אוהדי הפועל קטמון (צילום: אוריה תדמור)
אוהדי הפועל קטמון (צילום: אוריה תדמור)

המיליארדר ג'ואל גרינברג מתעניין בהשגת השליטה על קטמון

גרינברג, שכבר תרם לקטמון כ־850 אלף שקל, מתעתד להעביר בקרוב סכומים גדולים יותר. לאחר שערך סיור דיסקרטי במתקני האימון ערב ראש השנה, כעת בכוונתו לבקש שליטה על פעילות המועדון

פורסם בתאריך: 2.10.17 20:07

הפועל קטמון צועדת לקראת מהפכה כלכלית אדירה שעשויה לשנות גם את פני ואופי המועדון, זאת בשל ההתעניינות שמביע בקבוצה המיליארדר האמריקאי ג'ואל גרינברג, איש העסקים האמריקאי שהכניס לפני פחות מחודש כ־850 אלף שקלים לקופת המועדון. גרינברג צפוי, כך לדברי גורמים המעורים היטב בפרטים, להעביר עוד סכום שנע בין 500-250 אלף דולר לטובת רכש בחלון ההעברות של חודש ינואר.

את גרינברג, כפי שפורסם ב"ספורט כל העיר" כבר לפני כשלושה שבועות, שידך לקטמון ראש העיר ניר ברקת. יש לציין כי גרינברג גם היה מעורב בעבר במגעים שנוהלו בחסות ברקת לאיחוד בין קטמון להפועל, תוך שהוא היה מוכן להעביר למעלה משני מיליון דולר לטובת העניין, זאת בתמורה לקבלת שליטה על הקבוצה המאוחדת.

כעת נראה כי גרינברג הולך ומתקרב לקטמון. ל"ספורט כל העיר" נודע כי גרינברג, שהונו האישי מוערך בלמעלה מ־2.5 מיליארד דולר, ביקר לפני ראש השנה בעיר ואף ערך סיור במתקני קטמון ביחד עם המנכ"ל אורי שרצקי וחבר הוועד המנהל לשעבר מרכוס גרשקוביץ. השניים הראו לגרינברג את מתחם האימונים של הקבוצה הבוגרת, סיירו עימו במתחם האימונים של מחלקת הנוער במגרש 'מבט' וגם באקדמיה של המועדון בחוות הנוער ועוד. לאחר הסיור קיימו השלושה שיחה שבה הוצגה פעילותה של עמותת האהודים בעשור האחרון, כמו גם התוכניות העתידיות.

הסיור של גרינברג במתקני קטמון היה דיסקרטי, וגם בעלי תפקידים שונים במועדון מודרו, זאת בעיקר בשל רצונו של איש העסקים האמריקאי לשמור על סודיות בשלב זה.


בדרך למהפכה כלכלית- אוהדי הפועל קטמון (צילום: מגד גוזני)

בדרך למהפכה כלכלית- אוהדי הפועל קטמון (צילום: מגד גוזני)


גרינברג, כאמור, הוא איש עסקים מצליח מאוד שבסיסו בפנסילבניה שבארצות הברית. את הונו הוא צבר מחברת "Susquehanna International Group", אותה הקים יחד עם שישה שותפים והיא עוסקת במסחר בינלאומי, בדגש על השקעות בפיננסים ובשוק ההון. בנוסף, גרינברג, ביחד עם רעייתו מרסי גרינגלאס, ייסדו את "Seed the Dream" ('זרע החלומות'), קרן פילנתרופית שתומכת בעיקר ביוזמות חינוכיות לשכבות החלשות ובסיוע לניצולי שואה.

בשלב זה גרינברג החל, כאמור, להעביר כסף לקטמון. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי הוא צפוי להעביר עוד ועוד סכומים גם בעתיד הקרוב, כשבטווח הרחוק יותר הוא אף עשוי לקבל שליטה על ההחלטות השוטפות. בקרב ראשי קטמון יש הבנה מלאה כי איש עסקים כמוהו בראש המערכת יכול להצעיד את המועדון לליגת העל ולצמרת הכדורגל בישראל.

"מדובר במשהו שעוד לא היה פה", מספר בשיחה עם "ספורט כל העיר" גורם המקורב לראשי קטמון. "הכיוון מבחינתו הוא חיובי, מאחר שהוא כבר היה בכל מתקני האקדמיה בביקור לפני ראש השנה, והתלהב מאוד ממה שראו עיניו".

הצטרפותו של גרינברג לקאדר הספונסרים של קטמון מובילה להתלהבות גדולה בקרב חלק מאנשי המועדון, כשאחד מהם טוען השבוע כי "אם נדגדג את הצמרת בינואר, הכסף יישפך כמו מים". מנגד, גורם אחר בקטמון מצנן את ההתלהבות: "באופן אישי, מאוד אשמח אם טייקון שכזה יהיה הספונסר שלנו, אבל עד שאני לא רואה משהו חתום, זה מעניין אותי פחות. נניח שיש לו כוונה לשים 50 מיליון שקל בשנה: בשביל מה אחד כמוהו צריך את קטמון? עלינו ללמוד לקח ולא לשים את כל הביצים בסל אחד. מה יקרה למכבי אם גולדהאר עוזב אותם – כולנו יודעים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר