בלהה בן אילהו בבית אבי חי (צילום: פרטי)
בלהה בן אילהו בבית אבי חי (צילום: פרטי)

למה סגרה הכלה את הדלת? על פרידות ופגישות בספרות העברית בבית אבי חי:

שלושה אירועים מרתקים בבית אבי חי עם המרצה בלהה בן אליהו: "המפגשים יעסקו בדרמה האנושית של האינטימיות- האהבה, התשוקה וההדדיות".

פורסם בתאריך: 22.4.18 15:40

מאת: דשה אברמנקו (תוכן מקודם)

בלהה בן-אליהו היא מרצה לספרות במכון כרם שבמכללת דוד ילין ובמכללת אפרתה וכן במעגלי לימוד מגוונים ברחבי הארץ. עוסקת בספרות עברית בת זמננו, ביצירתו של ש"י עגנון וכן בקשר בין הספרות העברית של ההווה לבין מקורותיה הקדומים.

בן-אליהו תעביר סדרה של שלושה אירועים מרתקים ויוצאי דופן בבית אבי חי, אשר יעסקו בפרידות ופגישות בספרות העברית. במהלך המפגשים ינותחו קטעים מיצירות מופת של הסופרים הגדולים ביותר שידעה ארצנו.

במה עוסקת סדרת האירועים שלך?

"שלושת האירועים יעסקו בדרמה האנושית של האינטימיות – האהבה התשוקה והידידות. קשרים אנושיים ייבחנו במפגשים האלה באמצעות קריאת יצירות מן הספרות העברית שמתמקדות ברגעי מעבר: פגישות, פרידות, נישואין וגירושים. סיפורם הרוטט של הדוד והרעייה משיר השירים יישזר בכל המפגשים ויתגלה כיצירת יסוד של התרבות היהודית השבה ונשזרת בגלוי ובמרומז בכל היצירות בהן נקרא, ומשמשת לעיצוב המתח שבין קירבה למרחק ביחסים האנושיים".

האירוע שיפתח את סדרת האירועים יתקיים ב- 24.4. מה מצפה לאורחים במפגש זה?

"במרכז המפגש הראשון יתקיים עיון ביצירות מאת שתי יוצרות גדולות- רונית מטלון ולאה גולדברג. נקרא בספרה המיוחד, המצחיק הפרוע ומעורר המחשבה של רונית מטלון "הכלה סגרה את הדלת", הספר עליו קיבלה את פרס ברנר יום לפני פטירתה בחורף האחרון. וכן ביצירות מאת לאה גולדברג – בשירים שלה בקטעים מיומנה ובסיפור המפגש שלה עם המשורר אברהם בן-יצחק".

באילו יצירות תעסקי באירועים הבאים?

"בשני המפגשים הבאים של הסדרה נעסוק בסיפורי אהבה של ש"י עגנון. נקרא בשתי יצירות המופת "פנים אחרות" ו"פרנהיים". מפגשים שהסתיימו באכזבה ופרדות שבסופו של דבר תסתברנה כפגישות חדשות ומפתיעות".

מהו החוט המקשר בין שלושת המפגשים?

"בכל המפגשים נעמוד על מרכזיותה של ה"דלת" כמוטיב ספרותי השב ומעצב ביצירות השונות את הדרמה האנושית שבין שניים: החיזור, ההיסוס, המיאון, ההיענות, המשחק, התנועה בתוך הלב וזו שבין שניים – כל אלה יתגלו מבעד לתנועה שבין פתוח – סגור – פתוח, עליה נעמוד ביצירות השונות שנקרא. נהלך בין האמור בשיר השירים "פתחי לי אחותי רעייתי תמתי" לבין "פשטתי כותנתי איככה אלבשנה". נקרא מבעד לכפות המנעול".

סדרת המפגשים תתקיים בימי שלישי בשעה 20:00

האירוע הראשון "למה סגרה הכלה את הדלת?" יתקיים בט' באייר, 24.4

שני המפגשים האחרים יתקיימו בתאריכים: ט"ז באייר, 1.5 וכ"ג באייר, 8.5

מחיר: 60 ₪ לכל סדרת המפגשים.

לרכישת כרטיסים באתר בית אבי חי

טלפון: 02-6215300

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר