פבלובה (צילום: יח"צ)
פבלובה (צילום: יח"צ)

"אוכל לנשמה": מפגש חגיגי של אוכל וטקסט לכבוד חג פסח

בית אבי חי קיים סדנה קולינרית בהנחיית אפרת ליכטנשטט ופרופסור אביגדור שנאן

פורסם בתאריך: 22.3.18 12:04

מאת: מחלקה מסחרית (תוכן מקודם)

חגי ישראל נחגגים בדרכים וצורות שונות, אולם מרביתנו מסכימים כי המאפיין הבולט והעיקרי שתופס את מרכז תשומת הלב במרבית החגים הינו האוכל, העדתי והמסורתי, ובכמויות גדולות. אין ספק כי מתוך כל החגים היהודיים חג הפסח בולט בכל הקשור לאירוח ולזלילה שמתחילים בליל הסדר – ארוחה שלעיתים נמשכת שעות ארוכות – ונמשכים כמעט ללא הפסקה עד לחג השני, ולעיתים גם אף לאחריו, במימונה.

לכבוד חג הפסח התקיים במוסד התרבות הירושלמי, בית אבי חי, מפגש בשם "אוכל לנשמה" שעסק בלימוד המקורות היהודיים הקשורים למאכלי ליל הסדר, לקריאת ההגדה המסורתית ולסוגיות הקולינריות שמאפיינות את החג.

את הדיון בטקסט של ההגדה הוביל פרופ' אביגדור שנאן ששוחח על ליל הסדר ועל משמעות האוכל בהגדת הפסח, כל זאת כולל סימני החג והמצות ועל שתיית ארבע כוסות היין. לצידו הנחתה בעלת הבלוג "אז מה את עושה כל היום"?, צלמת האוכל וכותבת מדור האוכל של "מקור ראשון" אפרת ליכטנשטט שקיימה סדנת קינוחי פבלובה חגיגית. הסדנה החלה בשלב הכנת החומרים הבסיסיים, משם המשיך לדקורציה של הבאת הקינוח לרמה ייצוגית ואסתטית וכלה, כמובן, בטעימות.

אפרת ליכטנשטט דיברה בסדנה בין היתר, על הקשיים שמוסיף לנו חג הפסח בכל הקשור להכנת האוכל, הערך התזונתי שלו וכיצד ניתן להתגבר על מכשולים אלו ולהכין אוכל מוקפד, ייצוגי והכי חשוב, גם טעים.

בית אבי חי, מקיים מגוון רחב של פעילות בתחומים מגוונים של אומנות, כגון אמנות פלסטית, קולנוע, תיאטרון, יהדות ומורשת ועוד, במנעד רחב של אירועים כדוגמת הצגות, הרצאות, תערוכות ועוד. חלק ניכר מהמיזמים של מוסד התרבות מתקיימים ברשת וזמינים מכל מקום ובכל זמן לקהל הרחב ושוחר התרבות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר