נטע אלקיים (צילום: עמית חי)
נטע אלקיים (צילום: עמית חי)

עושים שבת בבית אבי חי: שירה משותפת וחפלת מימונה

במסגרת סדרת האירועים "שבת בבית" ייערך בערב שישי הקרוב, 23.3, אירוע שירה משותפת עם הזמרת נטע אלקיים, שיכלול גם חידונים, דיונים, כיבוד ואלכוהול; במוצ"ש - חפלת מימונה עם הזמר שמעון בוסקילה

פורסם בתאריך: 19.3.18 19:18

מאת: דפנה יעקובוס רנצר

בשישי ובשבת, תתקיים בבית אבי חי חפלת מימונה ופסח, שתיערך במסגרת סדרת האירועים "שבת בבית".

חלקו הראשון של האירוע יתקיים בשישי בערב עם הזמרת נטע אלקיים וחברת הכנסת מטעם סיעת יש עתיד עו"ד פנינה תמנו שיטה, יחד עם הזמר והפייטן חכם דוד מנחם. סביב שולחן סעודה ארוך יישבו קהל ואמנים גם יחד, לשירה משותפת, קריאה בטקסטים, חידונים ודיונים, כיבוד ואלכוהול.

הכניסה בערב שישי, כמו קודמו והבאים אחריו בסדרת "שבת בבית" הינה ללא עלות על בסיס מקום פנוי, בהרשמה מראש באתר. האירוע יחל בשעה 22:00 בערב. חלקו השני של האירוע יתקיים למחרת, ליל מוצאי שבת, בחפלת מימונה עם שמעון בוסקילה, שישתף וישיר מזיכרונות המימונה והשבת הפרטית שלו. הכניסה במוצאי שבת תהיה בעלות של 60 שקל (או 30 לסטודנטים), והמופע יחל בשעה 21:00.

שמעון בוסקילה (צילום: ליאת אלדר)

שמעון בוסקילה (צילום: ליאת אלדר)

בבית אבי חי מסבירים כי הם מצטרפים לבודדים שקיבלו את ההחלטה על פתיחת השערים בירושלים בערב שבת, ומציע אירועים פלורליסטים המיועדים למגוון הקהלים הקיים במדינה, באירועים שבמהותם שומרים על השבת ואינם מחללים אותה: ללא שימוש בחשמל או הגברה וללא חילופי כספים. המהות: יצירת מקום מפגש לקהל יעד רחב מכל המגזרים- חילוני מסורתי או דתי- המתעניינים במפגשים איכותיים, מוזיקליים, פיוטיים, סעודות משותפות והפקות מקוריות, לאחר ארוחת השישי ולאחר צאת השבת. בבית אבי חי מסבירים כי בהמשך, עם בוא האביב ופתיחת החצר – יתקיימו אירועי חוצות במהלך שבת בבוקר לכל המשפחה ואירועים מוזיקליים בשבת בערב. כל אירוע בסדרה עומד בסימן החג המשיק אליו, והתכנים בהתאמה – ברוח החג, ובאווירת שבת חגיגית.

"בשנים האחרונות אנחנו מקבלים בקשות רבות להרחבת התוכניות התרבותיות של בית אבי חי גם לשבתות. אנחנו שמחים להציע תוכנית שבת קבועה שתתקיים מדי חודש ותספק תוכן ייחודי ומקורי שאנו מרגישים שחסר בנוף השבת הישראלית", אומר דייויד רוזנסון, מנכ"ל בית אבי חי, "אין לנו יומרות להחליף את בית הכנסת או לחלן את היום הקדוש. חניון בית אבי חי יהיה סגור, והפעילויות יאפשרו גם לשומרי ההלכה לקחת בהן חלק. אנחנו מבקשים לאפשר לקהל רחב ומגוון להשתתף וליהנות מעושר התרבות היהודית- ישראלית בעונג שבת ייחודי בבית אבי חי".

בית אבי חי (צילום: שי גטסוף)

בית אבי חי (צילום: שי גטסוף)

רוזנסון מוסיף כי "אנחנו מקווים  שמצאנו דרך שבה נוכל לשלב בין כל העולמות ולתת מענה לציבורים מכל המגזרים.  בעוד שחלק מתוכניות השבת החדשות עבור קהל רחב מבקשות להתעמת או להחליף את האפשרויות המסורתיות, בית אבי חי מבקש לייצר פלטפורמה לתוכניות ואירועי שבת המיועדות להפגיש בין המשתתפים השונים סביב חוויה  ייחודית, הרואה בשבת כמוקד מחבר ולא מפריד.  בזמן הקרוב יתמקדו התכניות שלנו בקהל הצעירים והסטודנטים שמחפש מגוון תרבותי בשישי בערב בעיר בה ההיצע התרבותי מוגבל, ואנו מתעתדים  לפתוח תכניות נוספות עבור ילדים ומשפחות בהמשך השנה, גם במהלך יום השבת עצמו".

האירוע הבא של סדרת "שבת בבית" מתוכנן באפריל, אז תתקיים קבלת שבת בחצר בשישי בצהריים עם שי צברי ומארק אליהו עם הרבנית הדסה פרומן לקבלת שבת מיוחדת לכבוד ל"ג בעומר. המופע יכלול ניגונים וטקסטים על אורות, אש וזוהר. באירוע יתארחו גם פרץ אליהו וליאת ציון.

במסגרת "שבת בבית" התקיימו כבר מספר אירועים: אירוע שישי-שבת מיוחד בפורים, בו התארחו בשישי בערב אלישבע מזי"א והזמר חנן בן ארי. האירוע בשבת כלל את ג'קי לוי וחברי קלבת שבת ואת המוזיקאי דניאל זמיר. אירוע נוסף התקיים בט"ו בשבט וכלל את החכם דוד מנחם, דב אלבוים ונטע אלקיים. הטיש החגיגי עסק בטבע, בהתחדשות האדם ובמה שביניהם. מפגש נוסף כלל את פרץ ומארק אליהו ותמר אלעד-אפלבום.

האירוע מכבד שבת ופתוח לכולם.

הרשמה לאירוע באתר בית אבי חי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר