אורי אלון, ג'ורדי ברתומאו (צילום: אורן בן-חקון)
אורי אלון, ג'ורדי ברתומאו (צילום: אורן בן-חקון)

הדרך של הפועל ליורוליג עוברת במינכן

הפועל עדיין חולמת על הליגה הטובה באירופה ומקווה שבאיירן מינכן תעשה לה את העבודה. התסריט: זכייה באליפות גרמניה והגעה לגמר היורוקאפ, מה שיפנה כרטיס כניסה למפעל, שאותו האדומים מאמינים שאפשר יהיה לקבל - בטח אם אורי אלון יהפוך לספונסר של היורוליג

פורסם בתאריך: 15.1.18 10:50

החלפת מאמן, שחרור שחקנים, הפסדים מביכים והדחה מבישה מהיורוקאפ כבר בשלב הבתים. ולמרות זאת, בהפועל ממשיכים לחלום על היורוליג, והחלום הזה של אורי אלון, כך מסתבר, עדיין חי.

בעונה הבאה הליגה הטובה באירופה צפויה להתרחב ל-18 קבוצות. מי שכמעט בוודאות תזכה באחד משני הכרטיסים שיתווספו ליורוליג תהיה וילרבאן הצרפתית, שהבעלים שלה הוא הפוינט גארד האדיר טוני פרקר, שמפעיל את כל כובד משקלו בנושא, כשגם מנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומאו מאמין שיש לצרף קבוצה צרפתית.

הכרטיס הנוסף צפוי ללכת לפיינליסטית של גמר היורוקאפ – קרי הקבוצה שתפסיד בגמר. אז איך זה קשור להפועל אתם לבטח תוהים? האדומים בונים על כך שהכרטיס הזה יתפנה דרך אחד מהתסריטים הבאים: שאחת הקבוצות שתעפיל לגמר היורוקאפ תזכה בכרטיס הכניסה ליורוליג דרך הליגה המקומית שלה, כשהאפשרות שנראית הסבירה ביותר היא שבאיירן מינכן החזקה תזכה באליפות גרמניה, דבר שמבטיח השתתפות ביורוליג, ותגיע גם לגמר היורוקאפ, אז יהיה כרטיס פנוי.

אורי אלון (צילום: אורן בן-חקון)

אורי אלון (צילום: אורן בן-חקון)

אפשרות נוספת שנלקחת בחשבון היא שאחת הקבוצות הרוסיות – קאזאן, קובאן או זניט סנט פטרסבורג – יעפילו לגמר היורוקאפ ובנוסף יעפילו לגמר ה-VTB, מה שיפנה גם כן מקום.

אל המקום הזה תנסה הפועל להשתחל למרות הכישלון באירופה, כשביורוליג ישקלו בחיוב לתת לאדומים את הכרטיס, בטח לאור העובדה שאורי אלון מוכן לשמש כאחד הספונסרים של היורוליג.

"זה ממש לא תרחיש בדיוני", טוען גורם בהפועל. "אם יתפנה כרטיס דרך זה שקבוצה כמו באיירן מינכן תזכה באליפות וגם תגיע לגמר היורוקאפ אנחנו נהיה בתמונה. בכל מקרה, אורי אלון לא ישמש כספונסר של היורוליג אם הפועל לא תשתתף במפעל".

עד להתבהרות הנושא יש עוד זמן רב, ובינתיים בהפועל עסוקים בביצה המקומית. בקבוצה שמחו מהגרלת גביע המדינה שזימנה מפגש עם הפועל חולון ולא עם מכבי תל אביב, שתשחק נגד מכבי אשדוד.

חצאי הגמר יתקיימו בעוד כחודש – ב-12.2 ביד אליהו, כשמשחק הגמר יתקיים שלושה ימים לאחר מכן, גם הוא ביד אליהו.

"חולון קבוצה טובה ולא יהיה קל, אבל כבר הצלחנו לנצח אותם השנה", אומר גורם בהפועל. "המטרה כמובן היא להגיע לכל הגמרים שעוד נותרו ולהתמודד על התארים. אם לא נגיע לגמרים ולא נזכה בתארים יהיו שינויים נרחבים בעונה הבאה".

 

הפועל, כאמור, פגשה כבר את חולון וזה קרה לא מזמן – לפני שלושה שבועות, אז ניצחו האדומים בארנה מסל ניצחון של ג'רום דייסון. באותו משחק לא שיחק ריצ'רד האוול שעבר ניתוח במיניסקוס אך צפוי להיות כשיר לחצי הגמר.

גם טרנס קינזי, שסובב את הקרסול במשחק נגד הפועל באר שבע ולא שיחק במשחקים האחרונים, צפוי להיות כשיר לחצי הגמר ובהפועל מציינים כי לא יאיצו בו כדי לתת לו את הזמן להחלים.

"בגלל שאין לנו את אירופה אנחנו יכולים לתת לקינזי לנוח ולהחלים בלי לחץ", מסביר גורם בהפועל ומדגיש כי "אנחנו רוצים שהוא יהיה כשיר לגמרי לחצי הגמר, כי אנחנו צריכים אותו וגם את האוול".

ג'ורדי ברתומאו (צילום: מתוך יוטיוב)

ג'ורדי ברתומאו (צילום: מתוך יוטיוב)

בינתיים, הפציעה של קינזי החזירה לסגל של הפועל את אלן אומיץ' שנרשם למשחקים האחרונים בליגה, אך מיעט לקבל דקות. שני הצדדים היו שמחים להיפרד, אבל שום התקדמות לא נרשמה בשבוע האחרון בנושא.

כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", סוכנו של אומיץ', דויד קארו, התבקש כבר לפני שבועיים למצוא לסנטר קבוצה אחרת, אבל בינתיים הוא נתקל בקשיים מול השחקן, שלא מוכן לקחת כל הצעה.

אומיץ', כך נודע ל"כל העיר", קיבל הצעה מהליגה הסינית אבל סירב והסביר שהוא מעוניין להמשיך ולשחק באירופה עם עדיפות לקבוצה שמשחקת באחד המפעלים הבכירים, כשבשיחות סגורות שהוא מנהל הוא מדגיש כי "אני שווה יורוליג. אני רוצה להוכיח שמקומי שם".

אלן אומיץ', סנטר הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)

אלן אומיץ', סנטר הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)

ההתעקשות הזו מקשה מאוד על סוכנו למצוא קבוצה שתקלוט אותו, מה שמוביל את אנשי הפועל לחשוב גם על האפשרות ש"ייתכן ואומיץ' ישאר עד סוף העונה", לדברי גורם בקבוצה. "בינתיים אנחנו נשתמש בו שצריך ולפי השיקולים של הצוות המקצועי. אין בכלל ויכוח על זה שהוא לא השתלב ולא מספק את הסחורה, אבל אין לנו אפשרות להחתים זרים אחרים כך שגם אם הוא יישאר כזר שישי זה יהווה עבורנו סוג של תעודת ביטוח למקרה של פציעות".

אומיץ', כמעט מיותר לציין, מאוכזב מאוד מהסיטואציה ומהדקות שהוא מקבל. בהפועל מתייחסים לכך וטוענים כי "כשמדובר על כמה דקות בודדות עדיף מבחינתנו לתת אותם לרם אליאספור ולא לאומיץ'. רונלד רוברטס מתאים לנו מאוד וכל עוד הוא סוחב את הדקות, אין בעיה לתת לו לשחק 39-38 דקות, במיוחד שיש לנו משחק אחד בשבוע".

מנגד, בשיחות סגורות אומר אומיץ': "הסיטואציה עם הפועל פחות טובה בשבילי. אני לא רואה דקות, אבל כל עוד אני בקבוצה אני לא אוותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונן

    למה בושה? זכו פעמיים באליפות המדינה ולא קיבלו כרטיס מאחר ואנשי מכבי חתמו ל10 שנים של מכבי ביורוליג לא משנה באיזה מקום יסיימו במדינתם, דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון שברגע שתשחק ביורוליג גם סגל השחקנים יהיה אחר ושמתאים לרמות הגבוהות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר