הילולה בבית אבי חי (צילום: אסף קרלה)
הילולה בבית אבי חי (צילום: אסף קרלה)

"כל העיר" יצא לבקר באירועי אסיף לילה בבית אבי חי

גם השנה התקיימו בבית אבי חי אירועי "אסיף לילה" בליל ההושענה רבה, אליהם הגיעו מבקרים רבים בכדי לחוות חוויה יוצאת דופן באווירה ייחודית של לימוד וקדושה. צוות כל העיר יצא לבדוק מה גורם לעשרות אנשים, בני גילאים שונים ומפלחים שונים בחברה, להתכנס ולחגוג יחד

פורסם בתאריך: 5.10.18 21:09

מאת: דשה אברמנקו (תוכן מקודם)

בית אבי חי חתם בליל ההושענה רבה את חג הסוכות בחגיגה לילית של חילופי העונות בטבע, בגוף, בנפש וברוח עם אירועי התרבות 'אסיף לילה'. לאירועים השונים הגיעו מבקרים רבים וניתן היה לפגוש אנשים מכלל הגילאים והמגזרים אשר השתתפו יחדיו באירועים ייחודיים, באווירה חגיגית של קדושה ולימוד.

 

 

ליל הושענה רבה הוא היום השביעי והאחרון של חג הסוכות, בו רבים נוהגים להישאר ערים כל הלילה ולהקדישו ללימוד תורה. רבים בחרו להעביר את הלילה באירועי בית אבי חי השונים והגיעו מכל קצוות הארץ. הערב נפתח במופע המרכזי "הילולה" אשר סבב סביב רבי נחמן מברסל"ב לרגל יום פטירתו, וכלל מעגל שירה מקודשת בהשתתפות להקת אורות. לאחר מכן, הקהל התפזר בין החדרים השונים של בית אבי חי, בהם התקיימו מגוון סדנאות: מחול אפריקאי, צמחי מרפא, מדיטציה ושלל פעילויות נוספות.

הראל מפרדס חנה, אשר הגיע יחד עם משפחתו, מספר על החוויה הייחודית: "אחי קנה לנו כרטיסים למופע שכלל שירים והסברים, הכל היה מאוד יפה, מופע מאוד מרגש, צפויות עוד הרבה פעילויות והערב ארוך". מבקר נוסף שהגיע מרחוק מספר: "האמת שהגעתי יחד עם קהילה חילונית למופע של להקת 'אורות' בעקבות כך נחשפתי גם לעולם התוכן הדתי שהייתי פחות מוכוון אליו בהתחלה, וזה רק הפך את הערב הזה למדהים. היה פשוט משוגע".

פגשנו גם מבקרים רבים אשר כבר מכירים את אירועי אסיף לילה בבית אבי חי, ומגיעים אליו מדי שנה.  ליאת, אחת מהמבקרות הקבועות סיפרה: "המופע היה מאוד רוחני, מאוד מרומם והאווירה הייתה נהדרת. חיים מוסיף ואומר: "זו לא פעם ראשונה שאנחנו במופע הזה ועדיין חוזרים לכאן, והמשמעות היא שבכל פעם נדבך נוסף מתווסף אלינו. זו התעלות רוחנית, בהחלט אירוע שמקרב מאוד בין אנשים ואולי במיוחד בין יהודים. אפשר לומר שהערב הזה ממש מחייה את הנשמה".

גם יהושע הגיע לאירוע אחרי שנכח בו כבר מספר פעמים: "אני מגיע לבית אבי חי מאז הצבא. הייתי מגיע כל שבוע, בכל פעם שיש אירוע, כי גרתי קרוב. מאז אני דואג להתעדכן בכל מה שקורה פה וכמובן מגיע. המופע היום היה סוג של מעגל שירה, הילולה לכבוד רבי נחמן וחלק מהעניין היה לשיר ולרקוד ביחד. אני חושב שיש קטע כזה בבית אבי חי שהם מנסים לקחת את התרבות ולהנגיש אותה לאנשים שונים ממקומות שונים, והמגוון הזה מאוד מעניין. לדעתי האירועים יכולים להתאים להמון אנשים ואני ממליץ למי שעדיין לא נחשף לפעילות המיוחדת של בית אבי חי לנסות להגיע".

 

לאתר בית אבי חי

טלפון: 02-6215300

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר