אורי אלון (צילום: ניר קידר)
אורי אלון (צילום: ניר קידר)

שחרור ובנייה מחדש: ההחלטות שאורי אלון צריך לקבל

אחרי ההדחה בחצי גמר הגביע, בהפועל מדברים על מהפכה שצפויה בקיץ: "רוצים להצעיר את הקבוצה". על הפרק - פרידה מהלפרין, אליהו ואולי גם אוחיון

פורסם בתאריך: 15.2.18 12:54

אכזבה אמנם היתה מנת חלקם של אנשי הפועל ביום שני האחרון, עם ההפסד מול הפועל חולון בחצי גמר הגביע, אבל קשה לומר שמישהו במועדון הופתע. "אנחנו כבויים, זו קבוצה מבוגרת ושבעה – אין מילים אחרות להגדיר זאת", מדגיש גורם בהפועל בשיחה עם "ספורט כל העיר".

וכשזה המצב, ממש לא מפתיע שבהפועל כבר מדברים וחושבים על מהפכה, שצפויה להתבצע בקיץ הקרוב. "דברים ישתנו בעונה הבאה", מציין גורם בקבוצה ומסביר: "אנחנו רוצים להצעיר את הקבוצה, להפוך אותה ליותר רעבה ומחוברת לאוהדים. אנחנו צריכים לרענן ולחדש ובקיץ הקרוב תהיה אצלנו מהפכה סטייל זו שעשו במכבי בקיץ שעבר. יהיה כאן עידן חדש".

כשמדברים בהפועל על הצערת הסגל, מדברים בעיקר על הגזרה הישראלית. אמנם גם הזרים של הקבוצה לא ממש צעירים, אבל הדברים אמורים בעיקר על שלושה שחקנים – ליאור אליהו, יותם הלפרין ויוגב אוחיון, שכרגע נראה כי הם פשוט לא יכולים להביא את הפועל אל היעדים שלה.

הסוגיה הזו מעסיקה כבר כעת את ראשי הפועל, שיצטרכו לקבל החלטות אמיצות ולא קלות. ההחלטות הללו יצטרכו להיות מנותקות מהפן הרגשי ולהתמקד בעיקר בפן המקצועי, שכן החיבור של אליהו והלפרין למועדון ולאוהדים ידוע, וגם הקשר החם בין אוחיון למנכ"ל גיא הראל ידוע לכולם.

אז מה צפוי להיות? נדמה שמול הקפטן הלפרין הדרך לפרידה מכובדת תהיה הקלה ביותר. הלפרין, כידוע, מסיים בקיץ הקרוב את חוזהו. הוא אמנם עדיין לא החליט האם לפרוש, אך הוא בהחלט הפנים השנה שמעמדו בהיררכיה המקצועית ירד והוא מקבל זאת בהבנה.

בהנהלת הפועל ישנם קולות שטוענים שהלפרין, בן 34, יכול לסייע כשחקן לעונה נוספת, בעיקר בפן המנהיגותי ובחיבור של חדר ההלבשה, אך ישנם גם קולות אחרים שטוענים שאפשר וצריך לוותר עליו מבחינה מקצועית. בהפועל יוכלו בהחלט לפתות את הלפרין בתפקיד מקצועי או ניהולי, כזה שישאיר אותו במועדון ויעבור ללא מחאות מצד האוהדים שמאוד אוהבים ומחוברים לקפטן.

הלפרין, כידוע, לא שותף במשחק נגד הפועל חולון והדבר עורר את זעמם של האוהדים, שהטיחו במהלך המשחק טענות קשות כנגד המאמן מודי מאור.

אורי אלון (צילום: ניר קידר)

אורי אלון (צילום: ניר קידר)

כך או כך, בהפועל לא מתכננים לעשות מהפכות או צעדים קיצוניים לפני סיום העונה, וזאת למרות שבמועדון יודעים היטב שזכייה באליפות נשמעת כמו מדע בדיוני כרגע. "אמנם יש עוד זמן עד מאי", מציין גורם בקבוצה, "אבל לא צריך להיות גאונים ולהבין כי זאת לא העונה שלנו בלשון המעטה".

העונה הזאת, אם תסתיים ללא הגנה על צלחת האליפות, תרשם בספרי המועדון ככושלת ביותר תחת בעלותו של אורי אלון . אם בתחילת הדרך עוד ניסו בקבוצה לעשות שינויים מקצועיים ולשדר תקווה כלשהי, חצי הגמר הבהיר לכולם שהפערים בין הפועל לחולון גדולים, שלא לדבר על הפערים ממכבי תל אביב, שחזרה השנה לחיים.

"אנחנו מחכים שהעונה הזו תיגמר כבר", מודה גורם בהפועל בגילוי לב. "אנחנו פשוט כבויים. השחקנים שלנו משחקים ללא חשק, בלי חדוות משחק. הכל כבוי ונבול. זה עצוב, אך זה המצב".
וכשזה המצב, המהפכה שצפויה בקיץ תכלול לא רק את הישראלים הבכירים, אלא גם תתרחש גם בגזרה של הזרים, שפרט לג'רום דייסון, כולם צפויים להיות משוחררים. 

 

פרט לאוהדים, גם בתוך הפועל לא מבינים מדוע הקפטן לא שותף, לבטח לאור היכולת החלשה שהפגינה הקבוצה לאורך דקות לא מעטות. "אין לי הסבר מדוע יותם לא שיחק", טוען גורם בהפועל, "מודי הסביר את השיקולים המקצועיים שלו, אבל זאת היתה טעות לא לשתף את יותם, לבטח היה מקום לנסות אותו על הפרקט. הוא הרי כבר תרם וניצח משחקים".

יותם הלפרין (צילום: ניר קידר)

יותם הלפרין (צילום: ניר קידר)

הלפרין, בינתיים, שומר על שקט. הוא סירב להתייחס להחלטה שלא לשתפו בחצי הגמר והוא גם נמנע מלדבר בשלב זה על העונה הבאה. מקורביו מסבירים שהוא נותן לזמן לעשות את שלו, כשהוא מעוניין לדעת ולהבין מהם התוכניות של הפועל לגביו.

כך או כך, בעוד עם הלפרין נראים הדברים פשוטים יחסית, הרי שמול אליהו המצב מורכב בהרבה. לפורוורד יש חוזה לעונה נוספת בסכום בסיס שמוערך בכ-400 אלף דולר. אלא שכבר שנתיים שהיכולת היא לא אותה יכולת. אליהו, כידוע, לא ממש נספר על ידי סימונה פיאניג'אני ופוטיס קציקאריס והמספרים שלו נמצאים בירידה. אמנם מאז מינויו של מאור הוא השתפר מעט, אך בשורה התחתונה הוא עדיין מאכזב ולא מספק את מה שבהפועל ציפו ממנו.

בקרב ראשי הפועל מתגבשת ההחלטה שאליהו, בן 32 וחצי, לא ימשיך בעונה הבאה, אפשרות שכבר עלתה בקיץ האחרון, אלא שהחוזה הכבד שלו לא נותן להפועל יותר מדי אפשריות. בקבוצה כבר סימנו את ג'ו אלכסנדר ועוז בלייזר כמי שעשויים להחליף את אליהו, כששניהם מסיימים חוזה בקיץ הקרוב.

כעת נותר להפועל לפתור את הפלונטר מול אליהו עצמו, כשעל הפרק פיצוי גבוה והשלמת שכר בקבוצה הבאה אליה הוא יעבור; פיצוי ועזיבה ללא השלמה שכר; ופרישה, גם במקרה הזה תוך מתן פיצוי כספי לפורוורד.

"נרצה להצעיר את הקבוצה", מציין גורם בהפועל ומדגיש: "כולל שחקנים ישראלים בכירים שעשויים לעזוב".

ליאור אליהו (צילום: ניר קידר)

ליאור אליהו (צילום: ניר קידר)

אליהו, כך לטענת גורמים שונים בהפועל, כבר שבע. אין לו את הדרייב והמוטיבציה שהיתה לו בתחילת הדרך בהפועל. גם בסביבתו של הפורוורד כבר מבינים כי מדובר כנראה בעונה האחרונה שלו במדים האדומים, אך מקורביו שוללים בשלב זה אפשרות פרישה.

"ליאור אמנם בן 32, אבל מבחינה פיזית הוא במצב גופני די טוב", מסביר מקורב לאליהו. "הוא לא ספג פציעות משמעותיות וגם האתלטיות שלו עדיין טובה. אין בכלל ספק שהוא יכול לתרום וכל קבוצה בליגה היתה שמחה לקלוט שחקן כמוהו. כמו שגיא פניני פורח בחולון, גם ליאור יכול לפרוח בקבוצה אחרת. הפועל ירושלים? לקבוצה יש מטרות באירופה ואם הם חושבים שהוא לא מתאים לרמות האלה אז זה כבר סיפור אחר".

הישראלי הבכיר והמבוגר השלישי הוא, כאמור, אוחיון (שיהיה בן 31 באפריל). הוא הגיע להפועל בקיץ ממכבי תל אביב, אך היכולת שהוא מפגין מאכזבת והמספרים שהוא מספק דלים ורחוקים מלהספיק (4.9 נקודות, 3.1 אסיסטים, 1.8 איבודים ב-23.6 דקות), ומבליטים את הירידה בכושרו.

יוגב אוחיון (צילום: ניר קידר)

יוגב אוחיון (צילום: ניר קידר)

אוחיון, כידוע, חתם בקיץ חוזה לשלוש עונות בהפועל, כשלקבוצה יש אפשרות לצאת מהחוזה בסיום כל עונה תמורת פיצוי כספי. אך לצד הקולות שמביעים, כאמור, אכזבה גדולה מהיכולת שלו, ישנם גורמים בהפועל שמעריכים מאוד את תרומתו ורואים בו נכס של ממש.

המאמנים של הפועל העונה – קציקאריס ומאור – נתנו לו קרדיט גדול מאוד, כשהסיבה, לדבריהם, היא שאוחיון הוא שחקן מאוד קבוצתי, שומר מצוין וכזה שמסתדר היטב עם כל השחקנים.

"יוגי הוא היחיד שיכול לשמור על שחקנים זרים בליגה, ביורוקאפ או ביורוליג ולכן הוא זוכה לדקות משחק רבות", מציין גורם בהפועל. "אולי אם היה לנו יותר כוח אש בהתקפה מצד הזרים, זה היה פחות מבליט את היכולת ההתקפית הדלה שלו. בשורה התחתונה, לא בטוח שנוותר עליו כל כך מהר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר