: הפועל ירושלים)

 

"הפועל הלכה על שחקנים עם ניסיון", אומר סוכן בכיר בענף הכדורסל, שלא לייחוס. "היא שמרה יפה על הסגל והחתימה שחקנים שעשו דבר או שניים באירופה, וזה משמעותי".

למרות זאת, לאותו סוכן יש גם ביקורת מסוימת על בניית הסגל: "הקו הקדמי עם דיי ואומיץ' הוא יחסית רך ופגיע. קבוצות עם פיזיוּת בצבע יכולות לנצל את זה. מצד שני, קו הגארדים מבחינה הגנתית הוא מהטובים שיש, בוודאי ביורוקאפ, והוא יכול לאזן את קו הפנים. התלות בהאוול בצד ההגנתי היא גדולה. אני חושב שהיו צריכים ללכת על שחקן אחד נוסף לפחות עם אוריינטציה הגנתית".

ריצ'רד האוול (צילום: אורן בן־חקון)

ריצ'רד האוול (צילום: אורן בן־חקון)

 

"הפועל עשתה החתמות מרשימות ואין ספק שהיא התחזקה לעומת העונה שעברה", מצהיר המאמן הוותיק צביקה שרף ומוסיף: "אוחיון, אומיץ' ודיי הם תוספת משמעותית לסגל, שברובו נשאר. בחוק הרוסי, עם הצירוף של אוחיון ועוד קודם לכן, בסוף העונה שעברה, צירופו של האוול, נותן להם יתרון משמעותי בליגה. מכבי והפועל יילכו ראש בראש בליגה השנה, ויהיה מעניין. ביורוקאפ אין הגבלת זרים וזה בהחלט יעזור לקבוצה, אבל הלחץ יהיה לעשות עונה לא פחות טובה מהעונה הקודמת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר