גיא עמיר וחנן סביון יוצרי הסרט מכתוב (צילום: עידן מילמן)
גיא עמיר וחנן סביון יוצרי הסרט מכתוב (צילום: עידן מילמן)

קצר וניוטון עושים את ירושלים: הצצה מאחורי הקלעים של יצירת הסרט "מכתוב"

במסגרת הפסטיבל הייחודי "מייד אין ג'רוזלם" בהפקת בית אבי חי, תתקיים הקרנה של הסרט שובר הקופות "מכתוב" ולאחריו שיחה עם היוצרים גיא עמיר וחנן סביון

פורסם בתאריך: 6.5.18 09:43

מאת: דשה אברמנקו (תוכן מקודם)

פסטיבל "מייד אין ג'רוזלם" מתקיים זו השנה הרביעית ברציפות בבית אבי חי, ומטרתו להוות אלטרנטיבה תרבותית ואומנותית לחגיגות יום ירושלים הנמצאות לא פעם כשנויות במחלוקת –  תוך כדי עיסוק במורכבות, באתגרים ובאפיונים הייחודים של העיר. פסטיבל היצירה הירושלמית "מייד אין ג'רוזלם" יתקיים בימים רביעי, חמישי ושישי ה-9-11 במאי בבית אבי חי. הפסטיבל מציע שלושה ימים של יצירה ירושלמית צעירה ומקורית הנוגעת במגוון תחומי היצירה והאמנות – מחול, מוזיקה, ספוקן וורד, צילום, ספרות ועוד. בפעילות יקחו חלק עשרות יוצרים שיציגו את השפעתה של ירושלים על יצירתם, דרך נקודת ראות ייחודית שלהם.

ביום חמישי ה- 10.5.2018, תתקיים הקרנה של הסרט המרתק והמדובר "מכתוב" אשר צולם ברחובות ירושלים והוקרן במהלך שנת 2017. הסרט הוכתר כאחת ההצלחות הגדולות ביותר של הקולנוע הישראלי בכל הזמנים – עם מכירות של כ-570 אלף כרטיסים. יוצרי הסרט, גיא עמיר וחנן סביון הם לא רק יוצרים מוכשרים, אלא גם שחקנים מרגשים ומצחיקים אשר מגלמים את הדמויות הראשיות בסרט.

 

עלילת הסרט מגוללת את סיפורם של סטיב וצ'ומה, צמד גנבים קשוחים בארגון פשע ירושלמי. השניים עוברים אירוע מכונן בעקבותיו הם מחליטים לצאת לחופשה, להוציא פתקים מהכותל ולהגשים לאנשים שכתבו אותם את משאלותיהם. העלילה מתחילה להסתבך כאשר ראשי ארגון הפשע מודיעים להם שעליהם לחזור לעבודה.

לאחר ההקרנה יתקיים מפגש ייחודי ויוצא דופן עם היוצרים. הקשר שלהם לעיר לא מקרי – חנן סביון גדל והתחנך בעיר ולמד בנעוריו בתיכון "זיו", והמשיך לאחר מכן  ללימודי משחק ב"ניסן נתיב", שם פגש את גיא עמיר. גיא הגיע לירושלים לשם לימודי תואר באוניברסיטה העברית והמשיך גם הוא ללימודי המשחק. השניים עובדים ויוצרים יחד לא מעט שנים, כשבתחילת דרכם יצרו את סדרת הדרמה "בובות" בשנת 2006, ובשנת 2008 אירעה הפריצה הגדולה עם סדרת הדרמה "עספור", בה שיחקו גם בתפקידים הראשיים: חנן סביון גילם את דמותו של "ניוטון", וגיא עמיר את דמותו של "קצר". בהמשך יצרו השניים יחד את תוכנית הקומדייה "מה בכריש" המשודרת בערוץ הילדים, סדרת הדרמה "פתועים בראש", וכאמור – סרט קולנוע ראשון שיצא לאקרנים בחודש ספטמבר 2017 – הסרט "מכתוב", שסביון ועמיר הם יוצריו ושחקניו הראשיים. נוסף על הסרט, באותה שנה הוציאו יחד סדרה קומית בשם "שאטו עין כרם" המספרת על מלון בוטיק בירושלים.

את המפגש ינחה יצחק לאור – משורר, סופר, מחזאי ומבקר ספרות ישראלי. היוצרים ידברו על העשייה הקולנועית והטלוויזיונית שלהם בעיר ויאפשרו למשתתפים לקבל הצצה אל הפעילות והמחשבה שמאחורי הסרט המצליח.

 

יום חמישי | 10.5.18 | בשעה 19:30 | מחיר 30 ₪

לרכישת כרטיסים באתר בית אבי חי

טלפון: 02-6215300

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר