המלך ארהלה פורש (איור: עופר גץ)
המלך ארהלה פורש (איור: עופר גץ)

איך מסבירים לילדים מהן בחירות? מופע בבית אבי חי

בית אבי חי במופע סיפור מוזיקלי לילדים בעקבות הספר "המלך ארה'לה פורש", אשר יכניס את הילדים לרוח הבחירות בעיר וילמד אותם על מושגי השלטון, המנהיגות וקבלת השונה

פורסם בתאריך: 8.10.18 14:20

מאת: דשה אברמנקו (תוכן מקודם)

לרגל הבחירות לראשות העיר, בית אבי חי יקיים מופע סיפור מוזיקאלי מיוחד לילדים המתבסס על הספר "המלך ארה'לה פורש" של הסופר יונתן יבין. בעקבות הצפייה בהצגה יוכלו הילדים ללמוד על תהליך הבחירות, המושגים השונים של שלטון, מנהיגות וקבלת השונה.

המופע מבוסס על משל שנון של הסופר יונתן יבין ומטרתו ללמד את הילדים מהן בחירות: המלך ארה'לה כפיר השלישי מולך על כל חיות היער ומחליט לפרוש משלטונו. לאחר שמלאו לו עשר שנים הוא מרגיש מבוגר, עייף ורוצה לנוח מעט. לשם כך, הוא מכנס אסיפה של כל חיות היער ומודיע על החלטתו. החיות המומות ובעיקר חוששות. ארה'לה מסביר להן על כך שייערכו בחירות בהן כל החיות יבחרו מנהיג חדש אשר יעמוד בראשן, המנהיג ייבחר על פי החלטת הרוב. עם זאת, החיות מהססות ולא ממהרות להגיש את מועמדות.

החיות מחליטות להציע אלטרנטיבה חדשה ומשכנעות את ארה'לה להישאר בתפקידו ולסייע לו בתפקידים השונים המוטלים עליו. כך, החיות לוקחות על עצמן תפקידים שונים – שר חוץ, שר תחבורה, שר ביטחון, שר האוצר ושר החינוך. עם זאת, עם הזמן האריה שם לב שהחיות לא מבצעות את התפקידים ביעילות ורוצה לחזור לכס המלכות. לבסוף, החיות מגיעות למסקנה שהן אכן יכולות לסייע, אך על כל אחת לקחת על עצמה את התפקיד אשר היא אוהבת ומתאים לתכונות הטבעיות שלה, וכך, המלך ארה'לה, שהוא מנהיג מטבעו, חוזר להיות המנהיג של החיות וכל אחת מהחיות מסייעת בתחום שהיא טובה בו.

לקראת הבחירות לראשות העיר, בית אבי חי מזמין אתכם, ילדים ומבוגרים, להצטרף להרפתקה ספרותית מוזיקלית ומפגש מיוחד עם הסופר יונתן יבין וספרו מלא הדמיון "המלך ארה'לה פורש" אשר מלווה על ידי האיורים הנהדרים של עופר גץ. המופע יתקיים בהנחייתה של שרית זוסמן והליווי המוזיקלי של מוריאל הופמן.

יום חמישי | טז' בחשוון | 25.10 | 17:00

יום שני | כ' בחשוון | 29.10 | 17:00

מחיר: 30 ₪ לילד | מבוגר מלווה: 10 ₪ | לגילאי 4‒8

לרכישת כרטיסים באתר בית אבי חי

טלפון: 02-6215300

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אביחי

    למה ילדים צריכים לייגע את עצמם בליכלוך הזה של המבוגרים?
    עדיף להרחיק אותם מזה כמה שיותר

  2. צהלה

    בסד קראתי את הספר המלך אהרהלה פורש. סיפור יפה. יהונתן יבין מסביר בצורה מיוחדת מה זה בחירות. לסיכום: מהפך. (המלה של אביו חיים יבין!). זאת פעם ראשונה שאני קוראת את הכתבה הזאת!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר