פסטיבל מייד אין ג'רוזלם בבית אבי חי (צילום: איתמר נוגריאן)
פסטיבל מייד אין ג'רוזלם בבית אבי חי (צילום: איתמר נוגריאן)

וידאו: אירוע פתיחת פסטיבל "מייד אין ג'רוזלם"

סיקור אירוע הפתיחה לפסטיבל מייד אין ג'רוזלם, שמתקיים זו השנה הרביעית ברציפות ומעניק במה ליוצרים צעירים מתחומים שונים

פורסם בתאריך: 14.5.18 12:24

מאת: דשה אברמנקו (תוכן מקודם)

"מייד אין ג'רוזלם" הוא פסטיבל בהפקה מקורית וייחודית של בית אבי חי שכולו חגיגה אחת גדולה של אמנות ויצירה ירושלמית צעירה ומקורית. הפסטיבל התקיים זו השנה הרביעית ברציפות והעניק במה ליוצרים צעירים, רובם ירושלמים, תוך זימון חיבורים מעניינים בין אמנים מתחומים שונים.

יאיר יעקב, המנהל האומנותי של הפסטיבל סיפר על האופי הייחודי שלו: "המטרה של הפסטיבל היא להתמקד ביצירה ירושלמית מקומית, אין הרבה פסטיבלים שעושים את זה. בחרנו לקיים אותו לקראת יום ירושלים מכיוון שאנחנו מבקשים להציג אלטרנטיבה למה שמייצג התאריך הזה כיום ולתת לקהל הירושלמי מופעים מגוונים שהולכים להרבה מאוד כיוונים. האירועים מיועדים לא רק לירושלמים וכולם מגיעים. יש אירועים שפונים לצעירים, לנוער ולחיילים ויש אירועים שיפנו יותר לקהל דתי או קהל שיותר אוהב מחול. יש מנעד רחב של אירועים וכל אחד ימצא משהו שיעניין אותו".

את הפסטיבל פתח מופע "הבנויה" ק.ט.מ.ו.ן קבוצת מחול בירושלים, אשר מאז הקמתה בשנת 2012 חותרת לפיתוח אמנות המחול בירושלים תוך קיום מופעים במרחב הציבורי. בקבוצה חברים אמנים מדיסציפלינות שונות שהמשותף ביניהם הוא הרצון העמוק לפתח, לחיות וליצור אמנות בעיר ועליה.

 

צילום: איתמר נוקריאן צילום וידאו

אלעד שכטר, כוריאוגרף ויוזם הלהקה סיפר על הקמתה: "הקמנו את קבוצת המחול ב- 2012, אני ועוד כמה חברים כוריאוגרפים, מוזיקאים ורקדנים. הקבוצה כיום פועלת בעיקר בשלושה מישורים. המישור הראשון זה הסטודיו שלנו, שנמצא בבית אליאנס. במישור השני, עבודות מקור שאנחנו מייצרים בתוך הסטודיו שלנו והן תמיד עוסקות בירושלים, מה זה אומר לחיות בירושלים בעת הזו, ובמישור השלישי- פסטיבל 'מיפו עד אגריפס' בשוק מחנה יהודה הכולל שלושה ימים של פסטיבל שמוצגות בו עבודות מקור של כוראוגרפים ישראלים בשיתוף אמנים ירושלמים".

הוא הוסיף וסיפר על המופע יוצא הדופן שיצר לאירוע הפתיחה בבית אבי חי: "מדובר במופע מיוחד ושונה בנוף הישראלי, מופע "הבנויה" משלב בין הרבה מאוד מדיות- מוזיקה, כוראוגרפיה, משחק. כל השכבות האלו נועדו כדי לייצר עבודה אחת קוהרנטית העוקבת אחרי ספר שנכתב על ידי בוריס שץ לפני מאה שנים בו הוא מתעורר בשנת 2018 ויוצא לסיור בירושלים". לדברי שכטר, הפסטיבל נועד לחגוג יצירה ירושלמית ויש לכך חשיבות רבה. "המטרה היא להראות כמה היצירה פה עשירה ומגוונת ואני חושב שחלק מהעבודה על "הבנויה" היה מתוך מחשבה על לפתוח את היריעה של מי שנמצא כאן בעיר, מי יוצר, איזה סוג אומנות ייחודית נוצרת פה וכמה השראה ירושלים יכולה לתת לאמנים שגרים כאן ולאנשים שנמצאים פה".

מפיק הפסטיבל זו השנה הרביעית הוא אייל לויט, שמצליח  לייצר אירועים מוצלחים שגורמים לאלפי אנשים להכיר את התרבות הירושלמית. "זה אחד הפסטיבלים שאני יותר אוהב בעיר, הכיף הגדול הוא שהפסטיבל בא לחגוג יצירה ירושלמית ובכל פעם יש הזדמנות לעשות דברים מקוריים, מאוד מושקעים, עם אמנים ירושלמים וליצור דברים נהדרים. כמו שזה נראה כרגע, כל המופעים הולכים להיות מלאים. סדר גודל של כאלף חמש מאות איש יעברו בבית אבי חי בשלושה ימים, חגיגה גדולה".


פסטיבל מייד אין ג'רוזלם בבית אבי חי (צילום: דנה בר סימן טוב)

פסטיבל מייד אין ג'רוזלם בבית אבי חי (צילום: דנה בר סימן טוב)


מלבד הפסטיבל, בית אבי חי מקיים כל השנה אירועים מגוונים בראי התרבות הישראלית והיהודית. לדברי דיוויד רוזנסון, מנכ"ל בית אבי חי המטרה העיקרית של כלל האירועים היא לאחד בין  האנשים המתגוררים בעיר ומחוץ לה. "האירועים שלנו מיועדים לקהל מאוד רחב ומגוון- דתיים וחילונים, צעירים ומבוגרים… אנשים כל כך שונים, יש כאן מקום לכולם. זה לא משנה מי אתה ומה אתה, לכולם יש הזדמנות להשתתף בתרבות היהודית הישראלית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר