רטרוספקטיבה עונת הספרות (צילום: באדיבות בית אבי חי)
רטרוספקטיבה עונת הספרות (צילום: באדיבות בית אבי חי)

עמיחי חסון, מפיק פסטיבל הספרות: "בחרנו אירועים שונים מעולם הספרות שמתאימים לכל אחד"

לרגל פסטיבל הספרות של בית אבי חי, אשר יתקיים זו השנה החמישית ברציפות - ראיינו את עמיחי חסון, המנהל האומנותי ויוזם הפסטיבל, שהסביר מה עומד מאחורי בחירת האירועים השונים בפסטיבל, שסובב השנה סביב הקשר שבין קולנוע וספרות 

פורסם בתאריך: 4.11.18 16:27

מאת: דשה אברמנקו (תוכן מקודם)

 פסטיבל הספרות של בית אבי חי כבר מזמן הוכתר כהצלחה, ויתקיים זו השנה החמישית ברציפות בתאריכים 11-15 בנובמבר. השנה, יתקיים הפסטיבל הספרותי בסימן הקולנוע ובמסגרתו יוקרנו סרטים מסדרת ה "עברים", יתקיימו מפגשים אינטימיים עם סופרים ויתקיימו שלל אירועים ספרותיים מרתקים.

עמיחי חסון, המנהל האומנותי, ההוגה והיוזם של הפסטיבל, אשר הינו סופר ומשורר בפני עצמו וגם הבמאי של הסרט "ישורון: 6 פרקי אבות" אשר יוקרן בפסטיבל, מספר על מה שמצפה לבאים לפסטיבל.

מה הייתה המחשבה מאחורי הפקת הפסטיבל?

"הפסטיבלים לספרות שמתקיימים בירושלים מתחלקים לשתי קטגוריות. פסטיבלים שהם יותר עם הפנים החוצה – בינלאומיים, או פסטיבלים שמתקדים בז'אנרים ספציפיים. המטרה שלנו הייתה ליצור פסטיבל תרבות שהוא עם הפנים אלינו – הספרות העברית. הרעיון לא היה להתעסק בסופרים מחו"ל וגם לא להתעסק בקבוצה פואטית מצומצמת אלא לתת מגוון מאוד רחב. בכל פעם לפסטיבל יש נושא על שונה והשנה הוא הקשר שבין קולנוע לספרות".

במה בא לידי ביטוי הקשר לקולנוע בפסטיבל הנוכחי?

"הפסטיבל מתקשר לקולנוע דרך פרויקט סרטי "העברים" אשר יוקרנו במסגרת הפסטיבל. זה בעצם פרויקט של סרטי תעודה ביוגרפיים על כותבים וכותבות בולטים בתרבות העברית והיהודית. לאחר כל הקרנה תיערך שיחה עם אחד מיוצרי הסרט. כך, למשל, לאחר הקרנת הסרט "חידת שבזי" יתקיימו שיחה ודיאלוג מוזיקלי על אודות שלום שבזי, בין המשורר שלומי חתוכה ובין המוזיקאים לירון ואהרון עמרם. כך, לכל הקרנה יתלווה גם ערך מוסף. בנוסף לסרטים החדשים שיוקרנו, נקרין גם סרטים מהעונה הקודמת ללא תשלום".

איזה אירועים נוספים יתקיימו במסגרת הפסטיבל?

"יתקיים אירוע 'חדש על המדף', במסגרתו יתקיימו מפגשים עם סופרים שכתבו ספרים משמעותיים ויוצאי דופן בשנה החולפת. בין היתר, נארח את א.ב יהושוע, בין הסופרים הבולטים ביותר, בשיחה עם בלהה בן אליהו ובהשתתפות נגנים מהפילהרמונית. בנוסף, יתקיימו מפגשים מרתקים עם הסופרות שרה בלאו, יעל נאמן והסופר דוד בוחבוט. כמו כן, יתקיימו אירועי "נפגשים בספריה" – מפגשים אינטימיים עם סופרים ומשוררים בהשתתפות הקהל. אירוע מעניין נוסף הוא "ערב סיפורים אמיתיים" במסגרתו חמישה אנשים יספרו סיפור אמיתי, מרתק שקרה להם".

הפסטיבל מתקיים זו השנה החמישית ברציפות. מה תוכל לספר לי על אלו שהתקיימו בשנים קודמות?

"בשנים קודמות הפסטיבל זכה להצלחה מאוד גדולה משתי בחינות. הראשונה היא כמות הסופרים שרצו לקחת חלק –  קיבלנו  מאות פניות מסופרים שרצו להשתתף ולצערנו לא הצלחנו לכלול את כולם. מבחינת הקהל, הופתענו לגלות שהאירועים היו מלאים לחלוטין. בנוסף, זה לא היה בהכרח הקהל המידי שחשבנו שיגיע לאירוע ספרות. מלבד מבוגרים הגיעו גם המון המון צעירים וזה מאוד משמח".

למי מיועד פסטיבל הספרות מתאים?

"אני חושב שהפסטיבל מתאים לכולם, יש מגוון מספיק רחב שמאפשר כמעט לכל אחד למצוא משהו שמעניין אותו, אבל זה לא שיש פרופיל אחד לכל הפסטיבל – כי האירועים מאוד שונים אחד מהשני במהות שלהם".

 

לרכישת כרטיסים לפסטיבל הספרות בבית אבי חי בירושלים

 טלפון בית אבי חי: 02-6214300

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר