פסטיבל הנביאים בבית אבי חי (צילום: אסף קרלה)
פסטיבל הנביאים בבית אבי חי (צילום: אסף קרלה)

וידאו: מה הקשר בין הנביא ישעיהו, דוד בן גוריון ומאיר אריאל?

פסטיבל הנביאים בבית אבי חי מביא את קולות נביאי ישראל שממשיכים לדבר אלינו, ויעסקו גם בנביא ישעיהו, נבואות החורבן של מאיר אריאל והרעיון הנבואי אצל בן גוריון. סיקור וידאו כל העיר

פורסם בתאריך: 11.7.18 14:33

מאת: דשה אברמנקו (תוכן מקודם)

ביום ראשון, ה- 8.7 נפתח פסטיבל "הנביאים" בבית אבי חי אשר מוקדש לנביאי ישראל שממשיכים לדבר אלינו גם ממרחק של אלפי שנים. מטרת סדרת האירועים היא להשמיע לנו את קולם של הנביאים המעבירים לנו בשורות אקטואליות ועכשוויות.

 

אירוע הפתיחה המרכזי "רישומי פחם באב" הוקדש לשיריו של מאיר אריאל, אשר נתפס כנביא העברית החדשה אשר מילות שיריו מדומות לנבואות אשר רלוונטיות לחיינו. אלבום הקונספט "רישומי פחם" כולל בתוכו מסרים חתרניים על החברה הישראלית ועל התרבות המערבית. 23 שנים לאחר צאת האלבום, ו- 19 שנים לאחר פטירת הנביא, המופע מנסה לפענח את המסרים הגלומים בשיריו על רקע ימי בין המצרים, עם עיבודים חדשים ופרשנויות.

פסטיבל הנביאים בבית אבי חי (צילום: אסף קרלה)

פסטיבל הנביאים בבית אבי חי (צילום: אסף קרלה)

יאיר יעקב, מנחה ועורך האירוע סיפר על הערב המיוחד: "הערב זה אירוע ראשון בסדרה של שלושה ערבים אשר אנחנו מקיימים כאן בפסטיבל על נביאי ישראל. כל ערב יש כאן הפתעה אחרת והערב אנחנו פותחים את הפסטיבל עם מופע בשם 'רישומי פחם באב'  אשר מתחקה אחרי אחת היצירות החשובות ביותר של מאיר אריאל האלבום 'רישומי פחם'. יהיו כאן ביצועים מקוריים, עיבודים חדשים לשירי האלבום עם פרשנויות וגם עבודות אנימציה שמבוססות על איורים, קטעי וידאו של מאיר אריאל עצמו וכמובן הרבה מאוד מוזיקה טובה. גם שחר אריאל, הבן של מאיר אריאל יהיה כאן. אנחנו מצפים לערב מאוד מאוד מיוחד".

המשוררת הירושלמית סיגלית בנאי אשר השתתפה בערב המיוחד דיברה על האופן שבו היא תופסת את מאיר אריאל: "אני רוצה לדבר על מאיר אריאל כחסיד החילוני ולמשש את הקשר של הדיבור, הספוקן וורד שלו, על השירה המדוברת שלו כסוג של נבואה. אני מוצאת במורשת שלו חיבור חסידי ואפילו אפשר לומר שאני קצת בעקבותיו משוררת, מדברת שירה".

הפרופסור ניסים קלדרון, אשר כתב את הביוגרפיה של מאיר אריאל השתתף בערב גם כן: "אני אדבר בעיקר על החיבור המאוד מיוחד שמאיר אריאל עושה בין מסורת הנבואה לבין התרבות הפופולרית, המדוברת והעממית בעיקרה. כמו כן, על החיבור שבין הנביא הנישא מעם, מי שרואה דברים שאחרים לא רואים לבין אחד מבני העם, אשר מיוחד למאיר אריאל והוא העביר לתרבות הישראלית את זה. בסוף ימיו הייתה למאיר אריאל חרדה גדולה מפני התרבות הישראלית שתלך לכיוונים הרסניים של אובדן הרגישות האנושית, כניעה לטכנולוגיה, הייתי אומר אובדן הערך הרגשי ושפע של ניכור. הוא ראה צורך לכתוב את היצירה המיוחדת "רישומי פחם" ושם חיבר בין דמות הנביא הרואה למרחוק לבין דמות האדם שבתוך החיים הלחוצים האלה והתוצאה היא יצירה מאוד מאוד מיוחד".

פסטיבל הנביאים בבית אבי חי (צילום: אסף קרלה)

פסטיבל הנביאים בבית אבי חי (צילום: אסף קרלה)

 

יאיר יעקוב מספר על שאר המופעים אשר יתקיימו בהמשך השבוע במסגרת הפסטיבל הייחודי: "מחר אנחנו מסיימים את התנ"ך עם "929" פרוייקט שבו כל יום לומדים פרק אחד מהתנ"ך ובשעה טובה המחזור הראשון של הלומדים מסיים מחר את התנ"ך, ואנחנו עושים כאן ערב חגיגי מאוד, עם הרבה מאוד אנשים שיבואו ויספרו על הנבואה האהובה שלהם. יהיה מאוד מאוד מיוחד. ביום חמישי אנחנו מעלים מופע קברט מקורי תיאטרלי-מוזיקאלי סביב הדמות של אליהו הנביא, המופע נקרא "לפני בוא" ואנחנו מאמינים שאנחנו הולכים לשמוע עוד הרבה על המופע הזה".

הוא מספר שהאירועים מיועדים לקהל הרחב וכל אחד יוכל להזדהות איתם: "הם מיועדים באופן טבעי לקהל שמתעניין במוזיקה, ארון הספרים היהודים ואנחנו חושבים שהאירועים יכולים לעניין קהל רחב ומזמינים את כולם לבוא". סיגלית בנאי מוסיפה ואומרת: "האירועים מתאימים לאנשים שלא מוכנים להיכנס אל תוך קטגוריות ומתעקשים על זכותם להיות גם וגם".

לאתר בית אבי חי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר