קולולם עם ניצולי שואה ובני משפחותיהם בבית אבי חי (צילום: אמיר אברישצמי)
קולולם עם ניצולי שואה ובני משפחותיהם בבית אבי חי (צילום: אמיר אברישצמי)

"קולולם זוכרים": שירת המונים בהשתתפות מאות ניצולי שואה ובני משפחותיהם

אירוע שירת המונים בהשתתפות מאות ניצולי שואה ובני משפחותיהם התקיים ביוזמת בית אבי חי, והקליפ הערוך של השיר עולה לרשת בימים אלה, לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה

פורסם בתאריך: 8.4.18 14:21

מאת: מחלקה מסחרית (תוכן מקודם)

בית אבי חי, מיזם קולולם ועמותת זיכרון בסלון קיימו לאחרונה את אחד מאירועי השירה ההמונית המרגשים והייחודים ביותר שהתקיימו בארץ- "קולולם זוכרים", שמו.

באירוע בבית אבי חי, השתתפו כ- 600 ניצולי שואה ובני משפחותיהם – בני הדור השני, השלישי ואפילו הרביעי – והם שרו בו את אחד השירים העבריים המסמלים במיוחד את החיים, השמחה והתקווה של מי ששרדו את השואה: השיר "חי" של עופרה חזה.

ואכן, במהלך האירוע אחזה התרגשות רבה בקרב כל מי שלקחו חלק בפרויקט. רבים מהמשתתפים המבוגרים ניצלו את האירוע כדי לספר את סיפור חייהם למשתתפים אחרים שכלל לא הכירו וכן נוצרו מפגשים מעניינים ומרגשים בין הילדים והנכדים של ניצולי השואה שהגיעו מכל רחבי הארץ להשתתף בשירה.

 

קולולם בבית אבי חי (צילום: אמיר אברישצמי)

קולולם בבית אבי חי (צילום: אמיר אברישצמי)

השיר "חי" נכתב ע"י אהוד מנור (והולחן ע"י אבי טולדאנו) במיוחד לאירוויזיון של שנת 1983 שהתקיים במינכן שבגרמניה. מנור סיפר שהוא כתב את השיר כהמנון של ניצחון והתרסה של העם היהודי כנגד מי שניסו להשמידו. ואכן, מילות השיר מבהירות כי העם היהודי עודנו חי וממשיך לחיות – "זה השיר שסבא שר אתמול לאבא והיום אני".

הקליפ של השיר יעלה לרשתות החברתיות כמה ימים לפני ערב יום השואה שיצויין ביום רביעי ה –  11/4.

לדברי ד"ר דיוויד רוזנסון, מנהל בית אבי חי, מדובר בפרויקט ייחודי בכל הקשור לציון ושימור זיכרון יום השואה. "בדרך זו של שירה משותפת המלכדת את הניצולים עם דורות ההמשך, אנו מביאים לידי ביטוי את ניצחון הרוח ואת ההשראה שמעוררים בנו האנשים שעברו את הנורא מכל. בחרנו שיר שמסמל תקווה, שמחה, נטיעת שורשים והצהרה של בחירה בחיים", אומר ד"ר רוזנסון.

עוד על מיזם קולולם בבית אבי חי, עם השיר "לשיר איתך"

לאתר בית אבי חי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר