בצרות - פוטיס קציקאריס, מאמן הפועל ירושלים (צילום ניר קידר)
פוטר - פוטיס קציקאריס, מאמן הפועל ירושלים לשעבר (צילום ניר קידר)

"נראה שקציקאריס איבד את השליטה על השחקנים"

מאמן הפועל חוטף אש משחקני הקבוצה וממקורביהם אחרי ההפסד לבודוצ'נוסט. "שחקנים לא משחקים בשבילו, ואף אחד לא יזיל דמעה אם הוא לא יהיה כאן"

פורסם בתאריך: 20.10.17 09:50

מחר (מוצ"ש, 21.10) תצא הפועל ירושלים למשחק חוץ שהיא פשוט חייבת לנצח, וזאת לאור מה שעובר על האדומים מאז החלה העונה. זה לא יהיה פשוט כי מדובר על משחק נגד הפועל תל אביב (20:40 בהיכל שלמה), אותה מאמן דני פרנקו – אחד שמכיר היטב את סיר הלחץ שמתחולל בהפועל ירושלים של אורי אלון אחרי הפסדים ביורוקאפ. ולהפועל, כידוע, ישנם עד כה שני הפסדים כאלה, ועוד מול שני הקבוצות שנחשבות על הנייר לפחות טובות בבית – בודוצ'נוסט בשלישי האחרון וליטקביליס פוניבז' שבוע קודם לכן.

"אנחנו לא נראים כמו קבוצה", אומר אחד משחקני הפועל ירושלים בשיחה עם "כל העיר". "יש כאן אולי חומר טוב, אבל ישנם כאלה שלא מתאימים למועדון והכימיה עם המאמן נראית לא טובה. יש לו ידע רב, אבל הוא לא מצליח להתחבר לשחקנים וזו הבעיה העיקרית".

החיבור בין המאמן פוטיס קציקאריס לבין השחקנים, כך אפשר היה להבין מהתבוננות במתרחש על הפרקט וגם מהדברים שאומרים שחקנים בקבוצה ומקורביהם, הוא בהחלט הבעיה הכי גדולה שאיתה צריכים בהפועל להתמודד. כזכור, כבר במשחק הראשון של העונה, בהפסד לעירוני נהריה בגביע ווינר, היה נדמה שהשחקנים לא מקבלים את ההחלטות של קציקאריס, כשכל חילוף זכה לפרצופים.

מאז, כך טוענים גורמים שונים בסביבת הקבוצה, המצב רק החמיר. "קציקאריס איבד את השחקנים", טוען בנחרצות גורם המקורב לאחד השחקנים. "כרגע נראה שהוא לא יוכל להצליח בהפועל, השיטה שלו פשוט לא מתאימה לחומר השחקנים".

מנסים להחזיר את סטודמאייר - ג'רלס ודייסון (צילום: ניר קידר)

לא משדרים על אותו הגל עם המאמן – ג'רלס ודייסון (צילום: ניר קידר)

במשרדי הפועל ירושלים במרכז קוסל כבר מבינים שקציקאריס הוא לא פיאניג'אני, ושוברים את הראש מה לעשות בנוגע אליו, כשישנן עוד בעיות רבות אחרות מסביב. את המילה האחרונה בעניין ייתן כמובן הבעלים, אורי אלון, שהעביר מסרים חריפים על כך שאינו מרוצה מיכולת הקבוצה וכבר ערך שיחות עם הקודקודים שנמצאים בארץ ומנהלים את העניינים.

"פתחנו לא טוב את העונה ויש לכך סיבות", אומר גורם בהפועל. "צריך למצוא פתרונות. לא רצינו להראות ככה. כולם צריכים עכשיו סבלנות".

אבל הסבלנות הזו לא קיימת בקרב שחקני הקבוצה, והכוונה היא בעיקר לקרטיס ג'רלס. היחסים בין מספר 55 לבין מאמנו עלו על שרטון עוד באימוני טרום העונה, כאשר המאמן היווני דרש ששחקנים בקבוצה, ובעיקר ג'רלס, יוותרו על הכדור ויחפשו יותר את המסירה, כדי לבצע את התרגילים הקבוצתיים. הכתובת נראית על הקיר ולא בטוח שאחד הצדדים יתגמש כאן: היווני מקבל נכון לעכשיו גיבוי, אבל הפיצוץ כבר כאן וספק גדול אם החיבור הזה, שלא מתאים ויוצר מתח רב בין הצדדים, יחזיק מעמד עוד הרבה זמן.

"ג'רלס ודייסון לא משדרים על אותו הגל עם קציקאריס. גם להאוול יש טענות כלפיו", טוען שחקן בהפועל. "המאמן לא מתחבר לשחקנים ברמה האישית, בניגוד לפיאניג'אני, שידע מצד אחד לתת לשחקנים חופש פעולה אבל מצד שני ידע לרסן אותם כשצריך. קציקאריס רק משרטט תרגילים כל היום על הלוח, כאילו השחקנים רובוטים ומכונות, וזה מה שמעניין אותו. שחקנים לא משחקים בשבילו, ואף אחד לא יזיל דמעה אם הוא לא יהיה כאן".

ל"ספורט כל העיר" נודע השבוע כי בכל התדרוכים הטקטיים שמעביר קציקאריס הוא דורש מהשחקנים לוותר על הכדור למען הקבוצה. "שחקנים יתרגלו לשחק פחות דקות, והרוטציות יהיו יותר ארוכות" – הוא חוזר על המנטרה שוב ושוב, ואף מיישם זאת הלכה למעשה. במשחק מול בודוצ'נוסט הוא אף הגיע עד לרם אליאספור כדי להרחיב את הרוטציה לעשרה שחקנים, לאחר שריצ'ארד האוול פרק את אצבע יד שמאל ולא לקח חלק במשחק.

הלך עם ג'רלס והרוויח - פיאנג'יאני (צילום: שרון בוקוב)

הלך עם ג'רלס והרוויח – פיאנג'יאני (צילום: שרון בוקוב)

אחד הנפגעים העיקריים מהשיטה של קציקאריס הוא, כאמור, ג'רלס שמרגיש פיחות חד במעמדו ובדקות המשחק שלו. במשחקי הליגה האחרונים ג'רלס, כידוע, עלה מהספסל, וכשהבין שהוא לא מקבל את המקום בחמישייה, התחיל "להוריד קצב באימונים", כהגדרת מקורב לאחד השחקנים, שהוסיף: "ג'רלס הוא אחד שאתה נותן לו את המפתחות – או שאל תלך איתו. פיאניג'אני הלך איתו והרוויח. קציקאריס יורה לעצמו ברגל. הוא לא מבין לאן הגיע".

 

עד כדי כך השחקנים לא סומכים על המאמן, שקרטיס ג'רלס העביר ביקורת מפורשת ערב המשחק במסיבת עיתונאים, וירה: "המאמן לא עובד איתנו על הגנה, וזו התוצאה".

אבל ג'רלס הוא לא היחיד. במשחק ביום שלישי, כאשר הפיגור של הפועל צמח עד ל־16 נקודות, החליט ג'רום דייסון שנמאס לו מהתרגילים והשרטוטים ובניגוד להוראות המאמן החל לשחק כפי שהוא אוהב ויודע – לרוץ, ומהר, בכל הזדמנות ולתקוף את הסל במתפרצות או במשחק מעבר והפועל החלה לנגוס מההפרש. קציקאריס החזיר לפרקט גם את ג'רלס – וצמד הגארדים החל לשחק כראות עיניו, בלי להתחשב בתרגילים, וביחד הם הצליחו להחזיר את הפועל עד לשוויון. זה לא הספיק לניצחון כי, כפי שציין ג'רלס באותה מסיבת עיתונאים, אין להפועל הגנה, בטח לא כשהאוול וטרנס קינזי לא משחקים בשל פציעות.

"משחק הריצה נמצא בדי.אן.איי של השחקנים", אומר גורם בקבוצה. "צריך לדעת למצוא את האיזון ולשלב בין הגארדים שהובילו אותנו בשנה שעברה להישגים לבין שיטת המשחק קאציקאריס".

מן הצד השני, למאמן היווני בעצמו ישנן טענות רבות כלפי שחקניו, ובעיקר כלפי הזרים. לא עבר משחק בלי ששחקן זה או אחר 'יעקם פרצוף' ויזרוק מבט עצבני, שמבטא חוסר כבוד והערכה. בעיקר אמורים הדברים לגבי דייסון, ג'רלס ואוסטין דיי, כשהאוול מצידו, נראה לא פעם כשהוא לא מקשיב בפסקי זמן, ויושב בצד בזמן התדרוך. "נראה שקציקאריס איבד שליטה על השחקנים", טוען גורם המקורב למערכת, "אבל ספק אם היתה לו כזו מההתחלה".

ועם שלל הבעיות הללו צפוי לקציקאריס שבוע לא פשוט בכלל, כשאחרי הפועל תל אביב תשחק הפועל נגד באיירן מינכן (רביעי, 25.10, 19:30 בארנה), שמסתמנת כקבוצה הטובה בליגה. נפילה למאזן 3:0 ביורוקאפ (עם שני משחקי בית) בתוספת משבר האמון שקיים כרגע בין חלק מהשחקנים, בעיקר הזרים אבל לא רק, לבין המאמן עשויה להוביל לצעדי ייאוש מצד הפועל כמו למשל החלפתו של המאמן היווני.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר