(איור: איראן זה כאן_Xerxer, Ars Luminis)
(איור: איראן זה כאן_Xerxer, Ars Luminis)

קריאת מגילה בבית אבי חי: בואו לקרוא את מגילת אסתר בראייה איראנית מודרנית

בית אבי חי מזמין אתכם לאירוע יחיד מסוגו, בו תקראו יחד עם ד"ר תמר עילם גינדין, קריאה מחודשת במגילת אסתר על איראן של היום

פורסם בתאריך: 5.3.19 09:31

מאת: דשה אברמנקו (תוכן מקודם)

כבוד חג הפורים שיתקיים החודש, בית אבי חי מקיים שלל פעילויות מהנות והרצאות מרתקות בנושאי החג. אחד מהאירועים המעניינים ביותר הוא הרצאתה של ד"ר תמר עילם גינדין, בלשנית וחוקרת איראן, אשר תיקח אתכם למסע בילוש והיכרות עם איראן של היום דרך האירועים, המקומות והדמויות במגילת אסתר.

ד"ר תמר עילם גינדין היא בלשנית המתמחה בפרסית ובאיראן הקדומה והמודרנית. כבר בגיל 14 החלה להתעניין עילם – גינדין בפרסית ובתולדות איראן בעקבות התיידדות עם עולה חדשה מאיראן. היא למדה פרסית עתיקה באוניברסיטה העברית במסלול ישיר לדוקטורט ולימדה את השפה באוניברסיטה העברית, באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת חיפה. כיום, היא משתתפת במחקרים רבים העוסקים באיראן ובין היתר משמשת כחברת סגל בכיר במרכז שלם.

בנוסף, עילם גינדין מרצה מעל גבי במות שונות ובאמצעי התקשורת השונים בנושאי השפה הפרסית, ההיסטוריה והאקטואליה של איראן וזיקתן ליהדות ולמדינת ישראל. היא מתמחה בניתוח מגילת אסתר לאור ההיסטוריה והשפה הפרסית ומתחזקת בלוג פעיל בשם "עברית וחיות אחרות" אשר מתעדכן מעת לעת.

הרצאתה המרתקת בבית אבי חי תתקיים ביום ראשון ה- 10.03.2019, ובה תתקיים קריאה מחודשת במגילת אסתר מזווית ייחודית ומרתקת. מה יודעים האיראנים של היום על אחשוורוש ומה יחסם לסיפור המגילה? אם נכתוב בווייז "שושן" – לאן נגיע?; איפה נמצא היום את מרדכי, אסתר ואחשוורוש?; מה קרה למעמד האישה מאז? ומה היחס לזרים כיום?; האם חלק מהמילים הפרסיות במגילת אסתר עדיין נמצאות בשימוש באיראן המודרנית של היום? – על כל השאלות המרתקות הללו ועוד, תענה ד"ר תמר עילם גינדין במפגש בבית אבי חי. כעת, לקראת חג פורים הקרב ובא, זוהי הזדמנות ללמוד את סיפורה המרתק של מגילת אסתר מזווית ראייה מחודשת ומפי חוקרת אשר עוסקת בתחום זה במשך שנים רבות.

 

יום ראשון 10.3.19 בשעה 20:30 | מחיר: 20 ₪

לרכישת כרטיסים: https://www.bac.org.il/calendar

טלפון: 02-6215300

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר