סרטים תחת כיפת השמיים – בבית אבי חי

בין הסרטים: "הלהקה האחרונה בלבנון", "סופת חול", "ישמח חתני"

פורסם בתאריך: 10.8.17 13:03

מאת: מחלקת פרויקטים "כל העיר" (תוכן מקודם)

מיטב סרטי הקולנוע הישראלים שנעשו בארץ בשנתיים האחרונות יוקרנו הקיץ בחצר בית אבי חי, תחת כיפת השמיים, בליווי דיון ושיחה עם מבקרי קולנוע, חוקרים ויוצרים.

במפגש הקרוב (יום חמישי, 17/8) יוקרן הסרט "הלהקה האחרונה בלבנון", בבימוים של בן בכר ואיציק קריחלי. זהו סרט קומדיה ישראלי שמספר על שלושה חברים בלהקה צבאית שמתעוררים בוקר אחד ומגלים שצה"ל עזב את לבנון והשאיר אותם מאחור. את ההקרנה ילווה העיתונאי ומחבר הספר "דלעת: מוצב אחד בלבנון", מתי פרידמן. הוא ידבר על מה באמת קרה ביום שבו צה"ל יצא מלבנון.

הקרנה נוספת תתקיים ביום חמישי ה- 31/8 שבה יוצג הסרט המצוין "סופת חול". זהו סרט דרמה ישראלי משנת 2016 בבימויה של עילית זקצר, שזכה במספר פרסים ונבחר לייצג את ישראל בתחרות על פרס אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. הסרט מספר על משפחה בדואית המתקשה להתמודד עם רעיונות הקידמה ופמניזם המתנגש עם המסורת הדתית והשבטית. את הרצאת הפתיחה לערב זה תקיים החוקרת אמאל אל-נסארה שתשוחח פוליגמיה בחברה הבדואית.

סופת חול (צילום שי גולדמן)

סופת חול (צילום שי גולדמן)

במפגש האחרון (יום חמישי, 14/9) יוקרן הסרט "ישמח חתני", ובסופו ידברו מרים בניון גולן ותהילה פרידמן נחלון על עזרת הנשים "בלי מחיצה". הסרט, בבימויו של אמיל בן שמעון על פי תסריטה של שלומית נחמה, נקרא על שם פיוט מקובל בקרב יהודי קהילות המזרח, שמלווה חתונות ועליות לתורה. הוא מספר על קהילת מוסאיוף השלווה שמתאספת לחגוג בר מצווה בבית הכנסת הקהילתי. החגיגה מופרעת בשל התמוטטות עזרת הנשים הגורמת לפציעתם של כמה מחברי הקהילה ומביאה לתרדמתה של אשת רב בית הכנסת. הקהילה מתקשה להתאושש מהאסון הקשה שפקד אותה וההתרחשויות מביאות לסכסוך מתמשך בין הגברים לנשים ואף בין הנשים לבין עצמן.

כל הקרנות הסרטים יתקיימו בשעה 20:00.

מחיר כרטיס: 20 ₪ כולל פופקורן והרצאת הפתיחה.

 

פרטים נוספים ורכישת כרטיסים באתר בית אבי חי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר