על כנפי נשרים (צילומים: חנן אסולין, ארן חן, יובל אראל)
על כנפי נשרים (צילומים: חנן אסולין, ארן חן, יובל אראל)

ערב שירה תימנית: SHIRAN מארחת את דקלון ויהודה קיסר

על כנפי נשרים בבית אבי חי בירושלים: הבית ליצירה יהודית- ישראלית מקורית במסע מוזיקלי בין דורי

פורסם בתאריך: 4.6.18 09:40

מאת: מחלקה מסחרית (תוכן מקודם)

מוסד התרבות הירושלמי הוותיק, בית אבי חי,  יקיים ערב ייחודי שכולו מסע מוזיקלי ומפגש בין-דורי שמתחיל בשירה התימנית הקלאסית, עובר דרך שיריהם של גדולי הזמר הים-תיכוני בארץ, ובהם אהובה עוזרי, זוהר ארגוב וצלילי הכרם, ומגיע עד ליצירה עכשווית שמחוברת לשורשים. את המופע תוביל הזמרת S H I R A N  (שירן אברהם) שמזוהה עם מוזיקה התימנית. במהלך הערב, שירן תארח שניים מהמשפיעים והמשמעותיים בזמר הים-תיכוני: דקלון ויהודה קיסר.

שירן אברהם, או בשמה המסחרי SHIRAN, עושה את זה בתימנית: הזמרת הצעירה בת ה-30 הוציאה מספר סינגלים בתימנית, לקראת אלבום חדש שיושק בקרוב. SHIRAN, שספגה מוזיקה תימנית־ערבית מבית אבא ושירי היפ־הופ ופופ סטייל שנות ה־90, החלה לשיר כבר מילדות. לפני מספר שנים אף הופיעה עם אהובה עוזרי בהופעותיה, מה שהשפיע על עולמה המוזיקלי.

כידוע, אהובה עוזרי (30.3.48-13.12.16) הייתה מוזיקאית מוכרת ואהובה, מעבדת מוזיקלית וכלת פרס מפעל חיים של אקו"ם. זוהר ארגוב (16.7.55-6.11.87) נחשב לאחד מגדולי הזמר הים תיכוני. צלילי הכרם הינה להקה שהוקמה על ידי דקלון ושילבה בין מוזיקה תימנית, יוונית וערבית. במופע ישולבו שירים של השלושה.

כבית ליצירה יהודית- ישראלית, בית אבי חי מקיים עשרות אירועי תרבות שונים במהלך כל חודש, בהתאם לחגים ומועדים יהודיים וישראליים, אשר מתאימים למנעד רחב של גילאים. בנוסף, בית אבי חי מזמין את הציבור הרחב מירושלים ומחוצה לה, ליהנות משפע של יצירה מקורית, הרחבת אופקים והתנסויות חדשות. בין אם מדובר במרחב הפיזי או במרחב הווירטואלי. בית אבי חי מקיים פעילות אינטרנטית ענפה כולל תערוכות מקוונות, ערוץ יוטיוב עשיר, כתבות, סרטונים ועוד.

את המפגש המוזיקלי תנחה לבנת בן חמו. עוד משתתפים: רון בקאל – קלידים וניהול מוזיקלי, שלומי כהן – תופים, שלומי אלימלך – בס, שאולי יצחק – בגלמה, גיטרה חשמלית. אורח: גלעד דוברצקי – כלי הקשה

המפגש יתקיים ביום שלישי, ה-19.6, בשעה 20:30, בבית אבי חי בכתובת: המלך ג'ורג' 44 (פינת רחוב קק"ל). עלות כרטיס כניסה הינה 50 שקלים. לסטודנטים המחיר הינו 30 שקלים.

לרכישת כרטיסים באתר בית אבי חי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר