אוהדי הפועל קטמון (צילום: מגד גוזני)
אוהדי הפועל קטמון (צילום: מגד גוזני)

בקטמון טוענים: "לא תהיה שליטה של גרינברג, במאה אחוז"

כניסתו של הספונסר החדש, ג'ואל גרינברג, מציתה ויכוח גדול על שאלת הבעלות

פורסם בתאריך: 10.10.17 15:14

אחרי החשיפה הבלעדית בשבוע שעבר באתר "כל העיר" את שמו של הספונסר החדש של הפועל קטמון, המיליארדר האמריקאי ג'ואל גרינברג, מתגלים עוד ועוד פרטים על האיש: גרינברג, שאפילו את גילו המדויק איש בקטמון לא יודע לומר ("סביב ה־55", טוענים בקבוצה – נ"ג), מתגורר בפנסילבניה, ארצות הברית, ומחזיק בירושלים דירת יוקרה בשווי של כ־10 מיליון שקלים. לו ולרעייתו, מרסי גרינגלאס, בת שמשרתת בצה"ל כחיילת בודדה.

אך הגעתו של גרינברג ובעיקר סוגיית השליטה שהוא מבקש לקבל על המועדון לא יעברו, כך נדמה, בצורה חלקה. השבוע עורר הנושא ויכוח גדול בקטמון, סביב האפשרות שהספונסר החדש יבקש שליטה – ואולי אף בעלות – בתמורה לכסף שייתן בהמשך. "ידוע שהוא לא בא לתרום. הוא בא לקטמון על מנת להפגין מעורבות גבוהה יותר, בוודאות", אומר גורם בקבוצה. "האם הוא שואף לבעלות? לא ידוע. נלמד אותו לאט-לאט".

מנגד, גורם המקורב למשא ומתן שמתנהל מול גרינברג טוען השבוע בנחרצות כי "לא תהיה שליטה של גרינברג על קטמון, במאה אחוז, ולכן זה גם לא יגיע להצבעה בעמותת האוהדים. יש מתווה לשיתוף פעולה בינו לבין הקבוצה".

גורם נוסף המקורב לקבוצה אומר: "גרינברג רצה להפוך את קטמון למודל של ברצלונה, כלומר שהאוהדים יישארו הבעלים שלה ושהוא ייקח אחריות על הקבוצה הבוגרת, תמורת סכום קבוע שהוא יזרים. השאלה היא מה יקרה אם בעונה הבאה הוא יבוא ויאמר שהוא שם שני מיליון דולר: אם במקרה כזה הוא יקבל שליטה, ואיך דבר כזה יעבור אצל האוהדים?".

רמז ל'איך זה יעבור' אפשר למצוא בדבריו של דורון ברבש, אחד הספונסרים של הקבוצה ופעיל בנעשה בה: "שינוי התקנון – מקבוצת אוהדים לקבוצה עם בעלים יחיד – לא יקרה בחיים. מצדי להיות בליגה ג', אבל במתכונת הנוכחית. כך חונכתי".


מקבלים את גרינברג בברכה - בני סיוון ויוסי ליפקין (צילומים: פרטי)

מקבלים את גרינברג בברכה – בני סיוון ויוסי ליפקין (צילומים: פרטי)


גורם במערכת מתח ביקורת על הגישה השלילית של חלק מהאוהדים לגבי אופציית השליטה של גרינברג: "אפשר לאמץ את גרינברג ולהוציא ממנו הרבה, ואפשר גם לגרש אותו. אנשים לא נותנים שקל חוץ מ־1,200 שקלים למנייה, אבל הערות יש להם כאילו נתנו מיליונים".

ויש פן נוסף לשידוך עם גרינברג: עם התקדמות המגעים ביקש מרכוס גרשקוביץ, אחד הבודדים בקטמון שנמצא בקשר עם גרינברג, לשוחח עם בני סיוון ועם יוסי ליפקין, הספונסרים הוותיקים והמשמעותיים של קטמון, על מנת לוודא שהם לא חשים, חלילה, שהם נדחקים לאחור. השניים הודיעו לגרשקוביץ שהם מברכים על ההצטרפות. "אין לי שום בעיה עם העניין, ואני מברך על כך", מאשר ליפקין את הדברים. "ממש לא משנה לי למי תהיה שליטה. גם היום לי או לבני אין שליטה. אם יבוא אדם שיש לו יכולות – שיקבל את כל השליטה שצריך, זה חסר חשיבות". גם מצד סיוון הגישה דומה, והוא מקבל את ההצטרפות של גרינברג באהבה.

בעניין אחר. ביום שישי (13.10) תשחק קטמון נגד מכבי אחי נצרת (16:00 בעילוט), שמדורגת במקום השני. זהו מעין מבחן דרכים עבור הקבוצה, וכך יודע גם המאמן ליאור זדה, שאמר לאתר הרשמי של הקבוצה: "יש משחקים בעלי ערך מוסף. אנחנו יודעים שניצחון בעילוט יכול לתת לנו דחיפה אדירה. אחי היא קבוצה ביתית, שגם הצהירה שהיא רוצה לעלות ליגה, אבל אנחנו אוהבים את המשחקים האלה. יהיה פייט טוב ומשחק חזק, יש לי הרגשה טובה".

בעניין נוסף. קבוצת הנוער של קטמון, בהדרכתו של חיים בן דוד, פתחה מצוין את העונה בליגה הלאומית לנוער מחוז דרום, ואחרי שני משחקים היא מובילה את הטבלה עם מאזן מושלם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. צפרדע

    "אנשים לא נותנים שקל חוץ מ־1,200 שקלים למנייה, אבל הערות יש להם כאילו נתנו מיליונים".

    אם באמת נאמר כזה דבר מההנהלה של קטמון אפשר לסגור את כל העסק. גועל נפש

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר