הסרם "פיגומים" - 9 באב בבית אבי חי (צילום: יח"צ)
הסרם "פיגומים" - 9 באב בבית אבי חי (צילום: יח"צ)

הבית רועד: הקרנות קולנועיות ושיחות לט' באב

תשעה באב בבית אבי חי עם רינו צרור, דפני ליף ויוצרי סרטים נוספים

פורסם בתאריך: 11.7.18 15:24

מאת: סיגל קליין (תוכן מקודם)

לרגל ט' באב מציע בית אבי חי הקרנות קולנועיות של סרטים תיעודיים ועלילתיים המלווים בשיחות עם היוצרים כמו רינו צרור, דפני ליף, רחל רגמון ואחרים, במחיר של 10 ש"ח לסרט.

רשימת הסרטים שיוקרנו ביום ראשון, י' באב 22.7.18 בבית אבי חי:

זכות הצעקה: פרקים במחאה ישראלית

22.7.18 בשעה 12:00

תיעודי. מה מקומה של המחאה בישראל? מתי צלחה? מתי נכשלה? ומה הוביל לידי שתי האפשרויות הללו? האם קיים קשר הדוק בין מחאה לתהודה, בין הזעקה לתיעוד שלה? האם הגיעו קולות המפגינים לכותרות הראשיות או למהדורות הערב? וכיצד סוקרו? בנקודה הזאת מתמקמת הסדרה "זכות הצעקה", המבקשת לתעד מחאות מרכזיות בישראל דרך עיניהם של אלה שסיקרו אותן או תיארו אותן. מכאן נובעת ההחלטה להשתמש אך ורק בחומרי ארכיון. קולאז' נרטיבי ענק ממדים שמאפשר ריחוק והתבוננות מחודשת ברגעים הקשים והמרגשים של המחאות בארץ. מגיליונות "העולם הזה", יומני הקולנוע וארכיון הטלוויזיה הישראלית ועד לפייסבוק וליוטיוב – כל אלה היו הכלים שעליהם עברה המחאה אל הציבור הרחב, במטרה לרכוש את אהדתו להוציא מפגינים מביתם החמים אל הרחובות.

ישראל 2018 | 47 דקות | עברית | בימוי: אורי רוזנווקס

לאחר ההקרנה תשוחח הבמאית תמר קיי עם יוצר הסדרה אורי רוזנווקס 

 

רחל אגמון: הקרנה ושיחה

22.7.18 בשעה 12:00

תיעודי. רחל אגמון נכנסת לרכבו של חיים צפרירי, שעצר לה בטרמפיאדה. היא דתייה רווקה מירושלים. הוא חקלאי חילוני, נשוי ואב לשישה. ובכל זאת, למרות הפערים, הם מנהלים רומן ממושך ואף מביאים ילד לעולם. שלושים שנה לאחר מכן יוצא אותו הילד – במאי הסרט, יאיר אגמון – לשני מסעות עם הוריו, כדי להבין את הסיפור המופרע שהעניק לו את חייו. אביו לוקח אותו להפלגת שעשועים בעיצומו של מבצע צוק איתן, ואמו לוקחת אותו לאוקראינה, לטיול בעקבות הסופרים העבריים הגדולים. דרך שני המסעות מצליח יאיר לחלץ מהוריו שני סיפורים סותרים, שאין ביניהם כל קשר. שני סיפורים שהם גם סיפור אחד, מצחיק, מטורף ומלא שקרים – על עליבותם ותפארתם של החיים הללו, ועל האהבה הגדולה שפועמת בהם כל הזמן.

ישראל 2017 | 50 דקות | עברית | בימוי: יאיר אגמון 

לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי יאיר אגמון ועם גיבורת הסרט, רחל אגמון 

פיגומים

22.7.18 בשעה 14:00

עלילתי. אשר בן ה-17 תמיד היה הנער ה"מופרע" בתיכון. הוא גר עם אביו מילו, בעל עסק לפיגומים, איש קשה ודומיננטי, שנוהג איתו ביד קשה. אשר עובד בכל יום עם אביו בפיגומים, ומילו מצפה ממנו שייכנס להחליף אותו בעסק. כשלכיתה של אשר נכנס רמי, מורה חדש לספרות, אשר מוצא בו מודל לחיקוי ולראשונה מצליח לדמיין לעצמו עתיד אחר ממה שאביו הכתיב לו.
זוכה פרסי הסרט הטוב ביותר והשחקן הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים, ופרס אופיר לשחקן משנה הטוב ביותר.
ישראל 2017 | 92 דקות | עברית | בימוי: מתן יאיר | שחקנים: אשר לקס, יעקב כהן, עמי סמולרצ'יק, קרן ברגר
לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי מתן יאיר

יהודים, פעם שלישית

22.7.18 בשעה 14:00

תיעודי. לקראת שנת ה־70 לעצמאות ישראל, בודק העיתונאי רינו צרור האם העם היהודי יכול להחזיק בריבונות משלו. הוא משווה בין ימים אלו לתקופות דומות בתולדות העם: 75 שנה החזיקה מעמד העצמאות המדינית בתקופת בית ראשון, ורק 66 שנה בתקופת בית שני. האם מדובר בליקוי גנטי? לא. האם יש דמיון בסיבות? כן, ולפעמים דמיון מצמרר. באמצעות שילוב של אנימציה ואקטואליה מתאר הסרט את חורבנה של ישראל בעבר כדי לבחון את ההווה. “רק הפחד מאבדן החירות”, אומר צרור, “הביא אותי אל המחקר הזה”.

ישראל 2017 | 80 דקות | עברית | בימוי: רינו צרור

לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי והעיתונאי רינו צרור

 

לפני שהרגליים נוגעות בקרקע

22.7.18 בשעה 17:00

תיעודי. בשנת 2011 דפני ליף בת ה-25 עוברת לגור באוהל בשדרות רוטשילד בתל אביב, במחאה על מצב הדיור. האקט הסימבולי האישי הופך לתנועת מחאה ציבורית אדירה שמטלטלת את עולמה של דפני מהיסוד. הסרט מציג תיעוד אינטימי של דפני במהלך המחאה, כפי שנקלט במצלמתו של כתב ערוץ 10 יונתן פיחוטקה, ומשולבים בו שידורי חדשות, חומרי יוטיוב וסרטונים שצילמה דפני בטלפון הסלולרי. בעזרת כל אלה דפני מרכיבה מחדש את הזיכרון שלה, עושה עם עצמה חשבון נפש על חלקה באירועי קיץ 2011 ומציגה את נקודת מבטה הקולנועית על החלום ועל שברו. זהו סיפור ההתבגרות של אישה צעירה ונאיבית שלא מוכנה לוותר על זכותה לחלום.
ישראל 2017 | 80 דקות | עברית | בימוי: דפני ליף 
לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאית דפני ליף 
מחיר כרטיס: 10 ש"ח לסרט
מומלץ להזמין כרטיסים מראש על מנת להבטיח את מקומכם!
אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר