ריצארד האוול (צילום: אורן בן חקון)
ריצארד האוול (צילום: אורן בן חקון)

"האוול שייך לרמות הגבוהות שאליהן הפועל מכוונת"

היכולת של הסנטר בנבחרת לא נעלמת מעיני איש. בקבוצה מוסיפים: "מהרגע הראשון ידענו שעשינו מהלך גדול בשנה שעברה"

פורסם בתאריך: 6.9.17 21:18

אליפות אירופה בכדורסל המתארחת בישראל נמצאת בעיצומה, ולמרות ההדחה של נבחרת ישראל מהמשך המשחקים, מה שיחזיר לסגל בתוך מספר ימים את חמשת שחקני הנבחרת, ראשי הקבוצה מתמוגגים מהיכולת שהציג המתאזרח ריצ'ארד האוול במדים הלאומיים.

אם לפרשנים ולאנשי הכדורסל בארץ היה ספק לגבי היכולות של הסנטר ברמות הגבוהות, הרי שאחרי ההופעות המוצלחות מול נבחרות מצוינות כמו איטליה, ליטא וגרמניה, הספק הוסר כמעט לחלוטין, ובהפועל מבינים שיש להם יהלום ביד. "ידענו תמיד שעשינו מהלך גדול בשנה שעברה", אמר גורם בהפועל על המתאזרח. "הוא מוכיח שהוא שחקן מצוין שיכול להתמודד מול גבוהים מצוינים כמו שיש לנבחרות באירופה להציע. הוא לא רק אחד שחושב על הסטטיסטיקה שלו, הוא משחק עם הלב וזה מתאים לדי.אן.איי שלנו".

הממוצעים של האוול ביורו-באסקט נהדרים, כאלה שאי אפשר להתעלם מהם: 17.8 נקודות, 5.8 ריבאונדים, 4 חטיפות ו־1.3 אסיסטים ב־27.7 דקות על הפרקט. כמות החטיפות מעידה על סגנון משחק אגרסיבי, ועל שחקן שלא משאיר כלום על הפרקט, כזה שנותן את כל כולו. בהפועל, כאמור, מרוצים מאוד ויודעים כי מדובר בשחקן "שובר שוויון" בחוק הרוסי.

"הוא היה אחד הגורמים המרכזיים לאליפות בשנה שעברה", מציין גורם שני בהפועל בשיחה עם "ספורט כל העיר", "וכולם רואים את זה עכשיו. היכולת שלו פנטסטית בנבחרת, הוא הולך לתת עונה גדולה גם בהפועל. לא סתם האוהדים 'מתים' עליו, סגנון המשחק שלו ראוי להערכה".

גם באיגוד הכדורסל מפרגנים לסנטר. "הוא בחור נהדר", אומר גורם באיגוד, שמודה שלא ידע למה לצפות מהאוול לפני שהגיע לאימוני הנבחרת. "חששנו קצת, כי לא ממש הכרנו אותו מקרוב, מלבד פיני גרשון וארז אדלשטיין ששוחחו איתו כמה פעמים. גילינו אדם באמת מקסים. הוא אישיות, והוא התחבב על כולם. כבר עברנו כמה מתאזרחים, אבל הוא בהחלט אחד המוצלחים שהיו לנו, מכל הבחינות".

בנבחרת הופתעו ממנו - האוול (צילום: ניר קידר)

בנבחרת הופתעו ממנו – האוול (צילום: ניר קידר)

 

האוול מודה בשיחות סגורות עם מקורביו כי סגנון המשחק של הנבחרת מאוד מתאים לו. הוא מקריב את עצמו בנבחרת ואוהב לשחק עבורה, ולא במקרה השתלב בה מצוין. "הסגנון של אדלשטיין מאוד קבוצתי, והשחקנים משחקים בשבילו. הוא מאוד דומיננטי וזה מתאים לו", אומרים בסביבתו של הסנטר. "הוא אוהב למסור ולפרגן, ובנבחרת הכדור זז גם בהפסדים. בהפועל לפעמים היה לו יותר קשה, כי יש שחקנים עם יכולת אישית כמו ג'רלס, דייסון וקינזי, והוא לא תמיד ראה את הכדור. בנבחרת זה אחרת".

למרות זאת, מקורב להאוול חושש שדווקא במדים האדומים התלות בו תהיה קריטית יותר, ולא בטוח שזה טוב להפועל. "הקו הקדמי של הפועל מאוד רך", הוא מציין ומוסיף: "אומיץ', דיי ואליהו מוכשרים אבל לא קשוחים, והאוול הוא היחיד שנחשב שחקן פיזי ושומר טוב. אני חושב שהחשיבות שלו בהפועל לא פחותה מזו שבנבחרת".

אם יש שחקן שיכול להזדהות עם האוול, הרי שזהו 'אקס' אחר של הפועל, יניב גרין, שבמשך שנים היה הסנטר הבולט של הנבחרת, שנשענה עליו במשך כמה קמפיינים. "הוא השחקן הכי חשוב בנבחרת ישראל", קובע גרין בנחרצות בשיחה עם "ספורט כל העיר". "כל מי שרואה את המשחקים מבין את החשיבות שלו. בלעדיו קשה מאוד לנצח. הוא מביא נשמה, אקסטרה, הוא אקס פקטור של הנבחרת. לא מקל ולא כספי, שהם באמת שחקנים טובים, חשובים כמוהו".

 

גורם משמעותי באליפות - האוול (צילום: אורן בן חקון)

גורם משמעותי באליפות – האוול (צילום: אורן בן חקון)

 

 

גרין ממשיך לנתח את יכולתו של המתאזרח: "מעבר לריבאונדים ולנקודות, הוא שחקן שמשחק עם כל הלב וזה בולט. הבעיה היא שאין לו למעשה מחליף, במיוחד אם הוא בבעיית עבירות, כמו שראינו במשחק מול ליטא. זלמנסון הוא אחלה שחקן ויכול להתפתח בעתיד, אבל אדלשטיין עדיין לא נותן לו את הדקות ואין לו ניסיון. לפעמים כדיר משחק בעמדה מספר חמש, או שמשחקים בהרכבים נמוכים, ולכן התלות בהאוול היא מוחלטת".

גרין גם בטוח שבמדים האדומים הוא יהיה חשוב לא פחות. "בחוק הרוסי הוא כוח רציני מאוד, וראינו את זה בשנה שעברה", מציין הסנטר לשעבר ומוסיף: "הוא יתרום גם ביורוקאפ, למי שהיה ספק. הוא משחק עכשיו נגד גבוהים נהדרים ועושה את זה נהדר, כך שגם בהפועל הוא יהיה פקטור מאוד חשוב. הוא שייך לרמות שאליהן הפועל ירושלים מכוונת".

"אין פה בכלל שאלה בכל הנוגע ליכולת שלו", אומר מנהל הנבחרת מוטי דניאל, שהכיר מקרוב את האוול בקמפיין הנוכחי. "אנחנו מאוד מרוצים ממנו ומהדומיננטיות שלו. היכולת שלו נהדרת, ולא רק על הפרקט הוא נהדר. הוא התחבר בצורה יוצאת מן הכלל לשחקנים והוא נהדר גם בחדר ההלבשה, חבר טוב של כולם. בקיצור – הרווחנו".

שחקן נוסף שמכיר את האוול מקרוב הוא עמית שמחון, שנופה ברגע האחרון מהסגל ליורובאסקט. "לא הכרתי אותו באופן אישי לפני הקמפיין, אבל התגלה לי אדם מדהים", הוא מודה וממשיך לספר עליו: "היינו זורקים הרבה יחד באימונים, ככה שהתחברתי אליו מאוד והייתי לא מעט בחברתו. זה מדהים לראות איך הוא נותן מעצמו לנבחרת. זה לא משהו מובן מאליו".

נכס משמעותי להפועל - האוול (צילום: ניר קידר)

נכס משמעותי להפועל – האוול (צילום: ניר קידר)

 

"הוא נכס גדול לנבחרת ישראל", אומר מאמן הכדורסל אלעד חסין ל"ספורט כל העיר", שגם הוא לא היה בטוח למה לצפות מהסנטר: "אני מודה שהוא הפתעה עבורי ולא האמנתי שהוא יהיה כל כך דומיננטי. מגיע קרדיט גדול לצוות המקצועי ולשחקנים, שיודעים להוציא ממנו הרבה ולהפעיל אותו. הוא נכס גם להפועל ירושלים וראינו מה הוא שווה עבורה בשנה שעברה. יש לו השפעה רבה, למרות החסרונות שלו כמו בעיית עבירות ואתלטיות מוגבלת. טוב יעשו הפועל אם ישמרו עליו למשך שנים, כי הוא אחד הישראלים הכי טובים שיש".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר