קיבל הודעת שחרור - דן מורי (צילום ניר קידר)
קיבל הודעת שחרור - דן מורי (צילום ניר קידר)

דן מורי: "אם זה תלוי בי, אסיים בבית"ר את הקריירה"

דן מורי מסכם עונה הפכפכה אך מוצלחת למדי, ולא שוכח לפרגן למאמן הקודם: "רן השאיר לשרון קבוצה מצוינת ותשתית טובה"

פורסם בתאריך: 19.5.17 18:23

איזו עונה עברה על דן מורי בבית"ר השנה: הבלם (28.5) הגיע בתחילת העונה לבית"ר על מנת לתפוס מקום של קבע בהרכב ולנסות את מזלו באחת הקבוצות הבכירות של הכדורגל הישראלי.

ההתחלה של מורי היתה ורודה: הוא פתח לצדו של חסוס רואדה ותפס מקום של קבע במשחקי הקבוצה במוקדמות הליגה האירופית. אבל בכדורגל, כמו בכדורגל, הדברים נזילים. רק חודש מאוחר יותר, כשהליגה נפתחה, הדברים התהפכו: אוהדי הקבוצה דרשו את ראשו של הבלם, שספג נאצות וקריאות בגנותו, וקראו קריאות עידוד לבלם טל כחילה, שחקן הבית. בהמשך התהפכו היוצרות שוב, ומאז המחזור ה־21 הוא מגלה יכולת מצוינת ונחשב לאחד השחקנים היציבים בקבוצה.

 

"לא היה פשוט בכלל, אני לא אשקר", מספר מורי בגילוי לב בראיון ל"ספורט כל העיר" ומציין ש"היו לי הרבה שיחות עם רן בן שמעון. הוא אמר לי שלפעמים אני צריך לתת לדברים לפגוע בי, כי ברגע שזה פוגע אתה יודע איך להתמודד עם זה. התיישרנו, התגברנו על זה ואני הכי מאושר שיש".

מה עשו לך הקריאות של הקהל?
"הקריאות נגדי חישלו אותי מאוד. אני יודע שעכשיו, אם זה יקרה חלילה שוב, אתמודד עם זה אחרת. לכל אחד יש הסגנון שלו. אני אפול ואמות על הסגנון הזה".

עד כמה עזרה לך העזיבה של טל כחילה?
"טל בכלל לא הנושא, והחלום שלי הוא שאנחנו נסיים במקום השלישי וטל ביחד עם בני יהודה יזכה בגביע. זה יהיה הכי יפה שיש".

ועם כל התהפוכות הללו, איך אתה מסכם את העונה?
"הרבה יעידו על כך שהמקום השלישי זה המקום הטבעי שלנו. עשינו קמפיין אירופי מכובד, עלינו לחצי גמר גביע, אז אני חושב שבכללי העונה נחשבת מוצלחת. אבל במהלך העונה איבדנו נקודות במקומות שלא היינו צריכים לאבד".

הרבה נקודות איבדתם בתקופה עם בן שמעון. השחקנים היו נגדו?
"באופן אישי לא נתקלתי בשחקנים שלא הסתדרו עם רן. האווירה אז היתה מאוד טובה והוא עזב את הקבוצה כשהיינו בתקופה לא רעה, כשהתייצבנו ואגרנו נקודות, כמו שציפינו. אני מאוד סוגד לו על כל הדרך שהוא עשה אִתנו – והוא עשה איתנו דרך מאוד ארוכה. הוא השאיר לשרון קבוצה מצוינת ותשתית טובה".

דן מורי (צילום ניר קידר)

דן מורי (צילום ניר קידר)

 

למרות המחמאות של מורי, תחת בן שמעון ספגה בית"ר 22 שערים ב־21 משחקי ליגה, כולל שערים נגד הקבוצות החלשות בליגה כמו אשקלון, אשדוד, בני יהודה ורביעייה מהפועל חיפה. בתקופת שרון מימר הקבוצה ספגה 13 שערים ב־16 משחקים, שברובם, צריך לציין, היא פגשה את הקבוצות החזקות. נתון מרשים במיוחד נוגע להבקעת השערים בתקופתו של מימר: 26 שערים ב־16 מחזורים, ממוצע של 1.62 שערים למשחק, לעומת 1.19 אצל בן שמעון.

"אני חושב שספגנו בהתחלה הרבה שערים מגולים לא מחויבי המציאות", אומר מורי על הנתונים. "זה עלה לנו בהמון נקודות, בביטחון העצמי, באנרגיה שלילית. אני חושב שקודם כל הצלחנו לעצור את זה. מעבר לזה אני חושב שמשחק ההגנה שלנו השתפר, מה שבא עם התוצאות הטובות. זה שיפר לנו מאוד את הביטחון. מצאנו שלישיית קישור, גיבשנו הרכב כמו שצריך. השיטה היא למצוא קבוצה יציבה מבחינת ספיגת שערים".

איך היה שיתוף הפעולה בינך לבין חסוס רואדה?
"חסוס הוא אישיות. פשוט שחקן מצוין, נכס לכל קבוצה גם בדרך שהוא מתאמן וגם בדרך שבה הוא מתנהל. פשוט כיף לראות אותו.

עד כמה בית"ר תיפגע מהעזיבה שלו?
"רואדה מאוד חשוב לקבוצה, אבל הקבוצה לא נשענת עליו. אני יכול להראות לך את הדוגמה של עומר אצילי, שעזב ובמקומו בא עידן ורד, שעושה מספרים גדולים הרבה יותר. יש מספיק שחקנים טובים".

גם דן איינבינדר נמצא בספק לעונה הבאה, עד כמה חשוב שהוא יישאר?
"עם איינבינדר זה טיפה שונה, כי דן הוא ישראלי והוא בשבילנו גם הקפטן, שזה עוד ערך מוסף. אני אישית מאוד התחברתי אליו. אני חושב שהוא בעונה מצוינת. הלוואי שהוא יישאר ושנצליח להוסיף לסגל עוד כמה שחקנים, כדי שנוכל לתת פייט למכבי ולבאר שבע, בייחוד עם הקהל שלנו".

קפטן בית"ר ירושלים דן איינבינדר (צילום: ניר קידר)

"הלוואי שהוא יישאר" – דן איינבינדר (צילום: ניר קידר)

 

מה בית"ר צריכה לעשות על מנת להתמודד איתן?
"בינואר גיא לוזון התלבט אם לבוא אלינו, ובסופו של דבר החליט לחכות למכבי חיפה, אבל לנו יש מה שחיפה מתים שיהיה להם: בסיס של שמונה-תשעה שחקני הרכב מצוינים, שעליהם אתה יכול להוסיף שחקנים חדשים. ככה אתה יכול להתמודד עם באר שבע ומכבי. בבית"ר יש בסיס: הקהל, השחקנים, הצוות וההנהלה הולכים ומשתפרים בכל שנה".

בשנה שעברה באירופה נעצרתם בפלייאוף של הליגה האירופית. המטרה בעונה הבאה – שלב הבתים?
"הכול תלוי בהגרלה, כי השנה נפלנו קשה בהגרלות. נוכל לקבל פתאום את אברטון או קבוצה אחרת ברמה הזאת. נצטרך לעבור סיבוב אחרי סיבוב בשביל שהחלום יישאר".

מה החלום הבא שלך?
"אני מאוד ארצה לחזור לאירופה, בשביל לא לחשוב שנתקעתי בקבוצה אחת שלא הצלחתי בה. מאוד קורץ לי לחזור להולנד, לשחק כמו שצריך ולהוכיח את עצמי, אבל יש לי עתיד בבית"ר ואני לא רואה את עצמי משחק בארץ במקום אחר. התחברתי למקום, לאנשים. אם זה תלוי בי, אסיים בבית"ר את הקריירה. המקום הזה ראוי להרבה הערכה. הוא דוחף שחקנים למעלה ומרים שחקנים פי שניים מהרמה שלהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר