יואב תבריזי, חיים בן דוד, שי כהן (צילומים: פרטי, אורן בן-חקון)
יואב תבריזי, חיים בן דוד, שי כהן (צילומים: פרטי, אורן בן-חקון)

המצטיינים הצעירים: קבוצות הנוער הבולטות של העיר

נערים א' של בית"ר מוכיחה מהו דו קיום; נוער קטמון מתייצב ומתחזק; ונערים ג' של הפועל מרשימים. שלושה סיפורים ממחלקות הנוער בירושלים

פורסם בתאריך: 26.10.18 01:15

מחלקות הנוער של הקבוצות הירושלמיות נמצאות בסוג של רנסנס בעונה האחרונה. בבית"ר ירושלים, אחרי שנים רבות של חוסר השקעה ושל חוסר הצלחה, הגיע בקיץ חנן אזולאי כמנהל המקצועי ובינתיים נראה כי המחלקה פורחת. מחלקת הנוער של הפועל קטמון, תחת ניהולו המקצועי של שי אהרון, נמצאת בגרף עלייה מתמיד, ולראייה – השנה ישנם בסגל הקבוצה הבוגרת לא פחות משישה שחקנים שעברו דרך קבוצת הנוער. על מחלקת הנוער של הפועל ירושלים כבר נכתב לא מעט, גם ב"כל העיר", ונדמה שהמנהל המקצועי מישל דיין פשוט הפיח רוח חיים מחודשת בקרית היובל.

הפנים של כל מחלקות הנוער הן, כמובן, קבוצות הנוער, אבל במחלקות השונות בעיר מסתובבים עוד סיפורים מדהימים. הנה חלק מהם.

יואב תבריזי (צילום: פרטי)

יואב תבריזי (צילום: פרטי)

דו קיום בנערים א' של בית"ר ירושלים

נוצרי מוסלמי וארמני הגיעו לבית וגן. זה לא התחלה של בדיחה, אלא המציאות המדהימה שמתרחשת כמעט מדי יום בקבוצת נערים א' של בית"ר – שבה משחקים נסים חאיק, זיד קונבר ופול גירנאזיאן.

הקבוצה, שמשחקת בליגה הראשונה, מודרכת על ידי יואב תבריזי והיא פתחה את העונה מצוין – עם 16 נקודות מ-24 אפשריות. המאמן תבריזי, שבעברו אימן את קבוצת הנוער של הפועל וניהל את מחלקת הנוער של המועדון, ובשנים האחרונות מאמן במחלקת הנוער של בית"ר, זוקף את הפתיחה החיובית לשנתון השחקנים שלו, שעלו בתום העונה שעברה מנערים ב' – אותו שנתון שהניף את גביע המדינה.

נסים חאיק (צילום: פרטי)

נסים חאיק, שוער נערים א' של בית"ר ירושלים (צילום: פרטי)

כשתבריזי יורד לרזולוציות נמוכות, הוא חושף את שמם של שלושה שחקנים בולטים בקבוצתו – אחד ערבי-נוצרי, השני מוסלמי והשלישי ארמני, שעושים השנה את ההבדל ומכוונים את הקבוצה לצמרת הגבוהה. תבריזי: "השוער שלנו הוא נסים חאיק, שוער ברמה גבוהה מאוד. זהו אחיו של אמל חאיק שכיום עומד בשער של בית"ר נורדיה; זיד קונבר הוא מלך השערים שלנו, ופול גירנאזיאן הארמני משלים שלישייה בולטת מאוד".

תבריזי מתייחס לזהות הדתית של שלושת השחקנים המובילים שציין ומדגיש כי "אנחנו לא מסתכלים בתעודות הזהות של אף אחד, תמיד הסתכלנו מקצועית. יש לשלושתם חלק גדול בהצלחה שלנו עד כה, אבל ההצלחה היא של כולם, באמת. המטרה של נערים א' היא בראש ובראשונה לייצר שחקנים שיעלו בעתיד לבוגרים, ולפני כן שיגיעו מוכנים לקבוצת הנוער בשנה הבאה. אם 'על הדרך' נזכה באליפות או בכל תואר אחר, זה יהיה בגדר של בונוס – וחלילה, אני לא מזלזל בזכייה בתואר. מצד שני, אם ניקח אליפות אבל בסופו של דבר אף אחד מהשחקנים שלי לא יגיע לבוגרת, מה עשינו בזה?".

חיים בן דוד (צילום: פרטי)

יציבות בנוער של הפועל קטמון

אחרי פתיחה מהוססת, שכללה שלוש תוצאות תיקו ואחריהן הפסד, נראה כי קבוצת הנוער של הפועל קטמון מתייצבת. "התהליך המבורך של העברת שחקנים מהנוער לבוגרים, בעוד אחרים התגייסו לצה"ל, חלו או נפצעו, כל אלו השפיעו עלינו בפתיחת העונה", מסביר המאמן חיים בן דוד (בנדה). "אבל ברור לי – ואני אומר זאת בשמחה – שהמטרה העיקרית שלנו היתה ותהיה לייצר כמה שיותר שחקנים טובים שיעלו לבוגרים. אני מוכן 'לשלם את המחיר' על כך בנוער. בסופו של דבר בשבת מי שבא, משחק – ואנחנו מספיק טובים כדי לקחת את הנקודות".

בן דוד מוסיף ומפרט על השחקנים הבולטים בקבוצתו: "יש לנו שוער ענק, הניגרי אדבאיו אדליי, שהוא רמה אחת מעל כולם. הוא מתאמן בבוגרים ולפעמים גם בנוער, והוא קיבל ממני בתחילת העונה גם את סרט הקפטן. לצידו יש עוד שחקנים שנמנים עם סגל הבוגרת – גוני נאור, אווקה אשטה, עומר אגבדיש (מלך שערי הקבוצה כרגע) ואדיס צ'קול – זו גאווה גדולה".

 

קטמון, יש לציין, משחקת בליגה השנייה לנוער (לאומית דרום), ובן חיים מסמן את מאבקי העלייה כמטרה: "השנה הליגה מאוד שוויונית, ואין עולה בטוחה. אם ניכנס למומנטום שלנו, נדע לנצל מצבים ולהמשיך למעט בספיגה, אנחנו נתברג למעלה".

שי כהן (צילום: אורן בן-חקון)

שי כהן, מאמן נערים ג' של הפועל ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

הפתעה בנערים ג' של הפועל ירושלים

אחת ההפתעות הנעימות של מחלקת הנוער המתחדשת של הפועל, חוץ מקבוצת הנוער שאותה מאמן יאיר אסייג ומובילה את טבלת ליגה ארצית דרום, היא קבוצת נערים ג', שמשחקת בליגה המחוזית דן 1 (השלישית), שאותה מאמן שי כהן – בעבר עוזר מאמן ומאמן הבוגרים בהפועל, שאימן גם את קבוצת הנוער של המועדון. בתום שישה מחזורי ליגה ממוקמת קבוצתו של כהן בצמרת הטבלה, ובמאזנה שלושה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו.

"אנחנו כובשים הרבה, ואני מקווה שנגדיל את המאזן", אומר כהן. "אחד השחקנים שאחראים על כך הוא עושה המשחק של הקבוצה, דניאל משיח, שכבש עד כה חמישה שערים ובישל שישה. הוא שובר השוויון שלנו. מדובר בילד מדהים וממושמע, שמגיע לכל אימון מבית שמש עם עוד שלושה נערים משם – יובל שמואל, יונתן מלכא ועידו בן לולו. זה לא מובן מאליו. כשמישל דיין ראה את דניאל, הוא התלהב ממנו מאוד ואמר שהוא מזכיר לו את ניר ביטון".

דניאל משיח (צילום: אלבום פרטי)

דניאל משיח, כוכב נערים ג' של הפועל ירושלים  (צילום: אלבום פרטי)

עוד מוסיף כהן: "מרגישים שיש שינוי במחלקת הנוער של הפועל: הולך ונבנה פה משהו חדש וטוב. אני נהנה, הילדים רוצים ללמוד ואוהבים לעבוד, אבל חייבים המשכיות. זאת בנייה איטית אך יסודית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר