ד"ר אורית קמיר (צילום: יניב גולן)
ד"ר אורית קמיר (צילום: יניב גולן)

לימוד מדרשי בבית אבי חי – סוגים של כבוד ביהדות ובכלל

בית אבי חי מזמין אתכם ללימוד בית-מדרשי, והפעם – ד"ר ארית קמיר תדבר על סוגים של כבוד ביהדות

פורסם בתאריך: 13.3.19 20:56

מאת: דשה אברמנקו (תוכן שיווקי)

הגיע הזמן שתקדישו זמן גם לעצמכם ותגיעו ללימוד בית – מדרשי בבית אבי חי. במפגשים אלו, לומדים טקסטים מארון הספרים היהודי, בכל פעם עם מרצה מרתק שונה, מומחה בתחומו. הפעם, יועברו שני מפגשים מעניינים במיוחד  על ידי ד"ר אורית קמיר, אשר יעסקו בסוגיית הכבוד ביהדות וכפי שהיא באה לידי ביטוי בטקסטים השונים.

בהרצאות יתקיים דיון לגבי סוגים של כבוד, מקורותיהם, התפתחותם, נביעתם זה מזה ויחסי הגומלין ביניהם. המפגש הראשון יעסוק בהילת הכבוד: כבוד האדם כצלם אלוהים, שהתפתחה ביהדות ובנצרות במאה הראשונה לספירה כאלטרנטיבה מהפכנית. המפגש השני יתמקד בהתפתחותה של הילת הכבוד לכבוד הסגולי  בעת החדשה, ובעיקר אחרי מלחמת העולם השנייה.

ד"ר אורית קמיר היא מרצה למשפט, חברה ותרבות, ועומדת בראש המרכז הישראלי לכבוד האדם. המרכז הוקם במטרה ליזום, לפתח, לקדם ולהוביל תהליכים חברתיים וארגוניים, המטמיעים את ערך כבוד האדם ונורמות התנהגות הנגזרות ממנו, בחברה הישראלית על כל רבדיה השונים, כמו גם בארגונים ציבוריים ופרטיים. מטרת התכניות המופעלות על ידי המרכז לסייע לארגון ולחברים בו להבין את התשתית הערכית העומדת בבסיס מערכות היחסים ולפעול לשיפור נורמות ההתנהגות הנגזרות מהן. התכניות אותן מפעיל המרכז מכוונות לצמצום התנהגויות אגרסיביות, למניעת החרפה ביחסים בין – אישיים ולהשתתתם על סובלנות וקבלה הדדית, תוך שמירה על ערכי כבוד האדם בחברה ככלל ובארגון בפרט.

ד"ר אורית קמיר סיימה לימודי תואר ראשון במשפטים באוניברסיטה העברית, התמחתה בבית המשפט העליון וקיבלה רישיון עריכת דין. היא המשיכה לתואר שני במדעי הרוח ולאחר מכן המשיכה ללימודי דוקטורט במשפט ספרות מנקודת מבט פמיניסטית. במסגרת מחקריה עסקה בנושאים מגוונים כמו נשים במשפט בחברה ובתרבות ובמיוחד בישראל, בכבוד האדם במשפט ובמשפט וקולנוע. בין ספריה תוכלו למצוא את "פמניזם, זכויות ומשפט", "שאלה של כבוד: ישראליות וכבוד האדם", "נראות אשמות: נשים במשפט ובקולנוע", "

 

יום רביעי | כ' באדר ב' | 27.3 | בשעה 20:00 – מפגש א'

יום רביעי | כ"ז באדר ב' | 3.4 | בשעה 20:00 – מפגש ב'

רכישת כרטיסים עבור אירוע זה בטלפון בלבד: 02-6215300

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר