אוכל לנשמה בבית אבי חי (צילום: שאטרסטוק)
אוכל לנשמה בבית אבי חי (צילום: שאטרסטוק)

השף שמיל הולנד בסדנה קולינרית לקראת ראש השנה בבית אבי חי

"אוכל לנשמה"– סדנה קולינרית ושיח לקראת ראש השנה בבית אבי חי בהשתתפות השף שמיל הולנד והרבה פרופ' דליה מרקס, ביום שלישי 4.9.18

פורסם בתאריך: 29.8.18 15:44

מאת: סיגל קליין (תוכן מקודם)

חגי ישראל נחגגים בדרכים וצורות שונות, אך מאפיין בולט ועקרי התופס את מרכז תשומת הלב הנו האוכל וסימני החג. בסעודת ליל ראש השנה, הסעודה הראשונה הפותחת את השנה החדשה, נוהגים לאכול מאכלים מיוחדים, שכל אחד מהם מסמל משאלת לב ותקווה לשנה החדשה. מאכלים אלו נקראים גם "סימנים".

כעת, לקראת החג וקיום סדר ליל ראש השנה תתקיים בבית אבי חי סדנה מיוחדת המשלבת הסברים על התפתחותם של הסימנים שמלווים את סעודת ראש השנה וכמה הצעות לשידרוג הארוחה והסימנים.

הרבה דליה מרקס, פרופ' לליטורגיה ומדרש ומחברת הספר "זמן: מסעות בלוח השנה היהודי-ישראלי",  תעמוד על בחינת הטקסטים המסורתיים של החג בדגש על בחירת הסימנים של ראש השנה וגלגולם ההיסטורי: מאין הכול התחיל, ההבדלים בין העדות השונות במתן המשמעויות וכמו כן תתייחס פרופ' מרקס לשאלה האם יש להתאים ולשנות את הסימנים הקיימים להלכי רוח מודרניים וחיוביים יותר מאלו שניתנים מן היבט המקראי.

את החלק הקולינרי ינחה השף וההיסטוריון שמיל הולנד שידגים כיצד סימני החג  התגלגלו במהלך הדורות במסורת היהודית בתקופות שונות ובעדות שונות. הסדנה תתמקד בהכנת "רוביא" ו"גזר" – מן המאכלים המסורתיים של החג – ובנוסף, תרחיב הסדנה את היריעה אודות המאכלים לרגל החג והסימבוליות הטמונה בהם וכן תינתן הזדמנות לפתיחת צוהר למחשבות ותובנות שילוו את המשתתפים לקראת סעודת החג החגיגית והמיוחדת והגעה לחג מוכנים יותר.

שמיל הולנד חוקר את נושא המטבח היהודי המזרח אירופאי משך שנים. חלק גדול מהתובנות שאסף ריכז בספר "שמאלץ" שיצא לאור באפריל 2011. לאורך השנים, באמצעות עיסוקיו השונים ומתוך אהבתו לבישול ולהיסטוריה, הוא מספר על "מטבח של זיכרונות", מטבח של פעם עם פרשנויות של כאן ועכשיו. עם ידע היסטורי, תרבותי וקולינארי, ולא פחות חשוב – אוכל טוב, חולק הולנד את הידע שצברואת האהבה הגדולה שיש לו להיסטוריה, לתרבות ולבישול, לשמח אתכם באוכל שבושל מתוך האהבה הגדולה הזאת.

הרבה דליה מרקס היא פרופ' לליטורגיה (תפילה) ומדרש בהיברו יוניון קולג'. תחומי מחקרה הם תפילות ישראל בהתפתחותן ההיסטורית, ובעיקר בעת החדשה; הפנומנולוגיה של התפילה; חקר התרבות; מדרש (קלאסי וחדש) וחקר טקסטים יהודיים קנוניים בכלים של חקר המגדר. עוסקת בכתיבה אקדמית, מסאית, ליטורגית ופופולרית, פרסמה וערכה ספרם רבים בנושא.

"אוכל לנשמה"- מפגש חגיגי על אוכל וטקסט יתקיים ביום שלישי, כד' באלול, 04.09, 20:00.

מחיר: 50 ₪.  סטודנטים: 30 ₪.

להזמנת כרטיסים באתר בית אבי חי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר