עמנואל טרי, תמיר בלאט (צילומים: ניר קידר)
עמנואל טרי, תמיר בלאט (צילומים: ניר קידר)

דעה | להעלים את הספקות: מול מכבי הפועל יכולה להחזיר את ההרתעה

עמנואל טרי, תמיר בלאט, עידן זלמנסון ואולי גם ג'רמי פארגו צריכים להוכיח ביום שני שהפועל יכולה להסתדר מול הצהובים מתל אביב גם בלי שני הכוכבים שעזבו | טור דעה

פורסם בתאריך: 25.6.20 09:31

הכדורסל שוב איתנו. הליגה חזרה. הפועל ירושלים שבה. הלב של האוהדים חוזר לפעום ולספור את הדקות. איזה כיף. וואלה מתרגש.

יש עננה גדולה מאוד איך תראה הפועל ירושלים של תקופת פוסט הקורונה – האם היא תשחק את אותו כדורסל סוחף ומרגש שהיה פה עד לפני 3 וחצי חודשים, או שמא עזיבתם של 2 מהכוכבים הגדולים העונה בארנה (ג'ייקוב בראון וטיישון תומאס) תשאיר כאן חלל גדול מדי ופערי רמות משמעותיים?


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


את התשובה האמיתית אין מישהו שבאמת יכול לספק. בטח שלא כרגע. אפשר לנתח את הסגל החדש, ולהעלות ספקולציות, אך רק על הפרקט ורק בחודש יולי נקבל את התשובות הנכונות. בראיון לפני החזרה, מאמן הקבוצה עודד קטש פיזר לטעמי חוסר ביטחון, והכוונה היא לא בהכרח להשגת המטרות והתארים, אלא דווקא בחומר השחקנים לאחר עזיבת בראון ותומאס (שהוא מאוד סמך עליהם).

זה מחבר אותי לקטע הבא, איך "משתיקים" את חסרונם של אלו שאינם מבלי שירגישו. עמנואל טרי שנרשם לליגה ויהיה בעצם מחליפו של טיישון בהחלט יכול למלא את החסר. נכון, תומאס הוא מיוחד, ורסטילי, מגוון ועם ידיים כל כך טובות, אך אם טרי יביא איתו את ההתלהבות, הרעננות, האתלטיות האדירה והיכולת שהפגין העונה בשני המשחקים נגד הפועל (עם בנדרימה), אז בחודש אחד של כדורסל עם ביטחון השמים הם הגבול.

בנוסף, במשחק החזרה ביום ראשון השבוע קיבלנו את צמד הגבוהים הישראלים במיטבם, וזה עוד דבר שנחוץ מאוד כדי לעמוד במטרה. נמרוד לוי ועידן זלמנסון נראו כמו שניים שמבינים זאת היטב, הם קלעו בספרות כפולות, נתנו מלחמה, ריבאונדים ומשחק נכון ונטול טעויות. רק שימשיכו כך.


ליאור אליאב (צילום: פרטי)

ליאור אליאב (צילום: פרטי)


ועכשיו למשוואה השנייה, שבה לפחות מבחינתי הנעלם גדול יותר. ג'רמי פארגו הגיע כמחליף הישיר של ג'ייקובן. אין לי צורך להרחיב על מה היה בראון בשביל הפועל ומה הוא נתן לה. אבל מעל הכל היו לו שתי תכונות שפארגו יהיה חייב להביא איתו אם האדומים רוצים דאבל היסטורי: הראשון זה ווינריות – פשוטו כמשמעו, איש של מאני טיים והתקפות תקועות. השני זה הדמות – האיש המרכזי בחדר ההלבשה, זה שמחבר את כולם ושומר אותם כל הזמן בטירוף. את שני אלה פארגו יהיה חייב להביא לידי ביטוי, ולא משנה באיזה כושר הוא נמצא. כמובן שיציבות מתמיר בלאט בניהול המשחקים + נקודות, ייתנו עוד פוש בקו האחורי.

לאחר הניצחון ביום ראשון על ראשון לציון, ברביעי הפועל השיגה ניצחון נוסף על הכתומים במחזור הראשון של "הבית העליון". תחליף מעניין וזריז יותר מסיבוב שלישי, אך בואו נודה על האמת, ללא הרבה משמעות. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי מכבי תסיים ראשונה והפועל במקום השני. אבל זה כן נותן עוד שני מפגשים מעניינים, משחקי הכנה (לגמר-סל כך כולנו מקווים) יוקרתיים מול היריבה מכבי תל אביב. הראשון ביניהם ייערך כבר ביום שני הקרוב (21:00) ביד אליהו. אולם שהאיר השנה פנים לאדומים עד כה (והלוואי שלא בפעם האחרונה). מי שיחזור לשם יהיה אותו ג'רמי פארגו, שיערוך שם ככל הנראה את הבכורה שלו במדים האדומים. יכול להיות שיצר הנקמה של הגארד האמריקאי, יוביל את החבורה מירושלים לניצחון מספר ארבע העונה על הצהובים. ונאמר אמן.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר