פוטיס קציקאריס, ליאור אליהו (צילומים: ניר קידר, רמי שלוש)
פוטיס קציקאריס, ליאור אליהו (צילומים: ניר קידר, רמי שלוש)

קציקאריס על אליהו: "לא מספיק טוב לרמה הזאת"

העימות הבא? רק 2:47 דקות קיבל הפורוורד בהפסד לבאיירן מינכן. בשיחות סגורות הסביר המאמן היווני את הסיבות. והפועל? במועדון אומרים "ליאור צריך להרים את הרמה"

פורסם בתאריך: 26.10.17 15:08

2:47 דקות, 0 מ-1 לשתי נקודות. זו הסטטיסטיקה של ליאור אליהו מהמשחק אתמול (רביעי) נגד באיירן מינכן, שבו נחלה הפועל את הפסדה השלישי ברציפות ביורוקאפ. שבועיים קודם לכן, במשחק הראשון נגד לייטקבאליס פוניבוז', קיבל הפורוורד הישראלי 7:51 דקות בלבד (ותרם 2 נקודות). אמנם בין שני המשחקים הללו היה גם את ההפסד לבודוצ'נוסט, שבו קיבל אליהו 27:30 דקות (10 נקודות, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים), אבל זה קרה רק בשל העובדה שריצ'רד האוול היה פצוע ולא שותף במשחק.

זהו? ממש לא. במוצ"ש האחרון, במשחק נגד הליגה נגד הפועל תל אביב (על החוק הרוסי שבו), קיבל אליהו פחות מ-10 דקות, ובאופן כללי נראה שמעמדו בהפועל בירידה חדה, עוד יותר מהעונה שעברה שגם בה הוא לא בדיוק נספר על ידי המאמן סימונה פיאניג'אני.

נתון נוסף שאולי כדאי להוסיף למשוואה הוא שלפני המשחק נגד באיירן אתמול, אליהו קיבל זריקה לשיכוך כאבים (בשל עקירת שן שעבר), כשהפורוורד עשה מאמץ גדול כדי לעמוד לרשות הקבוצה במשחק החשוב נגד הגרמנים. רושם גדול זה לא עשה על המאמן פוטיס קציקאריס, שנתן לו כאמור, 2:47 דקות בלבד על הפרקט.

פוטיס קציקאריס (צילום: ניר קידר)

לא מחזיק מאליהו – פוטיס קציקאריס (צילום: ניר קידר)

כן, בדיוק כמו פיאניג'אני בעונה שעברה, גם המאמן היווני לא בדיוק מחזיק מהפורוורד הישראלי שלו. יתרה מכך, בשיחות סגורות שמנהל קציקאריס עם אנשי הקבוצה ועם גורמים הסובבים אותו הוא טוען כי "ליאור אליהו לא פיזי ולא שומר טוב, ובאופן כללי לא מספיק טוב לרמה הזאת".

לאליהו, כידוע, יש חוזה בהפועל לעונה נוספת בשכר של 450 אלף דולר, ולא מן הנמנע שבהפועל יחשבו על לנסות ולהשתחרר מהחוזה הכבד הזה. בסביבתו של אליהו מודעים לעניין, ואחד ממקורביו אומר ל"כל העיר": "ליאור נלחם על הקריירה שלו. הוא יודע שיש לו חוזה גבוה ורוצה להוכיח את עצמו. הוא מאוד מחוייב, אבל בכמות הדקות המצומצמת שהוא מקבל הוא לא יכול לעשות הרבה. אולי הוא צריך לעשות את הסוויץ' בראש ולהבין את הסיטואציה החדשה, ואז למצוא את הדרך לתרום יותר בדקות שהוא מקבל".

 

ומה אומרים בהפועל? "ליאור כמו כל שחקן צריך להילחם על הדקות שלו", אומר גורם בקבוצה. "יש מאמן והוא קובע איך כמה ולמה כל אחד משחק, והוא עושה זאת לפי הצרכים של הקבוצה. ליאור צריך להרים את הרמה שלו. הסגל הוא רחב והעובדה שיש לו שחקן מצויין בעמדה שלו (אוסטין דיי, נ"ש), שלוקח נתח נכבד מהדקות בוודאי לא עוזרת לו, אבל הוא נותן את המקסימום בדקות שהוא משחק. אני מאמין שדקות המשחק שלו יעלו".

מבט אל הסטטיסטיקה של אליהו בשלוש השנים האחרונות מראה עד כמה מעמדו הולך ומתערער. בעונת 2015/16 שיחק הפורוורד 25.6 דק' למשחק אצל דני פרנקו בליגה הישראלית וקלע 11.6 נק', כשבאירופה הוא קיבל 21.5 דקות בערב.

ליאור אליהו (צילום: רמי שלוש)

שוב המאמן לא סופר אותו – ליאור אליהו (צילום: רמי שלוש)

בעונה שעברה (2016/17) הדקות של אליהו ירדו משמעותית במסגרת היורוקאפ והוא זכה לקבל מפיאניג'אני רק 15 דקות במשחק, כשבליגה הישראלית דקות המשחק של אליהו עלו מעט – 27.3 בערב – בעיקר הודות לעובדה שאייזיק רוזפלט לא נספר על ידי המאמן ועד הגעתו של ריצ'רד האוול בשלהי העונה, הוא היה הישראלי היחיד בעמדות הפנים.

העונה, כאמור, המספרים בירידה בשתי המסגרות. בליגה הוא קיבל עד כה רק 15.3 דקות, כשבאירופה המספר עוד נמוך יותר ועומד על 12 דקות בערב, וזה מהשחקן הישראלי הבכיר בקבוצה.

אליהו, כידוע, הוא לא היחיד שמתוסכל מהיחס שהוא מקבל מהיווני. גם קרטיס ג'רלס לא ממש ראה עין בעין עם המאמן היווני, עד כדי כך שבהפועל החליטו לשחרר אותו, על אף היותו כוכב הקבוצה, כשגם ג'רום דייסון לא בדיוק משתגע משיטת המשחק שמנסה המאמן להנחיל בקבוצה. פרט אליהם גם בר טימור לא בדיוק משתגע מהדקות שהוא מקבל מהמאמן היווני, שבאופן מובהק וברור עד כה מעדיף את יוגב אוחיון ולעיתים קרובות גם את יותם הלפרין על פניו.

וכשכמעט כולם לא מרוצים, מה הפלא שהפועל במאזן 3:0 ביורוקאפ?

אמנם המקום הרביעי עדיין בהישג יד (בעיקר בשל החולשה המפתיעה של גלאטסראיי הטורקית, שאותה תפגוש הפועל בארנה בעוד כשבועיים), אבל ממש לא לילד הזה פיללו האדומים כשהעונה נפתחה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דרו

    ליאור מתאים לירושלים וירושלים מתאימה לו. הוא עוקץ את ירושלים וירושלים עוקצת את האוהדים שלה. אורי אלון בנה קבוצה פח והאוהדים עוד לא הפנימו. ליאור זאת הרמה שלכם ואתם זאת הרמה של ליאור

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר