וויליאם אגאדה (צילום: דאפי ספונר)
וויליאם אגאדה (צילום: דאפי ספונר)

"אגאדה חוזר לקטמון שחקן טוב יותר, הקבוצה תהנה ממנו העונה"

במחלקת הנוער של מכבי תל אביב משבחים את החלוץ הניגרי הצעיר וויליאם אגאדה, שחוזר לקטמון לאחר שהצהובים לא מימשו את אופציית הרכישה עליו. "הוא שחקן מאוד חכם, מהיר וחזק"

פורסם בתאריך: 7.6.18 11:48

כשמכבי תל אביב החליטה בשבוע שעבר לוותר על אופציית הרכישה שלהם עם החלוץ הניגרי הצעיר וויליאם אגאדה בקטמון קפצו משמחה, שכן אגאדה חוזר אוטומטית לקבוצה ויהיה החלוץ המוביל שלה בעונה הקרובה.



אגאדה (בן 19), חשוב לציין, היה אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בזכייה של קבוצת הנוער של מכבי תל אביב באליפות ליגת העל לנוער עם 14 שערים (בנוסף ל-8 שערים שכבש ב-9 משחקים בנוער של קטמון בתחילת העונה), כשהסיבה היחידה שבגינה ויתרו הצהובים על רכישתו תמורת סכום של 200 אלף דולר הינה החריגה של מכבי תל אביב בחוקי הפייר פליי הפיננסי של אופ"א, מה שמונע מהם להסתער על שוק ההעברות.

קטמון, כאמור, היא המרוויחה הגדולה מכך, כשלדברי חיים בן דוד (בנדה), מאמן קבוצת הנוער של קטמון שקלט בקיץ שעבר את אגאדה, "מדובר בחיזוק משמעותי מאוד עבור הפועל קטמון. כבר במשחק הראשון שלו בנוער של קטמון הוא כבש צמד נגד מכבי הרצליה, ויומיים אחר כך הוא כבש שער נוסף נגד מכבי יבנה. מדובר בכישרון גדול, בסקורר, שימשיך להבקיע ולתרום גם כשהוא ישחק בעונה הבאה בבוגרים. אני חושב שהוא רכש מצוין לקטמון והוא בהחלט יעזור לקבוצה להגשים את המטרות שלה העונה".

גם גיא צרפתי, מאמן קבוצת הנוער של מכבי תל אביב, מלא בשבחים ובמילים חמות על אגאדה. "וויליאם הגיע אלינו מקטמון במחזור התשיעי, כשהיינו במקום השביעי עם 13 נקודות והמפגש שלנו איתו היה בעצם חוויה הדדית. מצד אחד, הוא עזר לקבוצה להשתדרג, מצד שני הוא מאוד התפתח בהבנת המשחק, ובאלמנטים נוספים שהיו חסרים לו, כך שהעסקה היתה WIN-WIN לשני הצדדים. וויליאם שחקן מאוד חכם, מהיר וחזק. הוא יודע לשמור טוב על הכדור, וגם לשתף את החברים שלו בקבוצה. אני חושב שאחד השיפורים הגדולים שהוא עשה השנה, מה שגם יכול לעזור לו גם בבוגרים, זו התנועה הנהדרת לעומק והיכולת לשמור על הכדור. לדעתי קטמון תהנה ממנו מאוד השנה".

וויליאם אגאדה (צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

וויליאם אגאדה (צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

את המעבר למכבי תל אביב עשה אגאדה בגלל רן אליאס, הסקאוט של מחלקת הנוער הצהובה, שראה אותו במספר משחקים בקטמון והבין שמדובר בפוטנציאל גדול. "בתחילת השנה שמעתי שהגיע לקטמון שחקן מוכשר", מספר אליאס ל"ספורט כל העיר". "עקבתי אחריו במספר משחקים והתרשמתי מאוד. המעבר שלו למכבי היה חלק. הוא כבש אצלנו 14 שערים, בישל לפחות עשרה נוספים, ואם מוסיפים לכך את העובדה שבנוער של קטמון הוא כבש 8 שערים, אז מדובר במספרים טובים מאוד לשחקן זר וצעיר, שזו העונה הראשונה שלו בארץ חדשה. בהחלט אפשר לומר שוויליאם עזר מאוד למכבי לזכות באליפות. הוא היה גורם מאוד משמעותי בהתקדמות שלנו במעלה הטבלה. הוא שחקן מאוד קבוצתי, שלא רק ההצלחה שלו מעניינת אותו. כמובן שיש לו עוד מה לשפר, בעיקר ברמה הטכנית והריכוז, כי לצד שערים מדהימים היו לו גם החמצות מסמרות שיער".

אליאס מוסיף ומתייחס גם למעבר הצפוי של אגאדה מקבוצת נוער לקבוצת בוגרים ואומר: "אני סבור שהמעבר לא יהיה לו קל, אבל הוא מסוג השחקנים שאם זה נדבק אצלו, אז קשה מאוד לעצור אותו. הוא שחקן שלא רק מחפש את השער, כשהכדור אצלו, הוא מחפש גם את מי שנמצא לידו וזה מאוד יכול לעזור לו בהתחלה".

וויליאם אגאדה (צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

וויליאם אגאדה (צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

אגאדה צפוי להחליף בקטמון חלוץ ניגרי אחר, ג'ורג' אקפביו שלא ימשיך בקבוצה. אליאס מנתח את ההבדלים בין השניים ומציין כי "וויליאם שחקן שונה מג'ורג' אקפביו. אקפביו הוא יותר דריבליסט, יוצר לעצמו מצבים ומצליח להגיע למצב של אחד על אחד מול השוער, וויליאם לא כזה. הוא מחכה לכדורים והוא צריך שהמשחק יהיה קבוצתי. ועדיין, לטעמי וויליאם שחקן יותר שלם, יותר קבוצתי. הוא הגיע למכבי די שלם והוא עוזב את מכבי שלם עוד יותר. בשורה התחתונה, אגאדה חוזר לקטמון שחקן טוב יותר, הקבוצה בהחלט תהנה ממנו העונה".

וויליאם אגאדה (צילום: דאפי ספונר)

וויליאם אגאדה (צילום: דאפי ספונר)


בינתיים, בקטמון ממשיכים לעבוד על בניית הסגל לעונה הבאה. ל"ספורט כל העיר" נודע כי שני הספונסרים הראשיים של הקבוצה, אנשי העסקים בני סיוון ויוסי ליפקין, נענו לבקשת המנהל המקצועי שי אהרון והסכימו לממן עבור הבלם יוגב לרמן, חלק מהתוספת שיקבל בשכרו בעונה הבאה. מדובר בסכום של 50 אלף שקל, שיתחלק ביניהם שווה בשווה.

בשיחה עם "ספורט כל העיר" מאשר ליפקין את הדברים ואומר: "בשלב הראשון אישרנו לשי אהרון עזרה רק בנושא של לרמן, שהוא לדעתנו השחקן שצריך להיות הבסיס שעליו תיבנה הקבוצה".

בקטמון יודעים לספר כי אהרון חשש מאוד מהצעות מפתות שיופנו לעבר לרמן מקבוצות ליגת העל ועל כן ביקש את עזרתם של סיוון וליפקין. גורם בקטמון: "יוגב קיבל הצעה מכובדת מאוד, שתאפשר לו לסגור לעונה נוספת בקטמון".

שחקן נוסף שהכיוון איתו נראה חיובי הוא אבי מלכה, בלם הפועל אשקלון בעונה שעברה. גורם בקטמון מציין כי "אבי מלכה חזר רק באמצע השבוע מחופשה בחו"ל. הגשנו לו הצעה והוא נוטה לחתום עליה. אם לא יחתום, נמשיך הלאה".

בקטמון יצטרכו ככל הנראה לחפש שוער חדש, וזאת בשל העובדה שברק לוי סגר את כל תנאיו בהפועל רעננה מליגת העל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר