עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)
עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)

"שלטנו בריבאונד ועצרנו אותם, זה המפתח המנצח"

בהפועל עלו על מסלול הניצחונות - אחרי שהכריעו את נימבורק ביום רביעי אמר עודד קטש: "אנחנו מרוצים מהתוצאות, אבל עדיין מתרכזים בדרך"

פורסם בתאריך: 8.11.18 14:48

תקופה נהדרת עוברת על הפועל ירושלים, שרשמה ביום רביעי בארנה ניצחון שלישי ברציפות. חניכיו של עודד קטש פשוט מפרקים כל קבוצה בדרכם.



הניצחון על נימבורק (88:64) במסגרת הצ'מפיונס ליג ב-24 נקודות הפרש, הוא המשך ליכולת המרשימה שמפגינים האדומים. הקבוצה מביסה את יריבותיה בשלושת המשחקים האחרונים בהפרש ממוצע של 31 נקודות, אפילו בחלומות הכי ורודים של בעלי הפועל אייל חומסקי והמנכ"ל גיא הראל לא חשבו שהקבוצה תיראה נהדר בשלב כל כך מוקדם של העונה, לאחר שאורי אלון העביר להם את הבעלות כשהאחרון אף נכח במשחק לראשונה מאז העונה שעברה.

הפועל ממשיכה להוליך את טבלת בית ג' והיא מקדימה את א.א.ק אתונה עם 9 נק' זהות, כשהאדומים מקדימים את היוונים, בגלל הניצחון באתונה במחזור הראשון.

"כל עוד אנחנו שומרים ועוצרים קבוצות על תוצאה נמוכה, יש לנו הרבה כלים התקפיים", אמר מאמן הפועל עודד קטש במסיבת העיתונאים בסיום המשחק, וכהרגלו נראה מאופק ולא יוצא מגדרו: "המפתח בהגנה, שלטנו בריבאונד ועצרנו אותם, זה המפתח המנצח. אנחנו מרוצים מהתוצאות שלנו כמובן עד עכשיו, אבל אנחנו עדיין מתרכזים בדרך ובמה שאנחנו עושים".

כוכב המשחק היה ללא ספק ג'יימס פלדיין, שבתצוגה יוצאת דופן קלע 35 נקודות, כאשר הוא קלע 9 שלשות באחוזים מדהימים מתוך 12 ניסיונות. "באימונים האחרונים קלעתי נורא לפני המשחק, אבל אני שמח שניצחנו", אמר הגארד המוביל של הפועל שנשאר צנוע ומחמיא לחבריו: "לא הייתי בקבוצה שהתחברה כל כך מהר, אני אוהב את הדרך שבה חדר ההלבשה מתנהל יחד, וזה משפיע לטובה ואני מקווה שימשיך. חשוב שנישאר צנועים".

ביום ראשון הקרוב, 11.11.18, תצא הפועל למשחק חוץ באשדוד (20:00, היכל הקריה) ושלושה ימים לאחר מכן למשחק חוץ קשה מול באמברג הגרמנית (21:00) במסגרת האירופית. "אנחנו צריכים להיות עם רגליים על הקרקע, כי אחרת נחטוף כמו שכבר קרה לנו מול הבלגים ומול גלבוע", אמר ל"ספורט כל העיר" ביום רביעי בלילה גורם בהפועל.

מתחילת השנה דיברו בהפועל על המרקם האנושי שנבנה השנה, בייחוד בהשוואה לזו של העונה שעברה. גם השבוע דיברו במועדון על כך, והדגישו עד כמה השחקנים מחויבים למועדון. לאחר הניצחון בספרד בשבוע שעבר, במסגרת הצ’מפיונס ליג, שלאחריו הגיע ניצחון הליגה המוחץ על נהריה, ציינו שוב אנשים שונים במועדון את בחירת השחקנים הטובה ואת החיבור הנהדר שיש בחדר הלבשה.

“יש פה תלכיד אחר, כולם רואים את זה”, ציין גורם בכיר במועדון בשיחה עם “ספורט כל העיר”. “אנחנו משחקים כדורסל טוב, מחויב ומאוד אטרקטיבי, שכיף לראות. אי אפשר לפספס את זה. בעונה שעברה זה לא היה כך: רק רצינו לסיים את העונה וכך זה נראה. השנה זה פשוט לא כך. גם כשהפסדנו בבלגיה זה היה בגלל שאננות, ומול הגליל שלטנו ובסוף ‘ברח לנו’. לפעמים טוב לקבל סטירות קטנות. אי אפשר שלא לאהוב את מה שרואים השנה מהקבוצה”.

גם המאמן עודד קטש דיבר על השינוי בצד ההגנתי: “שיחקנו נגד קבוצות כמו אנטוורפן וגלבוע, שגררו אותנו לסקור גבוה. שם לא שמרנו כקבוצה. המטרה היא לעלות ולשמור כקבוצה ולא כבודדים. זה נכון לכל קבוצה: הכול מתחיל בהגנה. יש פה שחקנים שמבינים עניין, שמבינים את חשיבות הדרך ולא רק את חשיבות התוצאה”.

שחקן בקבוצה מתאר השבוע את החיבור והלכידות שמציגה הקבוצה השנה: “חדר ההלבשה נהדר. אין מה להגיד, הייתי בלא מעט חדרי הלבשה, וזה נראה טוב. זה המפתח לעונה טובה. החבר’ה מפרגנים אחד לשני על המגרש, אבל זה מתחיל בתלכיד הקבוצתי עוד בחדר הלבשה, ובאווירה החיובית. מעבר לכך, יש פה גם שחקנים טובים בצד המקצועי”.

בקבוצה שמחו לקבל בחזרה את הפאוור פורוורד טיישון תומאס, שכזכור הושעה לשלושה חודשים לאחר שנתפס על שימוש בחומרים אסורים. כבר במשחק הראשון שלו, בספרד מול פואנלברדה, אותת תומאס שהוא הולך להיות בורג חשוב אצל עודד קטש, שרשם אותו גם למשחק הליגה. במשחק מול נהריה הוא קלע 10 נקודות וקלט 9 ריבאונדים, תוך שהוא מוסיף את הממד הפיזי שהיה חסר בצבע, בוודאי במשחקי הליגה שאליהם אמארה סטודמאייר לא נרשם.

“תומאס חכם מאוד במשחק שלו, ויש לו יכולת מסירה טובה מאוד", מתאר גורם בקבוצה. "בשיטת המשחק של עודד זה חשוב, ולכן הוא השתלב די מהר. הוא אמנם לא התאמן עם הקבוצה עד לסיום ההשעיה, אבל העובדה שהיה כאן בירושלים, ראה איך הדברים עובדים, למד את התרגילים והתחבר לחבר’ה בזמן הזה – הכול השפיע לחיוב”.

שחקן נוסף שקיבל מחמאות הוא בר טימור, שנכנס היטב לעונה הזאת. מספר 11 מוכיח לקטש שלפחות בליגה יש לו על מי לסמוך. מול נהריה קלע טימור 14 נק’, ועד כה הוא קולע 9 נק’ בממוצע למשחק, ב-66 אחוז ל-2 נק’ – וכל זה ב-18 דקות בלבד.

אמארה — כוח משמעותי

כשאמארה סטודמאייר חזר לקבוצה, בהפועל לא ידעו למה לצפות. מדויק יותר לומר שחוסר הוודאות נגעה בעיקר ליכולתו: בהפועל ידעו שבצד המנהיגותי ובחדר ההלבשה הוא יתרום, ושנוכחותו היתה חסרה בעונה שעברה, אבל בכל הקשור לצד המקצועי – שם ידעו קצת פחות איזה שחקן יקבלו, אחרי עונה שלמה ללא משחק.

אמארה סטודמאייר (צילום: אורן בן חקון)

אמארה סטודמאייר (צילום: אורן בן חקון)

כבר עכשיו, אחרי משחקים אחדים במדים האדומים, בקבוצה יודעים כי הכוכב האמריקאי משמעותי מאוד גם על הפרקט. כעת הסנטר הוותיק, שמשחק בינתיים רק במסגרת האירופית, מייחל בעיקר לרגע שבו יקבל את הדרכון הישראלי, מה שיאפשר לו לשחק כמקומי ולהפוך ל’נשק שובר שוויון’, כהגדרת אחד מאנשי הקבוצה. “אמארה עובד על האזרחות, וזה לא חדש”, אומר אותו גורם. “הוא מאוד אופטימי בעניין. מקצועית זה יעזור לקבוצה המון, אבל קשה לדעת לאן זה ילך. הכול תלוי במשרד הפנים. אמארה מאמין שיזכה בסופו של דבר עוד העונה באזרחות”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר