בית אבי חי (צילום: ארנון בוסאני)
בית אבי חי (צילום: ארנון בוסאני)

צפו: גם "כל העיר" ביקר בפסטיבל 7

עם פתיחת פסטיבל 7 בבית אבי חי, הגיע גם צוות כל העיר לפגוש את המארגנים ולשמוע איך מצליחים להכניס 70 שנה של תרבות ישראלית לתוך שבעת ימי הפסטיבל

פורסם בתאריך: 30.7.18 20:39

מאת: סיגל קליין (תוכן מקודם)

אייל לויט (הקצה – תוכן, הפקה תרבות), הוא המפיק העומד מאחורי פסטיבל 7, יוזמה מרתקת של בית אבי חי לגעת בתחומי התרבות המגוונים מתוך 70 שנה של תרבות בישראל. צוות כל העיר הגיע לערב הפתיחה של הפסטיבל, נהנה מהאווירה ופגש את אייל לשיחה קצרה.

איך מתחילים לעבוד על פסטיבל שרוצה לסכם 70 שנה של תרבות ישראלית?

"דבר ראשון, הבנו שיומרה לגשת ל- 70 שנה של תרבות ישראלית זה משהו שאי אפשר לעשות בטח לא בפסטיבל כזה קצר. הכוונה הייתה לגעת בשבע נקודות מבט מסוימות, לתפוס איזה שהוא אספקט תרבותי אחד מסויים מתוך כל עשור ולעשות הפקת מקור שנוגעים בו באיזשהו אופן אינטימי ומיוחד".

 

 

ספר על אחד האירועים המאתגרים?

"בתור מי שגדל בשנות ה- 90 אותי מאוד מרגשת ההפקה שתהיה פה ביום חמישי בערב, שמדברת על תרבות ה'רוק אנד רול' ותהיה פה הופעה של מאור כהן שיארח את ערן צור ודנה ברגר, והערב עצמו יעסוק בכל מיני תכנים שבעצם יתנו מבט על התקופה שנפרץ הסכר, התקופה בה ישראל הפכה פתאום  למקום בינלאומי, טלוויזיה עם המון ערוצים, MTV , אינטרנט, והעולם הפך למקום גדול ופתוח".

ומשהו מתקופת הטלוויזיה בשחור לבן?

"מחר, יום רביעי בערב, מתוכנן ערב מקסים שעוסק בתרבות של הלהקות הצבאיות, גם כאן מדובר בהפקת מקור עם אנסמבל נשי נהדר. ינחה את הערב עידן אלתרמן ויופיעו ירדנה ארזי, אלון אולארצ'יק, חגית יאסו, כולם יוצאי להקות צבאיות, משולב בקטעי וידאו מיוחדים".

יש תוכניות שלבסוף לא יצאו אל הפועל?

"כאשר מתחילים לעבוד על פסטיבל כזה יש פנטזיות בשפע. יש כל כך הרבה רעיונות, וברור שבלתי אפשרי להצליח לבצע את כולם. בסופו של דבר שמחנו לעבוד עם עמיחי חסון המנהל האמנותי המוכשר של הפסטיבל, ניסינו לזקק במציאת האמנים הנכונים, את הרעיונות שיהיה נכון לעבוד איתם ואני חושב שיצא פסטיבל מאוד מקיף ומיוחד".


ד"ר גדעון טיקוצקי הוא אחד המשתתפים על הבמה באירוע הפתיחה לפסטיבל 7, שדיבר על שנות ה-50, במסע אל השנים המעצבות של התרבות הישראלית, דרך מילותיהם של אלתרמן, גולדברג, גורי, זך ועוד. טיקוצקי: "אני אדבר על היצירה של לאה גולדברג ודליה רביקוביץ וגם על הדור שלהם בשירה העברית של שנות ה- 50 וה-60. למעשה מדובר בדרמה גדולה בשנים האלה. עולה נוסח חדש של שירה עברית שיורש את הנוסח הקודם, זאת אומרת במקום אלתרמן, לאה גולדברג או שלונסקי, באים צעירים כמו דוד אבידן, נתן זך, יהודה עמיחי, דליה רביקוביץ ומחליטים שמעכשיו כותבים שירה אחרת, זו דרמה גדולה. הדמות המשמעותית בעיני היא בעיקר דליה רביקוביץ. אני חושב שיש משהו בנשים היוצרות של התקופה הזו, פחות אלימות, פחות נחרצות בביטול של הדור הקודם, ולכן הן גם יותר מחוברות לדורות הקודמים בשירה".

 


האמנים המשתתפים בפסטיבל 7 בבית אבי חי: זהבה בן  ירדנה ארזי  שם טוב לוי ★ רונה קינן ★ שי צברי ★ לאה שבת ★ דנה ברגר ★ מאור כהן ★ ערן צור ★ חגית יאסו  די וואן הלב  אלון אולארצ'יק ★ אהוד בנאי ★ מיקי גבריאלוב ועוד.

 

לאתר בית אבי חי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר