חברת רכבות לפרויקט הקו הכחול עדיין אין – אבל עבודות התשתית (אינפרא 1) להקמתו מתקדמות, גם אם לא בצעדי הענק שבעיריית ירושלים ובצוות תכנית אב לתחבורה, קיוו.
החל ממוצ"ש הקרוב , 3.5, רחוב הנביאים ייסגר לתנועת כלי רכב פרטיים במקטע שבין רחוב ישעיהו לרחוב פינס. המקטע יהיה סגור לרכב הפרטי עד ליום חמישי, 8.5. הסיבה – השלמת שדרוג רחוב הנביאים והכנתו לקראת העבודות המשמעותיות להקמת התשתית של הקו הכחול בחודשים הקרובים – עבודות שכוללות, כפי שפורסם ב"כל העיר", גם את סגירת רחוב המלך ג'ורג' לתנועה.
על פי עיריית ירושלים וצוות תכנית אב לתחבורה, כך יתנהלו העבודות:
– העבודות יתבצעו במהלך שעות היום והלילה והתנועה תוכוון ע"י פקחים.
– בכל עת יישמר מעבר בטוח להולכי רגל.
– מומלץ להימנע מהגעה ברכב פרטי לאזור העבודות.
– התחבורה הציבורית תפעל כסדרה ותעבור, בהכוונת פקחים, למעט בליל ראשון, 4.5.24, אז ייסגר רחוב הנביאים באופן מלא לשני כיווני הנסיעה, החל מהשעה 21:00 ועד גמר השירות. בליל הסגירה, קווי האוטובוסים יוסטו לרחוב המלך ג'ורג' או רחוב עליאש.
מידע מפורט על השינויים בתחבורה הציבורית בליל ראשון – כאן בתמונה למטה.

מפת העבודות ומסלולי האוטובוסים החלופיים
לפרטים נוספים ניתן לפנות למוקד 106 של עיריית ירושלים.
הקו הכחול, כפי שכבר פורסם, הוא הארוך ביותר בירושלים – כ-31 ק"מ אשר מחברים בין גילה ותלפיות בדרום העיר לרמת אשכול ורמות בצפון ירושלים. הקו כולל 53 תחנות בסך הכל. המורכבות הגדולה היא העבודה שהקו עובר במע"ר החרדי ואף צפוי להיות בחלקו תת קרקעי (מקטע באורך 2 ק"מ מרחוב יפו ועד סנהדריה עם 3 תחנות). בנוסף, בשל הסמיכות לשכונות החרדיות – צפויה התנגדות של גורמים קיצונים מקרב המגזר החרדי, כפי שקורה בשנים האחרונות עם הקו הירוק בבר אילן.
הקו הכחול אמור היה להתחיל בנסיעה חלקית בסוף שנת 2028 – אך עיכובים רבים במכרז הובילו לדחיית הפתיחה המיועדת לשנת 2030, אולם גם תאריך זה כנראה שלא יקרה, לאחר שהזכיין הנבחר להפעלתו – החברות דניה סיבוס ודן הישראליות – נתקלו בקשיים רבים בגיוס חברת רכבות בינלאומית שתיקח חלק בפרויקט. במקור, חברו דן ודניה סיבוס לחברת COMSA הספרדית, אולם בתחילת המלחמה ביטלו הספרדים את השותפות על רקע המלחמה. החברה השנייה שנבחרה – חברה פולנית – הסירה אף היא את שמה מהפרויקט בשל עיכובים רבים שנרשמו.
כפי שפורסם בתקשורת, גם הניסיון הנוסף של דן ודניה סיבוס – חברת CRRC הסינית – ירד בשלב זה מהפרק בשל מה שנראה כמו עניינים פוליטיים בינלאומיים (מלחמת הסחר של ארצות הברית ברשות דונלד טראמפ כנגד הסינים), וממש באחרונה נחתם הסכם הזיכיון הסופי בין המדינה לבין דן ודניה סיבוס – כשהוא לא כולל חברת רכבות בינלאומית שתיקח חלק בפרויקט.
העיכובים הללו צפויים לעכב את פתיחת הקו הכחול, וכרגע לא ניתן להאמין לשום תאריך יעד – בוודאי לא לפני שהחלו באופן רשמי עבודות הקו הכחול בתוואי המרכזי – פייר קניג-עמק רפאים-קרן היסוד-ג'ורג' – שמעוכבת לפי שעה בשל ענייני תקציב מול המשטרה.
דוד
ממש מקווה שהכוונה בשדרוג רחוב הנביאים היא גם להרחבת המדרכות. הנביאים אחד הרחובות הכי יפים בארץ אבל לא כיף ללכת לשם כי המדרכה ממש צרה.
שרון
רק בעיר מטומטמט מעלים את הרכבת עליות ואחרי זה מורידים אותו בחזרה במקום לחפור מנהרות אבל אם אפשר לסגור את הכביש לשבוע בשביל לגמור את העבודה למה לא לסגור אותו לשלושה ארבעה חודשים ואחרי זה להגיד שלא הספקנו וככה למשוך חצי שנה השנה היינו בסרט הזה הגיע הזמן לעשות סוף לעירייה ולרכבת המטומטמת שלא מספקת כלום חיבור של שתי מסילות ואיקס לא צריך לקחת יותר משבוע ימים
אלעד
לצמצם את מספר התושבים בעיר הבירה לחצי מיליון בלבד
תושבים סובלים
כולם סובלים אבל העבודות נימשכים
כאשר אין כרונות וכלום לא סגור
עריכת חלם