בית אבי חי, תרצה אתר, נורית גלרון (צילומים: אוריה תדמור, דויד אולמר, אוהד רומנו)
בית אבי חי, תרצה אתר, נורית גלרון (צילומים: אוריה תדמור, דויד אולמר, אוהד רומנו)

בית אבי חי: פסטיבל חדש לספרות ושירה

ביום ראשון תחל בבית אבי חי מסורת חדשה - פסטיבל "עונת הספרות", שצפוי להתקיים פעמיים בשנה

פורסם בתאריך: 8.3.18 12:35

מאת: דפנה יעקובוס רנצר

ביום ראשון יפתח בבית אבי חי פסטיבל "עונת הספרות", פסטיבל חדש של אירועי תרבות רב תחומיים שנארגים סביב ספרות ושירה מקומית. הפסטיבל, שימשך עד ליום חמישי, מתוכנן להפוך למסורת דו שנתית באביב ובסתיו, ויחגוג יצירות של משוררים וסופרים ישראליים ברצף של אירועים אינטימיים ועד אירועי חוצות. הפסטיבל מבקש לשים זרקור על הספרות והשירה העברית העכשווית בפני עצמן, באמצעות החיבור שלהן לתחומי אמנות ותרבות נוספים.

תוכן הפסטיבל ינוע בין מחווה ליוצרים ותיקים שפועלים בינינו, בין זרקור על יצירתם של כותבים צעירים ובולטים ובין מחוות ליצירות מופת. הפסטיבל יכלול חיבורים מוזיקליים לצד התמקדות בסוגות שונות דוגמת אמנות הספוקן-וורד. הוא ישלב מוזיקה, קולנוע, מחול, סדנאות, הקרנות וספרות ילדים, בלמעלה מעשרים אירועים.

עמיחי חסון, המנהל האמנותי של "עונת הספרות" מסביר כי "הבמות להצגת ספרות ושירה עברית הולכות ומצטמצמות. אנו מבקשים להזכיר דרך הפסטיבל הזה שספרות היא חלק מרכזי ומשמעותי מחומרי הגלם של התרבות העברית והיהודית לדורותיה. ספרות עברית נהדרת ממשיכה להכתיב את דרכה בארץ, למרות צמצום הפלטפורמות להצגתן, ואנו מאמינים שיש קהל שמבקש לפגוש את הספרות ואת השפה לא רק דרך הספרים אלא גם במציאות: בדרך המוזיקה, התיאטרון, המחול והקולנוע".

תרצה אתר (צילום: דויד אולמר)

תרצה אתר (צילום: דויד אולמר)

חסון מוסיף כי "בארץ קיימים לא מעט פסטיבלים המוקדשים לספרות עם הפנים ליצירה בינלאומית, לכתבי עת שונים, אבל אין ולו פסטיבל אחד המוקדש לספרות ולשירה המקומית. בחרנו לייצר את הפלטפורמה הזו כדי להמשיך להנכיח את מקומה של המילה הכתובה בארץ".

הפסטיבל יחל, כאמור, ביום ראשון עם מופע מחווה לסשה ארגוב, שבו רונה קינן ודורי מנור יערכו ערב מיוחד של "ציפורי לב מתפייטות". במופע ייקחו חלק גם מתי כספי, רוני קינן אילנה אליה וקובי מידן. באותו היום יתקיימו שני אירועים נוספים: שיחה עם הסופרת גיל הראבן ולאחר מכן מחווה לשירי תרצה אתר.

בין האירועים ביום שני תתקיים שיחה של בלהה בן אליהו עם פרופ' יגאל שוורץ, חוקרו הבולט של אהרון אפלפלד, שגם ערך את מרבית ספריו, על מבטו הקרוב בסופר היהודי הגדול שנפטר לאחרונה. לאחר השיחה יוקרן הסרט התיעודי "השולחן של אפלפלד".

נורית גלרון (צילום: אוהד רומנו)

נורית גלרון (צילום: אוהד רומנו)

ביום שלישי יתקיימו אירועים שונים בהם ערב רב-תחומי בעקבות ספרו של דויד גרוסמן "שתהיי לי הסכין". במסגרת הערב קוראים יתמודדו ביצירה עם מה שהספר חולל בהם באמצעות מחול, מוזיקה, תיאטרון, שירה ומילים .בערב ישתתפו ערן צור, רחל פרץ, יהודה גזבר, סנונית ברבן, גיל קרר, עדי לב, אלי שונפלד, האחיות ג'משיד, נטע וינר ועינב ג'קסון כהן.

באותו הערב יתקיים גם מפגש בין המשורר רועי חסן והמוזיקאי אסף אמדורסקי שיקראו וישירו זה משיריו של זה במפגש של זעם ואהבה, מילים פוצעות, צלילים מרפאים ויצירה שמפארת את השונה ואת המשותף.

בין האירועים ברביעי יתקיים מפגש בין בלהה בן-אליהו והסופרת צרויה שלו על שמחה וכאב, מעברים ושינויים, אהבה ומשפחה. את הערב תלווה מוזיקלית נורית גלרון.

בין אירועי יום חמישי תהיה סדנה בעקבות התערוכה "האסתטיקה של הקרוב", המציגה את יצירותיו של הצייר לאוניד בלקלב. סיור משותף בתערוכה וסדנאות בעקבות העבודות.

 

 

מאוחר יותר יתקיים ערב מיוחד בנושא ספוקן וורד שיבדוק מה מרוויחה ומה מאבדת השירה במעבר מן הדף למיקרופון, ממפגש אינטימי להתרחשות פומבית. בהשתתפות שמעון אדף, סיון בסקין, יואב טלמור, דנה ידלין, צביה מרגליות, טל ניצן, דניאלה ספקטור ורואי רביצקי.

בית אביחי (צילום: אוריה תדמור)

בית אביחי (צילום: אוריה תדמור)

מחירי הכניסה לאירועים ינועו בין 15 ל-60 ש"ח, וחלקם יכללו גם שתיה חמה כחלק ממחיר הכניסה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר